خودروهای الکترونیکی جدید مدت زیادی در راه است

طرفداران تسلا ممکن است از روز سرمایه گذار سازنده خودروهای الکتریکی امیدوار باشند: ایلان ماسک یک خودروی الکتریکی جدید را به عنوان بخشی از طرح اصلی خود ارائه نکرد. مشتریان باید منتظر کاهش قیمت‌ها باشند، اما اینکه چه زمانی زمان آن فرا خواهد رسید، همچنان یک سوال باز است.

تسلا

هیچ خودروی الکتریکی جدیدی در چمدان وجود ندارد: ایلان ماسک از Masterplan 3 ناامید شد

به همین منظور، ایلان ماسک و سایر اعضای تیم رهبری او این موضوع را تکرار کرده اند پلت فرم جدید برای مدل های الکتریکی آینده در حال کار است. تا کنون، تسلا دو پلتفرم ارائه کرده است، یکی با مدل S و مدل X، دیگری با مدل 3 و مدل Y. نسل بعدی باید مزیت هزینه ای در تولید به همراه داشته باشد. خودروهای الکترونیکی می‌توانند تا 50 درصد ارزان‌تر باشند – حداقل در تولید.

تسلا خودروهای الکترونیکی را ارزان‌تر می‌کند – اما چه زمانی؟

هنوز راه زیادی تا آن زمان باقی مانده است: چهار تسلا آشنا – مدل S، مدل 3، مدل X و مدل Y – در حال حاضر در بازار هستند. در سال 2022، تسلا با حدود 1.37 میلیون وسیله نقلیه رکورد شخصی جدیدی را به نام خود ثبت کرد. برای مشتریان بالقوه واضح است: چیزهای بیشتری از تسلا می آید. رئیس تسلا تنها در طول روز سرمایه‌گذار در دفتر مرکزی در تگزاس تمایلی به ارائه جزئیات نداشت. همونی که از قبل انتظار می رفت خبری مبنی بر خودروی الکتریکی جدید اعلام نشده است، سهام تسلا پس از آن 5 درصد سقوط کرد.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید
اما ماسک هنوز هم در چمدانش ذوقی داشت: در تگزاس می‌خواهند یک برنامه شارژ ارزان را در جولای آینده آزمایش کنند. برای یکی نرخ ثابت 30 دلار در ماه شرکت کنندگان می توانند از تسلا خود استفاده کنند شارژ یک شبه بدون هزینه اضافی برق. این امر با مازاد برق زیاد از انرژی باد در ایالت ایالات متحده امکان پذیر شده است. اگر آزمایش موفقیت آمیز باشد، مدل های مشابه می توانند در جاهای دیگر نیز ارائه شوند، جایی که تسلا معتقد است شرایط چارچوب وجود دارد.

ایلان ماسک چگونه پول خود را به دست می آورد:

ایلان ماسک به عنوان مرحله سوم طرح اصلی خود می خواهد نشان دهد که امکان تبدیل کل زمین به انرژی های پایدار وجود دارد. یک هدف واقعا بزرگ گامی کوچک در راه، تولیدکننده خودروهای الکتریکی تسلا ادامه خواهد داشت، که ماسک نیز در حال ثبت رکوردهای جدید برای آن است: او می خواهد این کار را تا سال 2030 انجام دهد. 20 میلیون ماشین برقی ساختن، در ده مدل مختلف پخش شده است.

با این حال، این مزیت هزینه به طور کامل به خریداران نمی رسد و زمان بندی نیز باز مانده است. با این وجود، خودروهای تسلا باید ارزان تر شوند. به گفته ماسک، انتقال موفقیت آمیز به حرکت الکتریکی به این بستگی دارد که «این خودروهای برقی باید مقرون به صرفه باشندتنها برانگیختن میل به آنها کافی نیست» (منبع: Wirtschaftswoche).

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع