روزهای سخت در تسلا؟ چیزی برای پیشگام خودروهای الکترونیکی در حال آماده شدن است

سابقه تسلا بی نظیر است. برای سال‌ها، تولیدکننده خودروهای الکترونیکی عمیقاً در معرض خطر بوده است، حتی تحت رهبری ایلان ماسک مدتی طول کشید تا تسلا به موفقیت برسد. با این حال، امروز، سازنده خودروهای الکترونیکی یک رکورد تولید را پس از دیگری دنبال می کند. با وجود زوزه بادهای مخالف، الف امروزه تسلا به عنوان معیاری است که عملاً تمام خودروهای الکتریکی دیگر باید خود را با آن بسنجند. اما این تضمینی برای آینده نیست، همانطور که بارها و بارها نشان داده شده است.

خودروسازان قدیمی تسلا را هدف قرار داده اند

ایلان ماسک در حال حاضر 69 تا 71 سنت در هر کیلووات ساعت در ایستگاه های شارژ خود شارژ می کند. خودروهای الکترونیکی از برندهای دیگر حتی تا 85 سنت پرداخت می کنند. در نهایت، تضمین می‌کند که حتی ایستگاه‌های سوپرشارژر که از قبل وجود دارند توسط رانندگان تسلا استفاده نمی‌شوند. جریان شارژ برای رسیدن به جاهای دیگر ارزان‌تر است – حداقل در حال حاضر.

تحرک – چیزی در حال وقوع است: اتومبیل های الکترونیکی، دوچرخه های برقی، اسکوترهای الکترونیکی، جانشین بلیط 9 یورویی در اتوبوس ها و قطارها – همه اینها ما را از دو جهت به حرکت در می آورد. و از نظر تحرک چه اتفاقی افتاده است؟

تسلا اخیراً توانست حداقل گسترش تدریجی شبکه شارژ خود را گزارش دهد. اکنون 10000 سوپرشارژر در اروپا در 900 مکان خوب وجود دارد که بیشتر آنها حتی در آلمان هستند. گسترش زیرساخت شارژ برای تسلا و به طور کلی برای خودروهای الکترونیکی مهم است. فقط زمان بد است. در عین حال، وضعیت فعلی بازار این امر را تضمین می کند تسلا قیمت های گزافی را برای جریان شارژ خود دریافت می کند.

استرومر می تواند برای تسلا مشکل ساز شود زیرا هیوندای هم کلاس مدل 3 است که مدت هاست پرفروش ترین تسلا است. از نظر قیمت، کره ای ها حتی می توانند کارت های بهتری داشته باشند پس از اینکه تسلا چندین بار قیمت ها را افزایش داده است. از فروش هیوندای آیونیک 6 از سال 2022 آغاز خواهد شد مورد نظر.

تسلا در طول سال ها شهرت خوبی برای خودروهای الکتریکی خود ایجاد کرده است. وضعیت پیشگام در حال حاضر در فروش منعکس شده است، به سختی هیچ سازنده خودرو می تواند ادامه دهد. اما نیمبوس تسلا در حال از دست دادن درخشندگی خود است و ابرهای تیره ممکن است برای برند خودروهای الکتریکی ایلان ماسک جمع شوند.

تسلا

چرا این همه؟ احتمالاً تسلا می خواهد پس انداز کند. نصب سنسورهایی که به زودی از نظر فنی منسوخ می شوند باعث هزینه های غیرضروری می شود – حداقل از نظر سازنده، این طور است. برای مشتریان به این معنی است: آنها در واقع یکی را دریافت می کنند ماشین الکترونیکی پیشرفته ای که در واقع حتی کارکردهای اولیه مانند دستیار پارک را هم ندارد.

مشکل برای همه مشتریانی که اکنون به نفع تسلا تصمیم می گیرند: آنها در حال حاضر بدون عملکرد عملی با ارزش افزوده انجام می دهند. دیگر خبری از دستیار پارکینگ نیست این به معنی در میان چیزهای دیگر است. سنسورهای اولتراسونیک که قبلاً این کار را انجام می دادند دیگر نصب نمی شوند. به گفته تسلا، این ویژگی‌ها تنها زمانی باز می‌گردند که تسلا ویژن از نظر فنی به اندازه کافی بالغ باشد که بتواند آنها را به خوبی یا بهتر از اولتراسوند انجام دهد.

روی هم رفته، در حال حاضر هیچ چشم انداز خوبی برای تسلا وجود ندارد. به نظر می رسد مشکلات جدیدی از جهات مختلف در حال انباشته شدن است، که ایلان ماسک، رئیس تسلا باید کاملاً خواستار آن باشد. اما حقیقت تسلا همچنین شامل موارد زیر است: سازنده خودروهای الکتریکی بیشتر زمان خود را در اختیار دارد مشکلات را یکی پس از دیگری حل کرد موقعیت های دشوار را یکی پس از دیگری تسلط یافتند. کاملاً ممکن است که دوباره موفق شود.



منبع

اما تسلا حداقل در حال حاضر از درون نیز ضعف هایی را نشان می دهد: علاوه بر افزایش قیمت ها، تغییر در فناوری نیز وجود دارد. تسلا به جای تکیه بر اولتراسوند علاوه بر دوربین ها – و قبلاً حسگرهای رادار – مانند قبل، می خواهد در آینده فقط به حسگرهای بصری تکیه کند. این امر محیط اطراف خودروهای الکتریکی را که برای عملکردهای مختلف ضروری است، نظارت می کند. سیستم دوربین خود تسلا ویژن به زودی باید به تنهایی وظایف را بر عهده بگیرد.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید

شهرت تسلا در حال فروپاشی است: خودروهای الکترونیکی اکنون بدون دستیار پارک عرضه می شوند

در این ویدیو می توانید ببینید که ایلان ماسک، رئیس تسلا چه کار دیگری انجام می دهد:

یک رقیب جدی از یک شرکت معروف به زودی وارد بازار خواهد شد: هیوندای قبلاً با Ioniq 5 عملکرد خوبی داشته است، اما با Ioniq 6 جدید یک قدم جلوتر می رود. با مقاومت هوای بهینه، این سدان باید تا 107 کیلومتر جلوتر برود نسبت به کراس اوور SUV با درایو مشابه و باتری مشابه – یک اعلام واقعی.

در همین حال، آلمان، تنها چند ماه پس از آغاز فعالیت کارخانه آلمانی تسلا، به بازاری ناخوشایند برای پیشگامان خودروهای الکتریکی تبدیل شده است. به گفته پاپ اتومبیل فردیناند دودنهوفر، دولت آلمان فقط موانعی را در راه افزایش حرکت الکتریکی ایجاد نمی کند. در عوض، با پایان قابل پیش‌بینی بودجه، مردم در حال حفاری در گور برای موفقیت بزرگ خودروهای الکترونیکی هستند.

مشکل در افق: تسلا باید شاهکار خود را تکرار کند