حمدالله (HMDL) چیست؟ ترجمه و معنی

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر

اصطلاح زبان دوم شبکه: این اختصارات چت به چه معناست؟

اگر هیچ دوست مسلمانی در حلقه دوستان خود ندارید، شاید نام حمدالله را نشنیده باشید. حمدله ضرب المثل عربی استالحمدو لی الله(الحمدلله، به اختصار حمدالله) و ترجمه شده به معنای «حمد لله» یا «شکر خدا» است.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

Sido – The Golden Album | آمازون

حمدالله / حمدالله – ترجمه و معنا

بارها و بارها عبارت “حمدالله” را می شنود یا مخفف “HMDL” را می خواند. در سال 2016، سیدو، رپ بزرگ آلمانی، مطمئن شد که این اصطلاح با آهنگی به همین نام شهرت زیادی در آلمان به دست آورد. اما ترجمه حمدالله به چه معناست و از کجا آمده است؟

رسانه های اجتماعی: اختصارات، میم ها و ایموجی ها
همین طور «الحمدو لی لله» به جای «سلامت» به عنوان عبارتی بعد از عطسه یا صبحگاه برای شکرگزاری روز جدید به کار می رود. سؤال «حالت چطوره؟» را می توان با «الحمدو لی لله» نیز پاسخ داد که در این صورت چیزی شبیه «خدایا شکرت که حالم خوب است».

از آنجایی که مسلمانان و یهودیان و مسیحیان عرب زبان از عبارت «الحمدو لی اللهاغلب در اصطلاح روزمره، عبارت “همدال” به وجود آمده است، به معنای “به اندازه “الحمدو لی الله گفتن». حمدالله را می‌توان با اصطلاح عبری «هللویا» که در غرب رایج‌تر و معروف‌تر است مقایسه کرد که به «حمد خداوند» ترجمه می‌شود.

مخفف HMDL

با “HMDL” فرم کوتاه تری در شبکه پخش شده است. مخفف حمدالله اغلب به عنوان هشتگ در شبکه های اجتماعی یا در چت های خصوصی از طریق مسنجر استفاده می شود.

چه زمانی از حمدالله استفاده می شود؟

برخلاف اصطلاح «انشاءالله» که به «انشاءالله» ترجمه می‌شود، «الحمدو لی‌الله» معمولاً بعد از عمل یا برای تشکر از خداوند برای چیزی پس از آن گفته می‌شود. به عنوان مثال، می توانید از او برای یک وعده غذایی مقوی یا نمره خوب تشکر کنید.