رئیس اوپل به صراحت در مورد خودروهای برقی صحبت می کند

“هدف ما این است که یک ماشین برقی چهار در با جای پنج مسافر برای 25000 تا 27000 یورو فلوریان هوتل، مدیر عامل اوپل در مصاحبه ای با Automobilwoche اعلام کرد. اوپل می‌خواهد خودروهای کاملاً الکتریکی را در محدوده‌های قیمتی عرضه کند که «تا حد امکان مردم بتوانند آن را بخرند».

به محض اینکه آسترا با برق در جاده قرار گرفت، اوپل به کار خود ادامه می دهد. دو مدل شناخته شده دیگر با محرک الکتریکی قرار است تا قبل از پایان سال جاری معرفی شوند. با این حال، گام تعیین‌کننده هنوز کمی طولانی‌تر است: اوپل می‌خواهد در رقابت برای یک خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت شرکت کند، همانطور که مدیرعامل فلوریان هوتل اکنون فاش می‌کند.

فولکس‌واگن مدت‌هاست که یک خودروی الکتریکی را با قیمتی کمتر از 25000 یورو معرفی کرده است. ID.2 باید از سال 2025 در دسترس باشد. سیتروئن می خواهد حتی بیشتر عجله کند و محدودیت قیمت جادویی را با e-C3 که در سال 2024 عرضه می شود، بشکند. برند Stellantis این را نشان می دهد قیمت ارزان تر برای خودروهای الکترونیکی ممکن است هستند. که می خواهد به اوپل نیز ثابت کند – البته نه به این ارزانی و نه به این سرعت.

اوپل وارد جنگ قیمت شد: خودروی الکترونیکی با قیمت 25000 یورو برنامه ریزی شده است

با این حال، مدتی طول می کشد تا این اتفاق بیفتد. هوتل فرض می کند که استرومر از 25000 یورو است از سال 2028 از خط مونتاژ در اوپل خارج شود می توان. سال برای استراتژی خودروهای الکترونیکی Opel مهم است، زیرا از آن به بعد در اروپا فقط مدل های تمام برقی توبه ارائه شده است.

با آسترا الکتریک (در تست درایو ما)، اوپل نشان داد که رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است: قیمت شروع بالاتر، بلکه یکی تجهیزات اولیه مجلل. Astra الکتریکی با قیمت 45060 یورو برای افرادی که بودجه کمی دارند مناسب نیست و بیش از 20000 یورو گرانتر از نسخه موتور احتراقی آن است. بنابراین اوپل می تواند از خودروهای الکترونیکی ارزان تری در مجموعه خود استفاده کند.



منبع

ما اخیراً جدیدترین خودروی الکتریکی اوپل، آسترا الکتریک را به طور گسترده آزمایش کردیم:

رئیس اوپل ادامه داد: مدل اولیه آتی اوپل در مورد “درست کردن کل بسته، اندازه باتری مناسب، درایو، سیستم شارژ” است. “باید اینطور باشد سازش بهینه در حال پیدا شدن بین عملکرد، هزینه و وزن خودرو.”

با وجود قیمت پایه گران: فولکس استرومر اوپل می تواند برای فولکس واگن خطرناک باشد

در محدوده قیمت، اوپل همچنین گرانتر از رقیب همیشگی در بخش کامپکت VW به نظر می رسد – اما احتمالاً واقع بینانه تر است. اگرچه طرح ولفسبورگ با کمتر از 25000 یورو. اما فقط باید تجهیزات اساسی مطلق وجود داشته باشد.