خودروهای الکترونیکی در حال افزایش هستند. اما هدف دولت فدرال برای تولید 15 میلیون وسیله نقلیه الکتریکی تا سال 2030 هنوز فاصله زیادی دارد. این امر بیش از هر چیز با نگاهی دقیق تر به وضعیت فعلی در جاده های آلمان آشکار می شود.

خودروهای الکترونیکی در مقابل خودروهای پلاگین هیبریدی: مسابقه در آلمان بسیار نزدیک است

آلمان است در مسیر به سمت مقصد خودروی الکترونیکی: تا سال 2030، 15 میلیون خودروی الکتریکی باید در جاده ها در آلمان تردد کنند. اما در حال حاضر چگونه است؟ دولت فدرال در پاسخ به یک سوال به اصطلاح کوچک از جناح مخالف CDU/CSU در بوندستاگ به این سوال پاسخ داد.

از 1 ژوئیه 2022 بر این اساس بودند 756517 خودروی الکترونیکی صرفا الکتریکی (BEV) در آلمان گزارش شده است. علاوه بر این، تقریباً به همین تعداد پلاگین هیبریدی با مجموع 684057 دستگاه وجود دارد. بر این اساس تاکنون یک میلیون و 440 هزار و 574 خودروی برقی به ثبت رسیده است.

اما اعداد و ارقام طعمی کهنه به جا می گذارد. وسایل نقلیه صرفا الکتریکی اینجا هستند بدون راهنمایی روشن از سوی دیگر خودروهای الکترونیکی کمی جلوتر از پلاگین هیبریدی هستند. از یک طرف، این جای تعجب نیست، زیرا مشتریان می توانند یارانه خوبی برای هیبریدی ها دریافت کنند – حداقل در حال حاضر. از سوی دیگر، مزایای آب و هوایی مثبت هیبریدها حداقل است. یک مطالعه نشان داده است که مصرف واقعی پلاگین هیبریدها باید تا سه برابر بیشتر از آنچه در روش های آزمایش سازندگان نشان داده شده باشد.

از نظر قیمت نیز، مسابقه بین خودروهای الکتریکی و موتورهای احتراقی اکنون دوباره باز شده است:

با این حال، در حال حاضر آشکار شده است که این رابطه بین BEVs و پلاگین هیبریدی احتمالا دوام نخواهد داشت. با پایان یافتن یارانه خودروهای هیبریدی از سال 2023، احتمالاً خودروهای با پیشرانه های ترکیبی به میزان قابل توجهی برای خریداران بالقوه جذابیت کمتری خواهند داشت. با این حال در این صورت خودروهای الکترونیکی خالص با چالش های بزرگتری نیز مواجه خواهند شد. زیرا برای آنها میزان پاداش زیست محیطی کاهش می یابد.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

کارشناس خودرو هشدار داد: علاقه به خودروهای برقی ممکن است خشک شود

فردیناند دودنهوفر، کارشناس خودرو، قبلاً هشدار داده بود که کاهش بودجه برای خودروهای الکترونیکی می تواند در سال های آینده به یک مشکل جدی تبدیل شود. تغییر احتمالاً کوچک برای موتورهای احتراقی به دلیل یورو 7 می تواند به حلقه ای بر گردن علاقه به خودروهای الکترونیک تبدیل شود.