خودروهای الکترونیکی را سریعتر شارژ کنید: فناوری فضایی تفاوت را ایجاد می کند

آژانس فضایی ایالات متحده ناسا نیز بر این عقیده است که اگر خودروهای الکترونیکی جایگزین موتورهای احتراقی در سراسر جهان شوند، این نقص باید برطرف شود. گفته می شود که یک تیم تحقیقاتی ناسا موفق به انجام این کار شده است، البته بیشتر اتفاقی. از آنجا که این اختراع، به نام “آزمایش جوش و تراکم جریان (FBCE)” – که تقریباً به معنای آزمایش جوش و تراکم جریان است – در واقع برای استفاده در فضا در نظر گرفته شده است.

بر اساس محاسبات ناسا، 1400 آمپر کافی است یک ماشین الکتریکی مدرن را به طور کامل در کمتر از پنج دقیقه شارژ کنید. برای آزمایش‌ها، محققان از کابل‌های شارژ خنک‌شده با فناوری خود استفاده کردند، بنابراین امکان‌سنجی فنی داده شده است. این که آیا نسخه آماده بازار از سیستم خنک کننده ناسا برای خودروهای الکترونیکی وارد زمین خواهد شد یا نه، باید دید.



منبع

شارژ خودرو الکترونیکی زمان بر است. اگر به موتور احتراقی عادت دارید، زمان در ایستگاه شارژ می تواند به طرز آزاردهنده ای طولانی شود. اگر قرار است خودروهای برقی برای همیشه جذاب تر شوند، راه حلی لازم است. ناسا یک فناوری فضایی آماده دارد که با آن زمان بارگذاری دیگر نباید مشکلی ایجاد کند.

خودروهای الکترونیکی در مقایسه زمانی بین پمپ بنزین و جایگاه شارژ برنده نمی شوند، اما در مورد هزینه ها چطور؟

ناسا اعلامیه قوی برای فناوری شارژ می کند

به گفته ناسا، در اولین آزمایش‌ها خنک‌سازی بسیار مؤثرتری نسبت به روش‌های معمولی به دست آمد. این به شما قدرت شارژ می دهد 4.6 برابر قدرت فعلی به دست آمده در ایستگاه های شارژکه در حال حاضر در بازار هستند. حداکثر در حال حاضر حدود 520 آمپر است. طبق گفته تیم ناسا، آن توانسته است تا 2400 آمپر را اعمال کند. با چنین باری بدون خنک کننده مناسب، آتش سوزی کابل همچنان جزئی ترین نتیجه خواهد بود.

اگر در راه مجبور به توقف شارژ با خودروی الکترونیکی خود هستید، باید زمان زیادی داشته باشید. حتی سریعترین شارژرها در بین خودروهای الکتریکی نیز تبلیغ می کنند تا 18 دقیقه برای شارژ باتری از 10 تا 80 درصد – البته در شرایط ایده آل و در ایستگاه های شارژ سریع. تقریباً پنج دقیقه ای که رانندگان معمولاً در پمپ بنزین می گذرانند، از جمله پرداخت، همان چیزی است که برخی از مردم آرزو می کنند می توانند در سریع ترین زمان ممکن برگردند.

فناوری ناسا: شارژ خودروهای الکترونیکی در کمتر از 5 دقیقه مشکلی ندارد

به عبارت ساده تر، این یک روش بسیار موثر برای خنک کردن سیستم های (الکتریکی) با استفاده از مایع خنک کننده است که از تراکم نیز استفاده می کند. تیمی از دانشگاه پردو در حال توسعه سیستم خنک‌کننده هستند تا سیستم‌های حساس به دما حتی در فضا نیز به‌طور دقیق کنترل شوند. اما برنامه همچنین می تواند برای کابل های شارژ خودروهای الکترونیکی اعمال شود.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید