تولید و فروش e-sedan از سری فراتر از صفر تویوتا (bZ). هنوز در سال 2022 در چین شروع (منبع: IT-Times). این مدل گامی در همکاری بین شرکت سنتی ژاپنی و گروه بسیار جوانتر از چین است که به طور فزایندهای بر اساس تجارت خودرو – با موفقیت – استوار است. مدل Han BYD رقابتی جدی برای مدل S تسلا محسوب می شود و در پایان اکتبر در آلمان نیز عرضه خواهد شد.
یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید
همکاری بین BYD و تویوتا می تواند تأثیر مثبتی در اینجا داشته باشد. گفته می شود چینی ها مسئول موتور الکتریکی و باتری bZ3 هستند. تاکنون جزییات بیشتری وجود ندارد. جلب توجه طرف های علاقه مند آلمانی: bZ3 در ابتدا فقط در چین عرضه خواهد شد. مشخص نیست که آیا او به آلمان خواهد آمد یا نه.
تویوتا با خودروهای برقی خود دیر کرده است. با این حال، دومین مدل از سری bZ برقی قرار است امسال آغاز شود. این می تواند یک جایگزین واقعی برای طرفداران تسلا باشد. اما مشتریان آلمانی با مشکل مواجه هستند.
تویوتا تسلا را به چالش می کشد: این خودروی الکتریکی اعلان جنگ است
تویوتا می خواهد امسال یک خودروی الکتریکی جدید به بازار عرضه کند که باید با قیمتی جذاب متقاعد شود. یکی برنامه ریزی شده است سدان برقی با همکاری سازنده چینی BYD، که می خواهد در آینده نزدیک بازار آلمان را با خودروهای برقی خود فتح کند. با این حال، برای bZ3 از تویوتا، به نظر نمی رسد.
bZ4X تنها خودروی الکتریکی تویوتا در آلمان تاکنون است:
از سوی دیگر، bZ3 تویوتا میتواند از جهتی دیگر به تسلا حمله کند: این سدان باید کمی بزرگتر از کرولا معروف باشد و بنابراین باید در رقابت مستقیم با مدل 3 تسلا باشد. آمریکایی ها با قیمت رقابتی تحت فشار قرار می گیرند: تویوتا می خواهد 200000 یوان در چین بگیرد. تبدیل شده، در حال حاضر تقریباً 29000 یورو خواهد بود.
قیمت تسلا در چین در ابتدای سال به حدود 38000 یورو افزایش یافت. با این حال، طبق اولین افشاگری ها، تویوتا از نظر عملکرد نمی تواند با تسلا برابری کند. محدوده به نظر می رسد هنوز نامشخص است. از آنجایی که bZ3، مانند bZ4X در حال حاضر در آلمان موجود است، بر اساس پلت فرم e-TNGA خواهد بود، تا 513 کیلومتر واقعاً نباید مشکلی ایجاد کند، مانند SUV.
تویوتا خودروی مفهومی bZ4X را در یک تیزر نشان می دهد