رئیس Xbox سخت: پلی استیشن باید بیرون بماند

به نظر می‌رسد که بازی‌های Bethesda در آینده فقط بر روی Xbox و PC ظاهر خواهند شد. این هم کاملاً خوب است. بازی‌های انحصاری سال‌هاست که تصمیم می‌گیرند مردم کدام کنسول را بخرند و سونی هم دقیقاً همان بازی را انجام می‌دهد.

را خرید اکتیویژن بلیزارد در حال حاضر اطلاعات جالب زیادی در مورد دسیسه های داخلی سازنده ایکس باکس مایکروسافت و سازنده پلی استیشن سونی به ارمغان می آورد. اکنون پیام‌های چت بین تیم استوارت مدیر مالی مالی و مت بوتی، رئیس استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس، در طول مذاکرات منتشر شده است. آنها فاش می کنند که فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، در نوامبر 2021 تصمیم گرفت که فقط تمام بازی های ZeniMax را بر روی ایکس باکس و رایانه شخصی منتشر کند.

بازی های انحصاری اغلب تعیین می کنند که کدام کنسول ها در سبد خرید گیمرها قرار می گیرند. اخبار داخلی اکنون نشان می دهد که در اینجاست که مایکروسافت می تواند در مورد آینده ایکس باکس واقعاً بد باشد.

Xbox Series X

پلی استیشن باخت: برای انجام این بازی ها به ایکس باکس یا رایانه شخصی نیاز دارید

اعلام بازی های انحصاری Bethesda در ابتدا چندان غافلگیر کننده به نظر نمی رسد. به هر حال استارفیلد در پلی استیشن نیز ظاهر نخواهد شد. با این حال، در گذشته مایکروسافت همیشه از تصمیم گیری های مهم در مورد آن خودداری کرده است آینده بتسدا اعلام. قبل از تکمیل تصاحب، اسپنسر گفت که نمی‌خواهد بازی‌ها را از بازیکنان روی پلتفرم‌های دیگر دور کند.

به هر حال، مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا است طرفدار انحصاری بودن کنسول نیستم. در مصاحبه او توضیح می دهد که اگر به او بستگی داشت بدون آن کاملاً کار می کرد. با این حال، سونی با بازی های انحصاری بر بازار مسلط خواهد شد، به همین دلیل است که قدرت تصمیم گیری ندارد (منبع: The Verge).

مارتین هارتمن
مارتین هارتمن، نویسنده GIGA. متخصص پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X|S و نینتندو سوییچ.

حتی اخیراً، رئیس Xbox هنوز می‌خواست بدون بیانیه نهایی برای تعیین اینکه آیا The Elder Scrolls 6 بر روی پلی استیشن عرضه خواهد شد یا خیر. اگر اخبار داخلی را باور کنید، این تصمیم سال ها پیش گرفته شده است.

با این حال، مایکروسافت احتمالاً خودش نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد و ترجیح می دهد خود را به عنوان یک لوح خالی معرفی کند که اصلاً بازی های انحصاری را دوست ندارد و به هر حال فقط توسط سونی مجبور به انجام این کار می شود. چه کسی باید این را از یک شرکتی که بیش از 20 سال است در بازار کنسول حضور دارد، باور کند. بنابراین مایکروسافت، قبول کنید که می خواهید بازی ها را در ایکس باکس تماشا کنید، نه پلی استیشن. شما از نظر درونی هم آن قدرها هم بدقلق نیستید.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

ZeniMax در مارس 2021 توسط مایکروسافت خریداری شد. برای گیمرها، این شرکت به عنوان شرکت مادر Bethesda ظاهر می شود. در پیام های داخلی، استوارت شگفت زده می شود که نه تنها مارک های جدید، بلکه واقعاً همه بازی ها بدون پلی استیشن هستند. بدون کنسول سونی، این دو همچنین مشکلات حاشیه را پیش‌بینی می‌کنند (منبع: IGN).

مهم نیست چه پلتفرمی. جولای چند بازی عالی برای ارائه دارد:

مایکروسافت تصمیمات سختی می گیرد اما قبول نمی کند