شولتز همچنین درخواست محدودیت سرعت در اتوبان های آلمان را رد کرد.
این بلیت 9 یورویی تاکنون بیش از 21 میلیون بار فروخته شده است. موفقیت بزرگ بلیط پس انداز برای حمل و نقل محلی و منطقه ای باعث ایجاد بحث هایی در مورد تمدید آن شد. صدراعظم اکنون متن روشنی در این مورد دارد.
در مصاحبه تابستانی ARD شولز تمدید بلیط 9 یورویی را رد کرد. شولز در پاسخ به درخواست بینندگان (منبع: ARD در یوتیوب) گفت: «این منقضی خواهد شد، همیشه بر روی سه ماه تمرکز داشت. صدراعظم به وضوح امیدها مبنی بر تمدید بلیط 9 یورویی را رد کرده است. وزیر حمل و نقل ویسینگ قبلاً بدبین بود و به هزینه های بالای بلیط تخفیف دار برای حمل و نقل محلی و منطقه ای اشاره کرد. به گفته ویسینگ، بلیت 9 یورویی بیش از 1 میلیارد یورو در ماه بر خزانه دولت تحمیل می کند.
با این حال، درهای ارزان تر حمل و نقل محلی و منطقه ای در آلمان به طور کامل بسته نشده است. حتی اگر صدراعظم فدرال تمدید بلیط 9 یورویی را رد کند، در حال حاضر ملاحظاتی برای جانشینی وجود دارد. با یک با به اصطلاح «بلیط آب و هوا»، شهروندان آلمانی میتوانند برای همیشه با پول کمی از حملونقل عمومی استفاده کنند. علاوه بر این، هر دو Verkehrsclub Deutschland و چپ پیشنهادهایی برای جانشین ارائه کرده اند. شرکت های حمل و نقل آلمانی با پیشنهاد خود برای بلیط 69 یورویی بسیار مشخص بودند.