سرگردان کاملاً مرا مجذوب خود کرد

در طول Daedalic Days امسال به من اجازه داده شد که چند بازی کوچکتر را که توسعه دهنده آلمانی در نقش ناشر از آنها پشتیبانی می کند، امتحان کنم. از جمله آنها نیز بود سرگردان: یک بازی ساختمانی آرام از نوع متفاوت، که در آن نقشه را بلوک به بلوک می گذارید و سپس پادشاهی خود را برای یافتن گنجینه های کوچک کاوش می کنید. زیبا به نظر می رسد، اما در ابتدا انتظار ارزش تکرار زیادی را نداشتم – که در مورد آن کاملاً در اشتباه بودم.

مسلما من تا الان فقط تونستم دموی نسبتا کوتاهی رو تست کنم و البته نمیتونم کامل بازی رو که باید در سال 2023 منتشر بشه قضاوت کنم. ولی سرگردان هنوز در حافظه من سوخته است. اگرچه نسخه ی نمایشی کوتاه بود، من احساس کردم که مجبور شدم آن را 3 بار بازی کنم و در واقع فقط می خواستم فوراً بیشتر از Wanderful را ببینم.

تریلر فیلم Wanderful را ببینید:

این به این دلیل است که مجبور نیستید کارت های خود را روی لبه نقشه تنظیم کنید و فقط با جستجوی قسمت جدید نقشه برای حباب های کاغذی، کارت های بیشتری دریافت می کنید. علاوه بر حباب ها، راه های دیگری نیز برای دریافت کارت وجود دارد – مانند: وقتی دهکده می سازی، که در نهایت برای شما کارت تولید می کند. بنابراین، چیدمان بلوک‌های زمین کاملاً استراتژیک است، اما شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

بازی زمانی به پایان می رسد که کارت های شما تمام شود. خیلی راحت. گیم پلی ارزشمند و خلاقانه هر اجرا را متفاوت می کند. نیز وجود دارد بیوم های مختلف در سرگردان که می توان کشف کرد.

Wanderful: Official Trailer

سرگردان: اسیر باش و رها نخواهی شد

اصل بازی خیلی سریع من را متقاعد کرد: شما یک آواتار کوچک را در یک قطعه کوچک از زمین کنترل می کنید – و یکی دارید. تعداد انگشت شماری نقشه تصادفی، که می توانید روی نقشه موجود قرار دهید. اول از همه، این یادآور موفقیت مستقل Dorfromantik است، اگرچه این در مورد پازل نیست.

به طور خلاصه: اگر عاشقانه های روستایی را دوست داشتید، Wanderlust بدون شک چیزی برای شماست. این بازی در سال 2023 بر روی استیم منتشر خواهد شد. تاریخ دقیقی هنوز تعیین نشده است.



منبع اگر نسخه نمایشی کوتاه را سه بار بازی کردید و هنوز به اندازه کافی نبودید، پس بازی باید کاری را درست انجام داده باشد. سرگردان به نظر می رسد زیبا و آرام، یادآور عاشقانه های روستایی و در عین حال متفاوت – اما به همان اندازه فریبنده.

فرهنگ بازی های ویدیویی