«بازی در حال حاضر بزرگترین صنعت سرگرمی در بریتانیا است، پیش از تلویزیون، ویدیو و موسیقی. بسیاری از افراد آسیب پذیر برای مشارکت اجتماعی به بازی های ویدیویی متکی هستند. اقدامات سونی به ضرر میلیونها نفر است که توانایی پرداخت آن را ندارند، به خصوص اکنون که هزینه زندگی سر به فلک کشیده و کیف پولها از همیشه خالی شدهاند.»
الکس نیل، وکیل حقوق مصرفکننده، سونی را متهم میکند: او گروه فناوری را به سوء استفاده از قدرت بازار خود متهم میکند. اعمال قیمت های ناعادلانه در فروشگاه پلی استیشن. دلیل این امر سهم 30 درصدی از هزینه های فروش بازی های دیجیتال است که به سونی به عنوان اپراتور پلتفرم فروشگاه پلی استیشن می رسد، ناشران/توسعه دهندگان تنها 70 درصد از قیمت فروش را دریافت می کنند. با توجه به قیمت های بالاتری که لازم است، بازیکنان “دریده می شوند”.
سونی با یک وکیل مصرف کننده بریتانیایی مشکل دارد. دلیل: ادعای “ریپ آف” در فروشگاه پلی استیشن. این ادعا میلیون ها مشتری را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند برای سونی واقعاً گران تمام شود.

پلیاستیشن: گفته میشود سونی میلیونها مشتری را از بین برده است
گفته می شود در شش سال گذشته، مشتریان در بریتانیا بیش از 5.9 میلیارد یورو بیش از حد پرداخت کرده اند (اسکای نیوز).
یک دلیل برای شکایت از سونی نیز یکی است برتری مشخص، که سازنده پلی استیشن در طول سال ها ایجاد کرده است. به خصوص در مورد فروش کنسول، سونی در اینجا جلوتر است. رقیب مایکروسافت اخیراً مجبور شد اعتراف کند که پلی استیشن 4 به وضوح ایکس باکس وان را شکست داده است.
با این حال، سهم 30 درصدی که سونی از ناشران بازی برای استفاده از پلتفرم بازاریابی بازی های دیجیتال می خواهد چیزی جز غیرعادی است. آنها همچنین باید همان سهم را هنگام استفاده از پلتفرم های آن بپردازند مایکروسافت، استیم و اپ استور اپل پرداخت. بنابراین اینها شرایط عادی بازار هستند و می توانند اتهام دادگاه مبنی بر سوء استفاده سونی از موقعیت بازار در اینجا را تضعیف کنند (منبع: Eurogamer).