مانند سایر تولید کنندگان، این در درجه اول به دلیل این است هزینه بالای باتری، که فقط در خودروهای الکتریکی باتری دار رخ می دهد. به خصوص در بخش خودروهای کوچک و جمع و جور، این عامل هزینه باعث می شود که قیمت خرید در مقایسه با موتورهای احتراقی در همان کلاس به ارتفاعات نجومی برسد.
در مقایسه مستقیم قیمت، هیچ برنده قطعی بین خودروهای الکترونیکی و موتورهای احتراقی وجود ندارد:
نیسان نمی خواهد استرومر ارزان قیمت را رها کند. اما توسعه کنونی، به عنوان مثال با آریا، به سمت مدلهای گرانتر تمایل دارد. به گفته پلترو، همچنین واضح است که احتمالاً هرگز وسایل نقلیه الکتریکی وجود نخواهند داشت که در واقع به اندازه ارزان ترین موتورهای احتراقی ارزان باشند. او معتقد است «ما راحت هستیم با علامت جادویی 10000 یورو خداحافظی کنید باید”.
تا همین اواخر، هدف اعلام شده چندین تولیدکننده در این صنعت بود که یک خودروی الکترونیکی را با قیمت کمتر از 20000 یورو وارد بازار کنند. بسیاری از آن زمان با آن خداحافظی کردند. فولکس استرومر برنامه ریزی شده از فولکس واگن، که قبلاً با نام ID.2all شناخته می شد، مدت هاست که از مرز 20000 یورو عبور کرده است. ولفسبورگ اکنون با 25000 یورو در حال تبلیغات است – و فقط برای ارزان ترین نوع مبتدی توجه داشته باشید.
مدیر نیسان: خودروهای الکتریکی احتمالاً هرگز به اندازه موتورهای احتراقی ارزان نخواهند بود
پلترو فکر نمی کند که به این زودی ها تغییر کند -“تا زمانی که این هزینه ها به طور محسوسی کاهش پیدا نکند، ما هیچ مدل ارزان تری در اینجا نخواهیم داشت.” به گفته مدیر نیسان (منبع: Vision Mobility).
“واقعیت این است که حمل و نقل الکتریکی در حال حاضر به سختی زیر 20000 یورو است سخنان Guillaume Pelletreau رد آشکار امید بسیاری از مصرف کنندگان برای یافتن خودروهای برقی واقعاً ارزان در بازار در آینده قابل پیش بینی است. این مدیر، معاون رئیسجمهور در بخش برق نیسان، مسئول بازار اروپا، از جمله، و قبلاً سالها رئیس آلمان بود.
هر کسی که به یک خودروی الکتریکی علاقه دارد، ناگزیر با این سوال روبرو می شود: آیا حساب کاربری می تواند این کار را انجام دهد؟ چرا که حتی سالها پس از پیشرفت استرومر، مشتریان باید بیشتر از موتور احتراقی در جیب خود فرو کنند. ظاهراً این موضوع به این زودی ها تغییر نخواهد کرد.
خودروهای الکترونیکی ارزان: به گفته نیسان، ما هنوز مدت زیادی منتظر هستیم
با توجه به لیف که قبلاً موفقترین خودروی الکتریکی در آلمان بود، نیسان قطعاً در مورد خودروهای الکتریکی دارای قدرت است. با این حال، امروز، چهره سابق دیگر نمی تواند ادامه دهد. با آریا، نیسان یک SUV را در اختیار دارد که هنوز موفقیت بزرگی نداشته است.