خداحافظی با پلی استیشن انحصاری: می توانید این 15 بازی PS4/PS5 را روی رایانه شخصی بازی کنید



سونی دیگر به طور انحصاری برای پلی استیشن بازی تولید نمی کند. در سال های آینده، گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی نیز به طور فزاینده ای مورد توجه قرار خواهند گرفت. اما این روند جدیدی نیست. 15 بازی زیر قبلاً فقط در پلی استیشن در دسترس بودند، اما اکنون بر روی رایانه شخصی قابل اجرا هستند یا به زودی برای رایانه شخصی نیز عرضه می شوند.

خداحافظ، پلی استیشن: سونی نیز در آینده روی رایانه شخصی تمرکز خواهد کرد

به لطف گزارش سالانه، می دانیم که این شرکت می خواهد بازی های شخص اول خود را در آینده برای پلتفرم های دیگر ارائه دهد.

مهمتر از همه، رایانه شخصی به زودی نقش بزرگ تری ایفا خواهد کرد. در سال 2025، 30 درصد از بازی های شخص اول منتشر شده باید برای رایانه های بازی نیز ظاهر شوند..

اما کدام بازی های پلی استیشن را که زمانی انحصاری کنسول سونی بودند، می توانید اکنون یا به زودی روی رایانه شخصی خود بازی کنید؟ ما به شما خواهیم گفت!

در 14 ژانویه 2022 در Steam منتشر شد

ماجراجویی کریتوس در سال 2018 برای پلی استیشن 4 به نمایش درآمد، اما می تواند از اوایل سال 2022 در نهایت توسط بازیکنان PC جبران می شود.

همچنین می توانید منتظر برخی از ویژگی های جدید باشید: گرافیک بهبود یافتهپشتیبانی از صفحه نمایش بسیار عریض، پشتیبانی از Nvidia DLSS و AMD FSR. 97 درصد از بازیکنان Steam به پورت PC امتیاز مثبت می دهند (منبع: Steam).

در 18 می 2022 در Steam منتشر شد

چند ماه پس از God of War، Days Gone نیز برای رایانه های شخصی عرضه شد. بازی جهان باز زامبی ظاهر شد در اصل برای PS4 در اواسط سال 2019.

در اینجا نیز سونی در پورت رایانه شخصی کم نگذاشته است و پیشرفت هایی مشابه در God of War ارائه می دهد: گرافیک زیباتر، پشتیبانی از صفحه نمایش فوق العاده عریض، Nvidia DLSS و نرخ فریم بالاتر.

در 7 آگوست 2020 در Steam منتشر شد

Horizon Zero Dawn متعلق به بهار 2017 یکی از تاثیرگذارترین بازی های بصری برای پلی استیشن 4. اما حتی 3.5 سال بعد، پورت PC دوباره باعث گشاد شدن چشم ها شد.

جای تعجب نیست که سونی این فرصت را برای صیقل دادن و بهبود بصری پلی استیشن از دست نداد. بازیکنان PC می توانند منتظر پیشرفت های مشابه دو بازی قبلی باشند.

در 7 دسامبر 2015 در Steam منتشر شد

شاید بازی تیراندازی از بالا به پایین Helldivers جزو بازی‌های پرفروش سونی به حساب نیاید، اما تیراندازی پر اکشن نیز ظاهر شد. اولین بار در مارس 2015 برای PS3، PS4 و PlayStation Vita.

در پایان سال 2015، نسخه PC برای همه بازیکنان در Steam در دسترس بود. در آن زمان، سونی زمان بسیار کمتری را برای استفاده از پورت صرف می کرد. یکی از دلایل این امر این است که Helldivers دقیقاً فروشنده سیستمی نبود که بازیکنان انبوه را به خرید پلی استیشن ترغیب کند.

منتشر شده در 24 ژوئن 2019 در فروشگاه Epic Games، 18 ژوئن 2020 در استیم

در سال 2010، Heavy Rain همه بازیکنان PS3 را شگفت زده کرد گرافیک باور نکردنی. در آن زمان، به سختی کسی باور می کرد که یک بازی می تواند اینقدر زیبا روی کنسول سونی به نظر برسد.

تریلر تعاملی Quantic Dream تقریباً سه سال است که روی رایانه شخصی در دسترس است.

در تاریخ 22 ژوئیه 2019 برای فروشگاه اپیک گیمز، 18 ژوئن 2020 در استیم منتشر شد.

و همچنین کارهای بعدی استودیو راه خود را به کامپیوتر پیدا کرد. در حالی که Beyond: Two Souls به اندازه چند سال قبل از Heavy Rain مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت، اما همچنان داستانی درگیرکننده – البته دور از ذهن – را روایت می کند.

منتشر شده در 12 دسامبر 2019 در فروشگاه Epic Games، 18 ژوئن 2020 در استیم

را کوتاه ترین دوره انحصاری پلی استیشن در میان بازی های Quantic Dream Detroit: Become Human می تواند ادعا کند. این درام تعاملی در بهار 2018 برای پلی استیشن 4 منتشر شد و یک سال و نیم بعد روی رایانه های شخصی قرار گرفت.

در 19 اکتبر 2022 برای PC منتشر شد

باندل Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy سرانجام در پاییز 2022 برای رایانه های شخصی منتشر شد. بازی های اصلی به ترتیب در سال های 2016 و 2017 برای پلی استیشن 4 منتشر شدند قرص تلخ برای گیمرهای رایانه شخصی: به نظر نمی رسد که سه بازی اول به رایانه شخصی راه پیدا کنند – آنها انحصاری پلی استیشن باقی می مانند.

از این گذشته: نیازهای سخت افزاری برای مجموعه Uncharted به طرز شگفت آوری کم است – این مجموعه برای Steam Deck نیز تأیید شده است.

مایلز مورالز بعداً در پاییز 2022 در 12 آگوست 2022 برای رایانه شخصی منتشر شد.

هر دو فیلم اصلی مرد عنکبوتی و مایلز مورالز برای رایانه شخصی بازسازی شده اند. عملکردهای جدید: گرافیک حتی هوشمندتر، پشتیبانی از Nvidia DLSS و AMD FSR، جلوه های ردیابی پرتو، پشتیبانی از صفحه نمایش فوق عریض – سونی در این مورد خسیسی نداشته است.

منتشر شده در 28 مارس 2023 برای کامپیوتر

در 2 سپتامبر 2022، بازسازی اولین The Last of Us برای PS5 منتشر شد. اما نه تنها دارندگان کنسول سونی از این بابت خوشحال هستند. در پایان تریلر اعلام رسمی، حروف “در حال توسعه برای PC” نیز وجود داشت “برای کامپیوتر در حال توسعه” دیدن.

پورت PC هم اکنون در دسترس است، اما به نظر می رسد از نظر فنی یک فاجعه مطلق است.

منتشر شده در 15 فوریه 2023 برای کامپیوتر

سونی همچنین برخی از ویژگی های جدید را به نسخه رایانه شخصی Returnal اضافه کرده است: پشتیبانی از صفحه نمایش فوق عریض، Nvidia DLSS، AMD FSR، ray tracing. با این حال، همانطور که همکاران spieletipps گزارش می دهند، الزامات سخت افزاری بسیار سخت است.

برای PC در 27 اکتبر 2022 منتشر شد

تقریباً دو سال پس از عرضه برای PS4 و PS5، Sackboy: A Big Adventure نیز در پاییز 2022 برای رایانه های شخصی منتشر شد. پلتفرمر نرم اکنون از DLSS پشتیبانی می کند، از نرخ فریم تا 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند و از صفحه نمایش هایی با نسبت تصویر بسیار گسترده پشتیبانی می کند.

در تاریخ 26 جولای به استیم و فروشگاه اپیک گیمز می‌آید

پس از حدود دو سال انحصار PS5، Jump ‘n’ Run بازی Insomniac به زودی برای بازیکنان رایانه شخصی در دسترس خواهد بود. در اینجا نیز نسخه رایانه شخصی دارای عملکردهای اضافی از جمله پشتیبانی از صفحه نمایش فوق عریض، ردیابی پرتو، DLSS و FSR و البته باز کردن قفل نرخ فریم است.

برخی از بازی های انحصاری پلی استیشن موفق در حال حاضر راه خود را به رایانه شخصی باز کرده اند. اما به هیچ وجه همه. به نظر شما کدام یک هنوز گم شده اند؟ به دلیل اینکه صاحب PS3، PS4 یا PS5 نیستید، دوست دارید کدام بازی‌های سونی را در رایانه خود دنبال کنید؟ در نظرات به ما بگویید!



منبع