تولید کنندگان چینی لحن را در روسیه تنظیم کردند

ایکیا، مک‌دونالدز، بی‌ام‌و و مرسدس بنز، اپل، همچنین سامسونگ – فهرست برندها و شرکت‌هایی که در سال 2022 در واکنش به حمله روسیه به اوکراین از تجارت خود در روسیه دست کشیدند، طولانی است. از سازنده گوشی هوشمند گرفته تا سازنده خودرو شرکت ها در نتیجه یک شکاف بزرگ است برگشت، که اکنون به درستی توسط جایگزین های چینی پر شده است.

در این کشور نیز دیده شدن برندهای خودروی چینی رایج تر می شود:

به عنوان مثال، اپل و سامسونگ با هم در پایان سال 2021 همچنان 53 درصد از بازار روسیه را با گوشی های آیفون و گلکسی پوشش می دادند. در سال 2022 با سهم کلی 3 درصدی به سختی نقشی خواهند داشت. غول چینی شیائومی که در این کشور نیز محبوب است، جایگزینی ارائه می دهد: به روسیه می آید شیائومی به تنهایی بیش از 50 درصد سهم بازار را دارد. همانطور که توسط ارقام تحلیلگران در Counterpoint Research (منبع: CNN) نشان داده شده است.

طبق گزارش CNN، ارقام فروش خودروسازان چینی به طور کلی 7 درصد افزایش یافته است – در حالی که بازار خودرو به طور کلی سقوط کرده است. لادا علاوه بر برندهای چینی، به عنوان یک برند روسی نیز رشد چشمگیری داشته است. این جای تعجب نیست، زیرا انتخاب خیلی بیشتری وجود ندارد: علاوه بر مرسدس بنز و بی ام و، گزینه دیگری نیز وجود دارد فولکس واگن، هیوندای، کیا، پژو و مارک های دیگر دیگر به طور رسمی در روسیه در دسترس نیست.

در جریان جنگ اوکراین، بسیاری از برندها و تولیدکنندگان غربی از روسیه خارج شدند. این اغلب بخشی از تحریم های اقتصادی است، گاهی اوقات خود شرکت ها دیگر نمی خواهند پول در روسیه بگذارند. تامین کنندگان چینی اکنون با عجله وارد این شکاف شده و بازار را فتح می کنند.

سیب

شیائومی آماده است: جایگاه اپل توسط سازنده چینی اتخاذ خواهد شد

مشتریان روسیه می توانند از طریق واردات از کشورهای ثالث به خرید برخی از محصولات مانند خودرو و گوشی های هوشمند ادامه دهند. اما دیگر تضمینی وجود ندارد، خدمات، برنامه ها و به روز رسانی ها معمولاً در دسترس نیستند.



منبع

Realme نیز در آنجا به طور فزاینده ای محبوب می شود. به طور کلی، تولید کنندگان گوشی های هوشمند چینی در سال گذشته ساخته شده اند 95 درصد بازار روسیه بین خودشون.

خودروهای چینی در روسیه در حال افزایش است

اما این پدیده بسیار فراتر از تلفن های هوشمند است: چینی ها نیز به طور فزاینده ای مسئول خیابان ها در روسیه هستند. بر اساس تحلیل بازار S&P Global Mobility، برندهای آلمانی مرسدس و بی ام و از روسیه ناپدید شده اند. برای آن داشته باشید موتورهای دیوار بزرگ (GWM) و شرکت خودروسازی دولتی چین چری یک مکان در میان 10 فروشنده برتر خودرو در روسیه جیلی نیز در حال افزایش است.