سازنده ژاپنی ساعت را به عقب برمی گرداند



بر کسی پوشیده نیست که خودروهای الکترونیکی به عنوان وسیله نقلیه ای برای جابجایی خصوصی در آینده در بخش های بزرگی از صنعت خودرو در نظر گرفته می شوند. اما برخی از تولید کنندگان هنوز با سوئیچ دست و پنجه نرم می کنند. یک برند معروف ژاپنی اکنون با تنها خودروی برقی خود قدم بزرگی به عقب برمی‌دارد.

مزدا در حال تغییر است: خودروهای الکتریکی در حال تبدیل شدن به پلاگین هیبریدی هستند

مانند تویوتا، مزدا دقیقاً به دلیل سرعتی که در آن به حرکت الکتریکی تبدیل می شود، شناخته نشده است. ژاپنی ها از سال 2020 تنها یک مدل کاملاً الکتریکی در این کشور عرضه کرده اند: کراس اوور MX-30. این یکی اکنون دارای یک ارتقاء مشکوک است که در جهت اشتباه است. مزدا خواهد شد MX-30 همچنین به عنوان یک پلاگین هیبریدی از بهار 2023 در دسترس است پیشنهاد (منبع: لینکدین).

جای تعجب نیست که چیزی باید تغییر کند: MX-30 هزینه زیادی دارد و قیمت آن از حدود 36000 یورو شروع می شود، اما کار کمی برای آن انجام می دهد. را برد 200 کیلومتر با توجه به استاندارد WLTP حتی برای استرومرهای مسن تر به سختی چالش برانگیز است. خود مزدا می گوید که این کراس اوور برای تمام موقعیت های روزمره طراحی شده است. با توجه به آنچه رقابت ارائه می دهد، به سختی می توانید با آن موافق باشید.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

اما برای استفاده بیشتر از آن، مصرف را بهینه نمی‌کنید یا باتری بزرگ‌تری نصب نمی‌کنید. یک قدیمی خوب موتور بنزینی به عنوان افزایش دهنده برد در نظر گرفته شده است برد را دو برابر کنید فقط در این صورت است که دیگر یک ماشین الکتریکی واقعی رانده نمی‌شوید، بلکه یک خودروی پلاگین هیبریدی رانده می‌شوید.

زمان بندی مزدا به سختی می تواند بدتر باشد: معرفی نوع جدید MX-30 در ابتدا برای سال 2022 برنامه ریزی شده بود. این کار نکرد تنزل دادن مدلی که هرگز واقعاً محبوب نبود اکنون تقریباً امکان پذیر است خیلی دیربیش از آن که مشتریان بتوانند پاداش زیست محیطی را تضمین کنند. به هر حال، خودروساز ژاپنی تنها نسخه پلاگین را در کنار MX-30 قبلی ارائه می دهد. استرومر خالص جایگزین نخواهد شد.

این تغییرات – همچنین برای رانندگان خودروهای الکترونیکی – در سال 2023 در انتظار ما هستند:

استراتژی خودروهای الکترونیکی مزدا: ظاهر سختگیرانه متفاوت است

اخیراً دوباره در دسترس قرار گرفته است: مزدا در اوایل دسامبر 2022 به دلیل نقص در مشخصات فنی در تأییدیه نوع EC یکی داشت. توقف تحویل و ثبت نام تحمیل شده است. مزدا می خواهد به مشتریانی که بنابراین باید از پاداش زیست محیطی در سطح قدیمی چشم پوشی کنند، غرامت بدهد (منبع: Westfalen-Blatt).

معرفی رسمی نسخه جدید در نمایشگاه خودروی بروکسل 2023 انجام خواهد شد. این یکی از مراحلی است که مزدا می‌خواهد با آن موقعیت خود را تغییر دهد – البته موضوعی مشکوک. تا سال 2030، سهم خودروهای الکترونیکی در کل فروش باید به 25 تا 40 درصد افزایش یابد.



منبع