روزهای سخت برای خودروهای الکتریکی: رئیس تویوتا “کمبود بسیار زیاد” را پیش بینی می کند

وضعیت مواد خام نیز بدتر شده است. تویوتا انتظار یکی را دارد “کمبود بسیار زیاد” لیتیوم و نیکل کیفیت باتری برای پنج تا ده سال آینده. این امر همچنان باعث مشکلات زنجیره تامین و محدودیت های تولید در صنعت می شود.

این نوع درایوها نه تنها شامل خودروهای برقی با باتری می‌شوند، بلکه می‌شوند هیبریدها و هیبریدهای پلاگین، که تویوتا سال ها در آن یک قدم جلوتر بوده است. علاوه بر این، می خواهید در آینده ادامه دهید سلول سوختی یعنی ساخت خودروهای الکتریکی که به جای شارژ برق در ایستگاه شارژ، با هیدروژن سوخت می‌شوند.

به گفته تویوتا، دلایل متعددی برای این امر وجود دارد: از یک سو، بازار به همان سرعتی که اغلب تصور می شود به سمت خودروهای برقی روی نمی آورد. همچنین کمبود زیرساخت ها، قیمت های بالا و همچنین عادات مشتری مخالف آن استکه همه چیز در عرض چند سال برای خودروهای الکترونیکی آماده خواهد شد.

مدیرعامل آکیو تویودا اکنون تایید کرده است که هیچ چیز به زودی تغییر نخواهد کرد. ژاپنی ها به تازگی دومین خودروی الکتریکی خالص را با نام تجاری خود عرضه می کنند. او همچنین انتظار دارد تمام تولیدکنندگانی که فقط به خودروهای برقی خالص متکی هستند و مشتریانشان مشکلات جدی داشته باشند. هدف تویوتا “همانطور باقی می ماند برای جلب رضایت بیشترین تعداد ممکن از مشتریان، با بیشترین انتخاب ممکن از درایوها”رئیس تویوتا در جلسه ای با نمایندگی های تویوتا در ایالات متحده (منبع: CNBC) گفت.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید

تولیدکنندگانی که تا آن زمان بیشتر به این مواد خام وابسته خواهند شد، آسیب بیشتری خواهند دید. تویوتا پس از آن خود را در مزیت می بیند زیرا می خواهد انتخاب را برای مشتریان بزرگ نگه دارد.



منبع

بسیاری از تولیدکنندگان مدت‌هاست که برنامه‌های خود را برای آینده بر روی خودروهای الکتریکی متمرکز کرده‌اند. جایگزین های درایو باتری به سختی قابل بحث هستند. در مورد تویوتا اینطور نیست. رئیس خودروساز ژاپنی هنوز نمی خواهد خود را متعهد به خودروهای برقی خالص کند.

سخنان واضح رئیس تویوتا: تنها اتکا به خودروهای برقی یک اشتباه است

آینده خودروها برقی است. بسیاری از تولید کنندگان و برندها در این دیدگاه موافق هستند. در اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای اسکاندیناوی یا در ایالت پیشگام کالیفرنیا در ایالات متحده، آنها به دلیل قوانین موجود و آتی، چاره ای جز تکیه بر خودروهای الکتریکی خالص ندارند. اما تویوتا همچنان در این زمینه به طور هدفمند بر خلاف جریان شنا می کند.

هنوز دلایل مالی برای خرید یک ماشین الکتریکی وجود دارد، اما آنها تحت فشار فزاینده ای قرار دارند:

کمبود مواد اولیه همچنان مشکل خودروهای برقی است