دمپر برای قیمت گران برق: کارشناسان از بیانیه نیروگاه هسته ای تعجب کردند

با یک نیروگاه بالکن می توان قبض برق را کاهش داد:

اکثریت آلمان برای عملیات بیشتر نیروگاه هسته ای

اقتصاددانان سناریوهای مختلفی را طراحی کرده اند که شامل عوامل مختلفی است و برخی از آنها فراتر از سال 2024 است. بسته به سناریو، اثر کاهنده انرژی هسته ای بر قیمت برق گاهی بیشتر و گاهی کمتر است. تا سال 2027، گسترش سریع‌تر انرژی‌های تجدیدپذیر تأثیر بیشتری خواهد داشت. با این حال، در کوتاه مدت (تا سال 2024)، ادامه عملیات انرژی هسته ای بیشترین را به همراه خواهد داشت.

در واقع، اقتصاد به بزرگترین نقطه گیر در اینجا می پردازد. اینکه نیروگاه‌های هسته‌ای آلمان و تا چه اندازه به فعالیت خود ادامه می‌دهند، یک سوال بسیار سیاسی است – و باید سر و صدای زیادی در میان شرکای چراغ راهنمایی ایجاد کند. آلمانی ها اکنون آرامش بیشتری دارند: 67 درصدطبق یک نظرسنجی توسط Civey، اخیراً به نفع آن صحبت کرده است سه نیروگاه اتمی باقیمانده آلمان را به مدت پنج سال دیگر به بهره برداری برسانند (منبع: Mirror)



منبع

گریم که به طور قابل توجهی در ترمز قیمت گاز آتی نقش دارد، می گوید: «ما هزینه های ریسک ها را تجزیه و تحلیل نمی کنیم. سیاست باید هزینه ها و منافع را بسنجید.

گرانی برق برای آلمانی ها مشکل ایجاد کرده است. ناگهان، یک فناوری مورد توجه قرار می گیرد که در واقع در این کشور در حاشیه بود: انرژی هسته ای. کارشناسان اکنون محاسبه کرده اند که مدت زمان طولانی تر کارکرد نیروگاه هسته ای می تواند قیمت برق را کاهش دهد. عددها خودشان گویای مطلب هستند.

اگر سه نیروگاه اتمی باقیمانده به کار خود ادامه دهند، قیمت برق در سال های آینده به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. اقتصاددانان دانشگاه فردریش الکساندر ارلانگن-نورنبرگ در اطراف اقتصاددان ورونیکا گریم به این نتیجه می رسند. در سال 2024، قیمت برق تا 12.1 درصد کمتر خواهد بوداگر نیروگاه های هسته ای در نیدرزاکسن (Emsland)، بادن-وورتمبرگ (Neckarwestheim 2) و باواریا (Isar 2) به کار خود ادامه دهند (منبع: Welt).

پایان انرژی هسته‌ای در آلمان در واقع از قبل مشخص شده بود: سه نیروگاه هسته‌ای باقی مانده تا 31 دسامبر تعطیل می‌شدند. با این حال، جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین یک آچار در کارها قرار داد: دو نیروگاه از سه نیروگاه هسته ای در این کشور قرار است برای تضمین امنیت انرژی در آلمان به بهره برداری برسد. اما این قیمت بالای برق را تغییر نمی دهد. چقدر یکی افزایش زمان اجرا AKW قیمت برق را برای مصرف کنندگان کاهش می دهد اکنون کارشناسان محاسبه کرده اند.

زمان کار طولانی تر نیروگاه هسته ای قیمت برق را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد