علاوه بر این، افزایش قیمت برق وجود دارد، در حالی که رکود اقتصادی در انتظار کاهش قیمت نفت خام – و در نتیجه سوخت – خواهد بود. بنابراین در حالی که هزینه های خودروهای الکترونیکی و عملکرد آنها در حال افزایش است، به زودی برای موتورهای احتراقی کلاسیک کاهش می یابد. با این حال، همه حلقه های این زنجیره در دست آلمانی ها نیست.
چند دلیل برای این وجود دارد: قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید باتری به طور قابل توجهی افزایش یافته است و تقاضا زیاد است. این احتمال وجود منابع کافی را بدتر میکند، زیرا باتریهای خودروهای الکتریکی عمدتاً در آسیا تولید میشوند. دودنهوفر انتظار دارد در تامین باتری با تنگناهایی مواجه شود.
برای اینکه خودروهای الکترونیکی از همتایان موتور احتراقی خود پیشی بگیرند، باید مشتریان را متقاعد کنند. بهترین راه برای انجام این کار از طریق قیمت است، به همین دلیل است که پاداش زیست محیطی نیز وجود دارد. با این حال، یارانه خودروهای برقی از سال 2023 به تدریج محدود می شود و حداکثر تا سال 2025 لغو می شود – یا زودتر در صورت مصرف سریع تر پول. فردیناند دودنهوفر، مدیر مرکز تحقیقات خودرو، می گوید یک اشتباه.
اما مشکل دیگری وجود دارد: دودنهوفر میگوید: «در حالی که خودروهای الکترونیکی در چین و ایالات متحده با برنامههای ویژه ایجاد شده به شدت تحت فشار قرار میگیرند، بودجه پاداش زیستمحیطی تا پایان سال آینده مصرف میشود» (منبع: شبکه تحریریه آلمان). . در مجموع، مثلاً یک VW ID.3 حدود 10000 یورو گرانتر از گلف مشابه با موتور بنزینی خواهد بود.
با این وجود، دودنهوفر به خودروی الکتریکی معتقد است: حرکت الکتریکی در آلمان کند خواهد شد و متوقف خواهد شد، اما شکست نخواهد خورد. “من درایوهای برقی باطری را در بخش خودروهای سواری بی رقیب می دانم. پاپ ماشین می گوید: «اگر بخواهید به فناوری های دیگر تکیه کنید کاملا احمقانه است.