
در فیات فرزندانی وجود دارد. پس از موفقیت ناگهانی موقت فیات 500 الکترو، اکنون نوبت به خودروی الکتریکی شماره 2 رسیده است: فیات 600e اینجاست. سازنده سنتی ایتالیایی از خود نام استفاده می کرد. Fiat Seicento (ایتالیایی برای 600) از دهه 1950 به ایجاد شهرت این برند کمک کرده است.
رابطه در گروه نیز در مقایسه داده های فنی منعکس شده است: فیات تقریباً آن را برای 600e می نامد. همان محدوده ای که اوپل اندکی قبل برای آسترا الکتریک جدید داشت (برای آزمایش). این فناوری نیز یکسان است: ایتالیاییها باتری مشابهی را نصب میکنند و مقادیر عملکرد شارژ یکسانی ایجاد میکنند. توسعه زیر چتر گروه Stellantis به وضوح از اینجا می درخشد.
مشتریان می توانند منتظر چراغ های جلو LED و همچنین عملکرد ماساژ یکپارچه برای راننده باشند. از جمله موارد دیگر، کروز کنترل تطبیقی و عملکرد ترمز اضطراری مستقل و سنسورهای محیطی 360 درجه شامل دوربین معکوس در کشتی به روز رسانی های خارج از هوا برای فیات 600e در نظر گرفته نشده است.
فیات در ابتدا دو نسخه تجهیزاتی را آماده کرده است. مبتدی انتخاب فیات 600e قرمزدر حالی که برای نسخه La Prima باید 42490 یورو بپردازید. در خارج، فیات شبیه به 500 است. در داخل، 600e برای پنج نفر جا دارد. ماشین جمع و جور همراه با یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 10.25 اینچی (منبع: Stellantis) – در مقایسه با بسیاری از تولید کنندگان دیگر، اندازه رزرو شده است.

با این حال، نسخه الکتریکی جدید شباهت زیادی با همنام خود ندارد. بنابراین که اول مهمترین به فیات 600e در یک نگاه:
- برد بیش از 400 کیلومتر طبق WLTP
- باتری 54 کیلووات ساعت
- حداکثر سرعت شارژ 100 کیلووات برای 80 درصد در کمتر از 30 دقیقه
- موتور برق 115 کیلووات
- دستیاران مختلف رانندگی
- ابعاد جمع و جور با طول 4.17 متر
- قیمت پایه 36490 یورو
فیات 600e – برادر بزرگ سورپرایز الکتریکی ایتالیا اینجاست