در آینده می توانید این کار را با آن انجام دهید

مدل‌های قدیمی‌تر پلی‌استیشن قبلاً دارای جیلبریک هستند که به شما امکان می‌دهد شبیه‌سازها، مدها و موارد دیگر را نصب کنید. تا پیش از این، پلی استیشن 5 بیرون بود، اما اکنون یک توسعه دهنده برای اولین بار دروازه ها را باز کرده است.

پلی استیشن 5

PS5: اولین جیلبریک برای کنسول موجود است

در پلی استیشن 5 به طور معمول می توانید فقط بازی ها و برنامه هایی را نصب کنید که به طور رسمی توسط سونی ارائه می شوند. به این ترتیب، سیستم تضمین می کند که هیچ محتوای غیرمجاز یا غیرقانونی نمی تواند روی کنسول پخش شود. با این حال، این ممکن است به زودی تغییر کند، زیرا یک توسعه‌دهنده اولین جیلبریک را ایجاد کرده است – با این حال، تا کنون این کار نسبتاً ضعیف عمل کرده است (منبع: Wololo).

Jailbreak ها را می توان برای نصب شبیه سازها، بازی های Homebrew، مدها و تم های خاص روی کنسول ها استفاده کرد. با کنسول‌های قدیمی‌تر مانند پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4، استفاده از آن دیگر غیر معمول نیست – با این حال، ظاهراً پلی استیشن 5 هیچ شکاف امنیتی ارائه نمی دهد – دستکم برای مدتی.

همچنین استفاده از نسخه فعلی جیلبریک اجازه اجرای کد را نمی دهد. این در نهایت منجر به وحشت هسته و باعث از کار افتادن کنسول می شود. بنابراین توصیه نمی کنیم خودتان آن را با کنسول خود امتحان کنید. در یک ویدیو می توانید جیلبریک را در عمل مشاهده کنید:

پلی استیشن 5: ظاهر بسیار تغییر کرده است

توسعه دهنده ای به نام “SpecterDev” موفق شد یک اکسپلویت هسته پیدا کند. PS5 می تواند هر داده ای را بخواند و بنویسد. علاوه بر این، از این جیلبریک می توان برای مشاهده تنظیمات اشکال زدایی و تضمین دسترسی ریشه کامل به سیستم استفاده کرد. هر چند اینجا یک مشکل وجود دارد، زیرا همه چیز فقط با نسخه های سیستم عامل قدیمی تا 4.03 کار می کند، زیرا یک حفره امنیتی در WebKit اپل در آنجا مورد سوء استفاده قرار گرفت، اما از آن زمان بسته شده است.

آیا می دانستید که اولین PS5 بسیار متفاوت از امروز به نظر می رسید؟ یکی از به اصطلاح کیت های توسعه دهنده که توسعه دهندگان برای تطبیق بازی های خود با کنسول جدید استفاده می کردند اخیراً به دست یک یوتیوبر فناوری افتاد. نگاه دقیقی به دستگاه انداخت.



منبع