با این حال، همه چیز در زندگی روزمره یک مانع دارد: بنابراین از برنامه های رایج برای شارژ کارت یا مقایسه قیمت ایستگاه های شارژ و ارائه دهندگان آنها استفاده کنید. نه نشانه های اتحادیه اروپا نوع دوشاخه معمولاً در آنجا با طرحی از دوشاخه و ظرفیت شارژ موجود بر حسب کیلووات مشخص می شود. این نیز عملی است و به عنوان یک راننده می دانید کجا باید بروید. با این حال، یک سیستم یکنواخت با نمادهای یکسان حتی مصرف کننده پسندتر خواهد بود.
رانندگان باید به این نماد توجه کنند
اگر با ماشین برقی رانندگی می کنید، باید به آن عادت کنید. پیدا کردن نزدیکترین ایستگاه شارژ اغلب به آسانی پمپ بنزین نیست. بنابراین اگر میخواهید قبل از توقف رایگان مطمئن شوید که آیا خودروی الکترونیکی و ایستگاه شارژ با هم سازگار هستند، باید به وسیله نقلیه خود نگاهی دقیق بیندازید. یک نماد ساده می تواند شما را از راه های غیر ضروری نجات دهد.
وضوح برای رانندگان خودروهای الکترونیکی: برچسبگذاری اتحادیه اروپا ایمنی را تضمین میکند
زمانهای شارژ طولانیتری را برنامهریزی کنید، بدانید نزدیکترین ایستگاه شارژ کجاست و کارتهای شارژ و ارائهدهندگان مناسب را بشناسید – اگر یک خودروی الکترونیکی رانندگی میکنید، باید خود را آماده کنید، مخصوصاً برای سفرهای طولانیتر. به طوری که در حین توقف بارگیری مشکلی پیش نیاید، اتحادیه اروپا بر برچسب گذاری یکنواخت متکی است (منبع: t-online). سالهاست که نشانههای این امر در خودروهای بنزینی و دیزلی منظره آشنا بوده و به زودی بخشی از زندگی روزمره رانندگان خودروهای الکترونیکی نیز خواهد شد.
این برچسب، که در اتحادیه اروپا یکسان است، به رانندگان خودروهای برقی اجازه می دهد تا در یک نگاه ببینند که آیا در محل مناسبی در ایستگاه شارژ مربوطه قرار دارند یا خیر. مشمول یک خودروی الکترونیکی می تواند برای چندین اتصال مناسب باشد، از این گذشته، معمولاً می توانید حداقل بین سرعت بارگذاری معمولی و بارگذاری سریع یکی را انتخاب کنید. در خارج از اتحادیه اروپا، این نماد در ایسلند، لیختن اشتاین، مقدونیه، نروژ، صربستان، ترکیه و سوئیس نیز اعمال خواهد شد.
ارزش آن را ندارد که هنگام تغییر به یک ماشین الکتریکی تردید نکنید:
مشکلات گوشی هوشمند: برنامه ها از نمادهای مختلفی استفاده می کنند
علائم در یک نگاه:
- شش ضلعی با “B”: پیکربندی نوع 1 تا ولتاژ 250 Vrms (شارژ AC)
- شش ضلعی با “C”: پیکربندی نوع 2 تا ولتاژ 480 V rms (AC)
- شش ضلعی با “D”: پیکربندی نوع 3-A تا ولتاژ 480 V rms (AC)
- شش ضلعی با “E”: پیکربندی نوع 3-C تا ولتاژ 480 ولت rms (AC)
- شش ضلعی با “K”: پیکربندی FF، محدوده ولتاژ 50 – 500 ولت (شارژ سریع DC)
- شش ضلعی با “L”: پیکربندی FF، محدوده ولتاژ 200 – 920 V (DC)
- شش ضلعی با “M”: پیکربندی AA، محدوده ولتاژ 50 – 500 V (DC)
- شش ضلعی با “N”: پیکربندی AA، محدوده ولتاژ 200 – 920 V (DC)
- شش ضلعی با “O”: پیکربندی نوع 2a، محدوده ولتاژ 50 – 500 ولت (DC)
این باید بر اساس همان اصل با موتور بنزینی کار کند، به عنوان مثال، که می تواند E5 یا E10 را بسوزاند. یکی برای برچسب گذاری یکنواخت انتخاب کرده است یک شش ضلعی، به رنگ مشکی روی ماشین الکتریکی (در تصویر زیر قابل مشاهده است)، در رنگ سفید در ایستگاه شارژ. در داخل یک حرف وجود دارد که مخفف یک پیکربندی دوشاخه با ظرفیت شارژ مربوطه است. همان علائم روی خودرو و جایگاه شارژ به رانندگان این امکان را می دهد که در یک نگاه ببینند که آیا ایستگاه شارژ و خودروی الکترونیکی با هم هستند یا خیر.