جانشین کامل دیزل من؟

به دلیل شکل نسبتاً اسپرت و ستون C عریض، نمای همه جانبه آن کامل نیست. من هم از اینکه کیا XCeed تنظیمات را ذخیره نمی کند اذیت شدم. با وسایل نقلیه دیگر، اگر پیاده شوید و به خرید بروید، ماشین به یاد می آورد که گرمکن صندلی روشن بود. همچنین، عملکرد نگه داشتن خودکار همیشه زمانی که خودرو خاموش است خاموش می شود. هر بار که رانندگی می کردم این موضوع مرا آزار می داد. را پورت شارژ نیز به نظر من می تواند در طرف مقابل باشد. بنابراین هنگام پارک کردن، اتصال را در پیاده رو خواهید داشت. بازیابی نیز منحصراً از طریق پدال ترمز انجام می شود. در اینجا من آرزوی یک حالت B را داشتم.

به طور کلی، با این حال، باید بگویم که کیا XCeed PHEV یک است خودروی میان‌رده محکم با مفهومی مدرن چیزی است که در زندگی روزمره از آن لذت می بردم. در هر صورت، این خودرو به عنوان جانشین رنو مگان من با موتور دیزل در فهرست نهایی قرار دارد.

کیا XCeed PHEV را در سازنده مشاهده کنید

را قیمت پایه 43190 یورو است، با بسته بندی ماشین تست حدود 44300 یورو است. دیگر هیچ یارانه ای در آلمان وجود ندارد.

کراس اوور جمع و جور

کیا XCeed از جلو بسیار اسپرت به نظر می رسد. (منبع تصویر: GIGA)
هر جا که ممکن بود آن را بارگذاری کردم. چه در ساحل و چه هنگام خرید. ایستگاه های شارژ به خصوص در شهر تقاضای زیادی دارند و اغلب اشغال می شوند. بنابراین در حالت ایده آل شما باید یک جعبه دیواری در خانه یا محل کار داشته باشیدتا بتوان در آنجا بارگیری کرد. چون طی یک خرید کوتاه 30 دقیقه ای، بردی حدوداً 7 کیلومتری را شارژ کردم. در اینجا از یک تابع بارگیری سریعتر استقبال می شود.

آیا یک پلاگین هیبریدی هنوز ارزشش را دارد؟

اگر کیا XCeed را به طور مکرر شارژ کنید، می توانید مقدار زیادی در مصرف سوخت صرفه جویی کنید. (منبع تصویر: GIGA)

کیا XCeed PHEV را در پیکربندی زیر در دسترس من قرار داد:

  • کیا XCeed 1.6 GDI PHEV 6DCT (پلاتینیوم)
  • یوکا استیل خاکستری
  • P3 – بسته عملکرد

چیزی که من به خصوص در مورد کیا XCeed دوست دارم اندازه آن است که من را بسیار به یاد رنو مگان من می اندازد. من به دنبال جانشینی برای آن هستم و کیا می تواند بی نقص باشد. ارگونومی کابین خلبان مرا متقاعد کرد. بلافاصله احساس آرامش کردم. علاوه بر این، سیستم‌های کمکی عملکرد خوبی داشتند و چراغ‌های جلو احساس می‌کردند که شب را به روز تبدیل می‌کنند.

با 181 سانتی متر پشت صندلی راننده، فضای کافی در صندلی های عقب دارم.

با قد 181 سانتی متر، تقریباً فضای کافی در پشت دارم. (منبع تصویر: GIGA)

معایب:

  • بدون بهبودی
  • سرعت بارگذاری

وسیله نقلیه آزمایشی

من فقط طرفدار نور قرمز نیستم. من ترجیح می دهم نور سفید داشته باشم، همانطور که در وسایل نقلیه مدرن وجود دارد. تلفن همراه را می توان از طریق ایستگاه شارژ بی سیم در حین رانندگی شارژ کرد.

سیستم های کمکی متقاعد می کنند

سیستم های کمکی کیا XCeed بسیار قابل اعتماد کار می کنند. (منبع تصویر: GIGA)

اما یک دوربین عقب و آینه های جانبی بزرگ برای هر موردی وجود دارد. در کل در ماشین احساس امنیت می کردم.

ارگونومی موفق

اما پس از آن فضای زیادی در زیر پوشش وجود ندارد. بنابراین شما باید با سطح عادی مقابله کنید. عملی است اتصال 12 ولت، که می توانید مثلاً یک فریزر را مستقیماً در صندوق عقب به آن وصل کنید. قلاب ها نیز به خوبی قرار گرفته اند و کیسه های خرید را محکم نگه می دارند. من فقط کمبود نور ال ای دی را جای تاسف می دانم. کیا از چراغ های معمولی در صندوق عقب و خودرو استفاده می کند.

کابین خلبان را بسیار دلپذیر یافتم. برای من شخصا ارگونومی کاملا مناسب است. من اغلب باید زمان زیادی را صرف جستجوی موقعیت مناسب صندلی کنم، اما این مشکل در اینجا وجود نداشت، همانطور که در رنو من بود. هنوز دکمه های کلاسیک زیادی برای دسترسی مستقیم به عملکردها وجود دارد و همه چیز اساساً خود توضیحی است.

من کابین کیا XCeed را خیلی دوست دارم. (منبع تصویر: GIGA)

ممکن است به اندازه سایر خودروها مدرن به نظر نرسد، اما صرفاً از نظر ارگونومی، XCeed تا کنون مورد علاقه من است. حتی عملکردهای فردی اینگونه است گرمایش صندلی یا تهویه صندلی می تواند مستقیماً در دسترس باشد.

خودروی آزمایشی ما کیا XCeed هر چیزی را که دلتان می خواهد ارائه می دهد. حتی خنک کننده صندلی نیز نصب شده است. (منبع تصویر: GIGA)

من همیشه ظاهر XCeed از کیا را دوست داشتم، زیرا من را به یاد رنو مگان 4 من می اندازد. در مقایسه با Ceed معمولی، XCeed کمی بالاتر است که من اکنون آن را بیشتر دوست دارم. چیز زیادی نیست، اما می توانید بگویید تفاوت قابل توجه در زندگی روزمره. هنوز دنیاهایی بین کراس اوور و SUV وجود دارد، اما اگر نمی خواهید مانند من به یک SUV تغییر دهید، به جای درستی آمده اید.

کیا XCeed یک SUV نیست، بلکه یک خودروی جمع و جور در کلاس گلف است. (منبع تصویر: GIGA)

با پایان یارانه، پلاگین هایبرید دیگر نباید مورد توجه خیلی ها باشد. به نظر من چنین وسایل نقلیه ای فقط در صورتی ارزش دارند که دارای امکانات شارژ نیز باشند و رفت و آمد شما خیلی طولانی نیست، بنابراین می توانید صرفاً با برق رانندگی کنید. به این ترتیب در هزینه ها صرفه جویی می کنید، اما باز هم مانند یک ماشین برقی زمانی که باید مسافت های طولانی را طی کنید محدود نیستید.

من آن را بسیار خوشایند می دانم حتی گرمکن صندلی های عقب موجود است. صندلی‌های جلو و عقب بسیار عالی هستند. پشتیبانی جانبی به ویژه در جلو خوب است. نمای همه جانبه خوب است. با این حال، ستون C عریض و شیشه عقب کوچک به طور قابل توجهی دید را در برخی شرایط کاهش می دهند.

نمای همه جانبه به دلیل عریض بودن ستون C بهینه نیست. (منبع تصویر: GIGA)

کیا XCeed اساسا دارد تمام سیستم های کمکی مهم در کشتی این شامل کروز کنترل تطبیقی ​​است که می تواند سرعت را در بزرگراه، دستیار ترمز اضطراری و غیره نیز کنترل کند. در ابتدا از دستگاه هشدار دهنده نقطه کور در آینه بغل کمی ناامید شدم، زیرا نور کوچک در طول روز به سختی قابل مشاهده است. اما این دقیقا همان جایی است که کابین خلبان وارد عمل می شود. در آنجا، خودرو همچنین هشدار می دهد که وسیله نقلیه در نقطه کور است. شما می توانید آن را ببینید در میدان دید محیطی بسیار خوب است، در حالی که معمولاً روی جاده تمرکز می کنید. این افزایش زیادی در راحتی هنگام رانندگی در اتوبان بود.

دستیار نقطه کور کیا XCeed نه تنها در آینه بغل، بلکه مهمتر از آن در نمایشگر نیز قابل مشاهده است. (منبع تصویر: GIGA)
کیا XCeed در تست روزمره تاثیر خوبی روی من گذاشت. من کراس اوور را دوست دارم، که در واقع خودرویی در کلاس گلف است، فقط کمی بالاتر و قوی تر است. درایو هیبریدی پلاگین در ترکیب با موتور بنزینی این امر را تضمین می کند مصرف کم باقی می ماند، حتی اگر باتری در حال شارژ نباشد. همیشه یک بافر وجود دارد که تضمین می‌کند در بسیاری از موقعیت‌هایی که اصلاً انتظارش را نداشتید با برق سفر می‌کنید. بنابراین من یک میانگین داشتم مصرف 5.4 لیتر در 100 کیلومتر. باتریش 80 درصد خالی بود چون جعبه دیواری ندارم.

در واقع، من از طرفداران پر و پا قرص کابین جدید کیا EV6، نیرو EV یا اسپورتیج هستم، اما دسترسی به صفحه نمایش XCeed ساده تر است.

دسترسی به صفحه لمسی کنسول مرکزی در کیا XCeed آسان است. (منبع تصویر: GIGA)

مزایای:

  • طرح
  • ارگونومی
  • رفتار رانندگی
  • سیستم های کمکی

قسمت پشتی شیک کیا XCeed نیز تاثیر خوبی بر جای می گذارد. را درب عقب به صورت برقی باز می شود و فضای زیادی برای خرید، چمدان و البته کابل های شارژ ارائه می دهد.

صندوق عقب کیا XCeed فضای کافی را برای انجام کارهای روزمره فراهم می کند. (منبع تصویر: GIGA)

کیا XCeed به صورت پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد یک باتری 8.9 کیلووات ساعتی تحویل داده شده. شارژ تک فاز با 3.5 کیلووات ساعت در ایستگاه های شارژ عمومی امکان پذیر است. از آنجایی که باتری هرگز کاملاً خالی نمی شود، این کار زمان می برد حدود 2.5 ساعت:

من با کیا XCeed به حداکثر سرعت شارژ 3.5 کیلو وات رسیدم. (منبع تصویر: GIGA)

بیشتر و بیشتر خودروسازان خودروهای الکترونیکی و پلاگین هیبریدی را وارد بازار می کنند که قرار است دوستدار محیط زیست باشند. از آنجایی که من به دنبال جانشینی برای دیزل خود هستم، از یک کیا XCeed پلاگین هیبریدی قابل مقایسه در زندگی روزمره خود استفاده کرده ام. می توانید در گزارش تجربه من دریابید که آیا از آن راضی بودم و واقعاً چه چیزی مرا آزار می دهد.

کیا XCeed PHEV در تست: نتیجه گیری

یک پلاگین هیبریدی نیز اغلب از موتور احتراقی پشتیبانی می کند و حتی زمانی که باتری تقریباً خالی است، وظیفه آن را بر عهده می گیرد. من اغلب به این فکر کرده ام که چرا با برق رانندگی می کنم، حتی اگر برد الکتریکی اساساً دیگر نمایش داده نمی شد. این همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود، اما در عوض باید باتری را همیشه با خود حمل کنید.



منبع

علامت گذاری خطوط در بیشتر موارد توسط کیا XCeed به خوبی تشخیص داده شد. فقط زمانی که خورشید نامطلوب بود، گاهی اوقات کمی بیشتر از سایر مدل های کیا که اخیراً رانندگی کرده ام، طول می کشد. ماشین با اطمینان هدایت شد. با این حال، شما باید در پیچ های تنگ یا سریع هدایت کنید. از زمانی که بوده است یک سیستم مستقل نیست، که باید ناگفته نماند.

سرعت شارژ و برد

کیا XCeed را می توان در ایستگاه های شارژ عمومی شارژ کرد. (منبع تصویر: GIGA)
این به من یک محدوده کاملاً الکتریکی می دهد 40 تا 50 کیلومتر با دمای نسبتاً سردتر با ترکیبی از جاده های شهری و روستایی به دست آمد. موتور بنزینی اغلب در بزرگراه ها استفاده می شود. درایو الکتریکی فقط در سایت های ساختمانی یا هنگام سر خوردن استفاده می شود. بنابراین مصرف سوختم در طول 300 کیلومتر به طور متوسط ​​5.4 لیتر بود.

کیا XCeed در ایستگاه شارژ عمومی شارژ می شود. (منبع تصویر: GIGA)