خودروهای الکترونیکی در آلمان شانس چندانی ندارند

این کارشناس از این هم فراتر می‌رود: اگر توسعه‌ای که او بیان کرد محقق شود، «ما خواهیم کرد افزایش خودروهای الکترونیکی در آلمان حداکثر در سال 2023 یا 2024. در مرحله بعدی، گسترش زیرساخت شارژ نیز در خطر خواهد بود.

با این وجود، دودنهوفر به خودروی الکتریکی معتقد است: حرکت الکتریکی در آلمان کند خواهد شد و متوقف خواهد شد، اما شکست نخواهد خورد. “من درایوهای برقی باطری را در بخش خودروهای سواری بی رقیب می دانم. پاپ ماشین می گوید: «اگر بخواهید به فناوری های دیگر تکیه کنید کاملا احمقانه است.



منبع چند دلیل برای این وجود دارد: قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید باتری به طور قابل توجهی افزایش یافته است و تقاضا زیاد است. این احتمال وجود منابع کافی را بدتر می‌کند، زیرا باتری‌های خودروهای الکتریکی عمدتاً در آسیا تولید می‌شوند. دودنهوفر انتظار دارد در تامین باتری با تنگناهایی مواجه شود.

علاوه بر این، افزایش قیمت برق وجود دارد، در حالی که رکود اقتصادی در انتظار کاهش قیمت نفت خام – و در نتیجه سوخت – خواهد بود. بنابراین در حالی که هزینه های خودروهای الکترونیکی و عملکرد آنها در حال افزایش است، به زودی برای موتورهای احتراقی کلاسیک کاهش می یابد. با این حال، همه حلقه های این زنجیره در دست آلمانی ها نیست.

خودروهای الکترونیکی باید آینده باشند، جایگزین موتورهای احتراقی شوند و در نتیجه به حفاظت از آب و هوا کمک کنند – حداقل برنامه این است. اما اگر از کارشناس خودرو فردیناند دودنهوفر پیروی کنید، آلمان به سمت یک شکست الکتریکی پیش می رود. او به دولت برای رسیدگی به خودروهای برقی کیفرخواست می دهد.

Autopapst: افزایش سرعت حرکت الکتریکی در آستانه پایان است

اما مشکل دیگری وجود دارد: دودنهوفر می‌گوید: «در حالی که خودروهای الکترونیکی در چین و ایالات متحده با برنامه‌های ویژه ایجاد شده به شدت تحت فشار قرار می‌گیرند، بودجه پاداش زیست‌محیطی تا پایان سال آینده مصرف می‌شود» (منبع: شبکه تحریریه آلمان). . در مجموع، مثلاً یک VW ID.3 حدود 10000 یورو گرانتر از گلف مشابه با موتور بنزینی خواهد بود.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید

دلایل دودنهوفر مزیت هزینه قبلی خودروهای الکترونیکی را کاهش می دهد:

دودنهوفر: خودروهای الکترونیکی هنوز بهترین جایگزین هستند

برای اینکه خودروهای الکترونیکی از همتایان موتور احتراقی خود پیشی بگیرند، باید مشتریان را متقاعد کنند. بهترین راه برای انجام این کار از طریق قیمت است، به همین دلیل است که پاداش زیست محیطی نیز وجود دارد. با این حال، یارانه خودروهای برقی از سال 2023 به تدریج محدود می شود و حداکثر تا سال 2025 لغو می شود – یا زودتر در صورت مصرف سریع تر پول. فردیناند دودنهوفر، مدیر مرکز تحقیقات خودرو، می گوید یک اشتباه.