اطلاعات بیشتری در مورد ICE جدید در ویدیو وجود دارد:
راحتی باید در فضای داخلی نیز که وسیعتر از قبل است منعکس شود. روکش صندلی از 85 درصد پشم تشکیل شده است. در “نوع صندلی جدید توسعه یافته” به گفته راه آهن، 800 نفر قبلاً در یک آزمون شرکت کرده بودند. 477 صندلی در کلاس دوم و 85 صندلی در کلاس اول وجود دارد. همچنین سه فضای برای ویلچر و هشت فضا برای دوچرخه در نظر گرفته شده است. 46 صندلی در کوپه خانواده وجود دارد.

با ICE L، دویچه بان برای اولین بار یک قطار پرسرعت ارائه کرد ورود بی گام دارد. برای سوار شدن به ICE L دیگر نیازی به بالا رفتن از پله نیست. به گفته دکتر مایکل پترسون از هیئت مدیره DB، قطار “استانداردهای جدیدی” را تعیین می کند و راحتی بیشتری را برای همه مسافران ارائه می دهد. سوار شدن به هواپیما نه تنها برای افرادی که محدودیت حرکتی دارند، بلکه برای مسافرانی که چمدان یا کالسکه زیادی دارند نیز آسان تر می شود.

برخلاف ICE های قبلی با چندین واحد الکتریکی ICE L توسط یک لوکوموتیو کشیده می شود. همچنین در مسیرهایی که برق ندارند نیز قابل استفاده است. قطارهای بین شهری و یوروسیتی قرار است با ICE L جدید جایگزین شوند (منبع: Deutsche Bahn). در اوج، سرعت 240 کیلومتر در ساعت را مدیریت می کند، بنابراین رکوردهای جدید شکسته نمی شود.

ICE L با “WLAN با عملکرد بالا”
در اعلامیه قطار جدید، راه آهن از یکی صحبت می کند “وای فای با کارایی بالا”بدون وارد شدن به جزئیات شیشههای پنجره بهگونهای طراحی شدهاند که برای موبایل مناسب باشند و باید هنگام برقراری تماسهای تلفنی و گشت و گذار در وب، دریافت ثابتی داشته باشند.
از اکتبر 2024، قطارهای جدید گام به گام مورد استفاده قرار خواهند گرفت و از اتصال بین برلین و آمستردام شروع می شود. در مجموع 23 دستگاه ICE L قبلاً از سازنده اسپانیایی Taigo سفارش داده شده است سفارش بزرگ را می توان به 100 قطار افزایش داد اراده. ارزش کل سفارش 2.3 میلیارد یورو است.
دویچه بان از ICE L جدید رونمایی کرد. در مقایسه با قطارهای مسافت طولانی قبلی، مدل جدید باید راحتی بیشتر، فناوری همه کاره تر و اینترنت سریعتر ارائه دهد. اما ICE L در جاده سریعتر نیست.
دویچه بان: ICE L جدید ارائه شد