تصمیم مهم اپل زیر ذره بین

گزارش‌های انتقال به تایتان از ماه‌ها قبل منتشر شده است. اخیراً این فلز با ویژگی‌های خاص قبلاً در اولین تصویر از آیفون 15 پرو (Max) قابل شناسایی است که عمدتاً کانکتور USB-C جدید را نشان می‌دهد که لایتنینگ را به ارث می‌برد. اما چرا اپل مواد جدید را انتخاب کرد؟

نگاهی کوتاه به مزایا و معایب فولاد ضد زنگ و تیتانیوم در اینجا روشنگری می کند. ابتدا چند کلمه در مورد فولاد ضد زنگی که اپل مدتی است از آن به عنوان مواد قاب آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس استفاده می کند. فولاد ضد زنگ به عنوان قوی شناخته شده است گران تر از آلومینیوم، که در مدل های معمولی استفاده می شود، اما همچنان ارزان تر از فلزات یا آلیاژهای جایگزین است. اما برخی از معایب نیز وجود دارد.

Ergo: به نظر می رسد که اپل در واقع ماده ای را در تیتانیوم یافته است که برای آیفون بعدی توصیه می شود. این قبلاً با اپل واچ اولترا پیش بینی شده بود. بنابراین تلفن همراه مناسب اپل باید در پاییز ظاهر شود. اما نظر کاربران در مورد آن چیست؟

در یک نظرسنجی در حال انجام توسط همکاران 9to5Mac، اکثریت محدودی که کمی بیش از 40 درصد هستند، مایلند آیفون 15 تماماً از تیتانیوم ساخته شده باشد. کمی کمتر از 40 درصد مدلی با قاب تیتانیومی و پشت شیشه ای را ترجیح می دهند. فولاد ضد زنگ تنها چند طرفدار با کمی بیش از 13 درصد دارد. حتی اگر نظرسنجی مطمئناً نماینده نباشد، یک عکس فوری مثبت از نظر انتخاب مواد جدید اپل وجود دارد. بنابراین سازنده نمی تواند کاملاً اشتباه کند.

از قبل می دانستید؟ اپل بیش از 20 سال پیش از تیتانیوم به عنوان ماده برای نوت بوک های حرفه ای خود استفاده می کرد. و بله، سخنگوی آن زمان، جف گلدبلوم، هنرپیشه و طرفدار معروف اپل بود:

اما با تیتانیوم یک ماده وجود دارد که بسیاری از معایب را جبران می کند. شبیه است قوی مانند فولاد ضد زنگ، اما سبک تر و دارای سطحی است که به راحتی خراشیده نمی شود یا بهتر بگوییم روکش مات دارد و در نتیجه از اثر انگشت مصون است است. معایب: تیتانیوم گرانتر از فولاد ضد زنگ است. نکته منفی که با توجه به حاشیه بالاتر آیفون 15 پرو (حداکثر) نباید چندان مهم باشد.

وضعیت فعلی: مدل های معمولی آیفون از آلومینیوم به عنوان حامل و شیشه مخصوص در پشت استفاده می کنند. از سوی دیگر، مدل‌های Pro در انتخاب مواد متفاوت هستند، زیرا آنها فریم از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. این قرار است با آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس تغییر کند.

تیتانیوم آیفون 15: جوانب مثبت و منفی تصمیم اپل

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

اگر شایعات آگاه درست باشد، آیفون 15 دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد. اپل به احتمال زیاد به جای فولاد ضد زنگ از تیتانیوم برای مدل های پرو استفاده خواهد کرد. تصمیم خوبیه؟

سیب

سطح بسیار صیقلی در نگاه اول بسیار شیک به نظر می رسد، بله اثر انگشت به زودی این تصور را از بین ببرید. این مواد بیش از همه در تبلیغات اپل می درخشد، اما در دست کاربران نیست. علاوه بر این، فولاد ضد زنگ نیز می باشد حساس به خراشبنابراین هیچ آیفونی در دراز مدت واقعا بی عیب و نقص باقی نمی ماند. اگر مدل حرفه ای را انتخاب می کنید، باید با اثر انگشت و خط و خش زندگی کنید، مگر اینکه پوشش محافظ را انتخاب کنید. سپس، با این حال، در سمت راست، دیگر چیزی از انتخاب نامرئی مواد ندارید. فولاد ضد زنگ نیز آیفون را سنگین‌تر می‌کند.

آگهی تجاری برای Apple PowerBook G4 (2001)

یک آیفون اولترا ساخته شده از تیتانیوم می تواند چیزی شبیه به این باشد:

نظر کاربران در مورد آن چیست؟