سبقت در سمت راست: جریمه ها، موارد استثنایی و رانندگی در سمت راست

همچنین جاده های چند بانده در شهر وجود دارد. قوانین آنجا کمی متفاوت است، زیرا در اینجا می توانید آزادانه خط را انتخاب کنید. در این صورت سبقت گرفتن از سمت راست غیرقانونی نیست. برعکس: افرادی که به چپ می‌پیچند و وسایل نقلیه ریلی مانند تراموا حتی باید در سمت راست سبقت بگیرند. تنها شرط لازم برای این کار این است که وزن وسیله نقلیه شما از 3.5 تن بیشتر نباشد. در صورت عدم رعایت مقررات قانونی، 30 یورو جریمه پرداخت خواهید کرد (منبع: ADAC).

(2) تا حد امکان به سمت راست برانید، نه تنها در ترافیک روبرو، هنگام سبقت گرفتن، روی تاج ها، در پیچ ها یا زمانی که دید کافی نیست.

کدام راننده با وضعیت زیر آشنا نیست: خودرویی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت در لاین تندرو در امتداد آزادراه می لغزد — بدون دلیل واضح، زیرا هر دو خط سمت راست خالی است. بنابراین وسوسه بزرگی برای عبور سریع از سمت راست است. در این راهنما می توانید دریابید که چرا این ایده خوبی نیست، چه مجازات هایی قریب الوقوع هستند و چه سناریوهای استثنایی وجود دارد.

تحرک

سبقت گرفتن از سمت راست در شهر و خارج از شهر: این در قوانین و مجازات های راهنمایی و رانندگی جاده ای آمده است.

در جاهایی که سبقت ممنوع است، می توانید اینجا بخوانید:

استثنائات ممنوعیت سبقت

ممکن است نه تنها در مناطق مسکونی اجازه سبقت گرفتن را داشته باشید، بلکه در شرایط خاصی خارج از مناطق مسکونی و در بزرگراه نیز مجاز است. اگر ترافیک بسیار کند باشد یا حتی از آن بک آپ گرفته شود، وجود دارد استثنائات ممنوعیت سبقت:

  • در سمت چپ شکل می گیرد صف وسایل نقلیه، می توانید در سمت راست سریعتر از سمت چپ رانندگی کنید. با این حال، مهم است که همه خطوط پر باشد و شما در کنار هم رانندگی کنید. اگر ترافیک در لاین شما کمی سریعتر باشد، می توانید از کاربران جاده در سمت چپ خود در سمت راست سبقت بگیرید. این در بند 7 بند آمده است. 2 آئین نامه راهنمایی و رانندگی جاده ای (به قانون).
  • آیا وسایل نقلیه سمت چپ هستند یا در حال حرکت هستند؟ با حداکثر سرعت 60 کیلومتر در ساعت، می توانید از سمت راست نیز عبور دهید. با این حال، این تنها در صورتی مجاز است که اختلاف سرعت بیش از 20 کیلومتر در ساعت نباشد. با این حال، در اینجا احتیاط بیشتری لازم است، زیرا وسایل نقلیه ممکن است در هر زمان به سمت راست منحرف شوند.
  • آیا هنوز روی آن هستید خط شتاب، در سمت راست نیز می توانید سبقت بگیرید. اما دلیلش این است که آنها از نظر فنی به جاده تعلق ندارند.

رانندگی در خط راست و عبور: می تواند بسیار آسان باشد

تصادفات جدی بارها و بارها اتفاق می افتد زیرا مردم از سمت راست سبقت می گیرند. بنابراین قانون ترافیک جاده ای (StVO) واضح است: همیشه باید در سمت چپ سبقت بگیرید. شما می توانید در مورد آن در بند 5 بند 1 (در مورد قانون) بخوانید. بنابراین تنها چند استثنا در جاده های چند بانده خارج از مناطق ساخته شده از جمله بزرگراه ها وجود دارد. اگر در سمت راست سبقت بگیرید، می توانید انتظار جریمه 100 یورویی را در خارج از مناطق ساخته شده و یک امتیاز در فلنزبورگ داشته باشید.

چرا سرعت سواران حتی تصور خطرناک سبقت گرفتن از سمت راست را دارند؟ اغلب اتفاق می افتد که فست لاین بدون دلیل مشخص اشغال شده است – تا حدی توسط کاربران به طور قابل توجهی کندتر جاده. سپس فشاردهنده‌ها اغلب نه تنها از نزدیک رانندگی می‌کنند و چراغ‌های جلو را چشمک می‌زنند، بلکه در نهایت از سمت راست سبقت می‌گیرند. اتفاقاً زورگیری جرم دیگری است و مجازات شدیدی دارد: در برخی موارد مجازات 3 سال زندان را تهدید می کند.

گالری عکس را شروع کنید(10 تصویر)

CES 2023: فولکس‌واگن، مرسدس و شرکای خودروهای الکترونیکی خود را معرفی کردند
این برای جلوگیری از چنین شرایطی است در سمت راست رانندگی کنید. اصولاً باید در خطوط مناسب رانندگی کنید. اگر بدون دلیل مشخص به آن پایبند نباشید، ممکن است گران باشد. خطر جریمه 80 یورویی و یک امتیاز در فلنزبورگ وجود دارد. این مقررات در بند 2 بند 2 StVO (قانون) تعریف شده است:

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر



منبع