ترکیب های خوب یخچال فریزر در یک نگاه

بهترین یخچال مستقل سامسونگ RL41R7799SR است. این تنها مدلی بود که در دسامبر 2021 نمره “بسیار خوب” را از Stiftung Warentest دریافت کرد. هیچ نقطه ضعف واقعی وجود ندارد، اما سامسونگ مایل است برای کیفیت خوب هزینه گزافی بپردازد.

قیمت یک یخچال خوب چقدر است؟

به عنوان یک قاعده کلی، یخچال های مدرن ساکت تر از مدل های قدیمی هستند، اما کاملا بی صدا نیستند. به خصوص در فضاهای نشیمن و غذاخوری با پلان باز، وقتی دائماً صدای زمزمه یخچال را می شنوید می تواند آزاردهنده باشد. اکثر دستگاه های آزمایشی در حدود سه چهارم روز در دمای بیرونی 25 درجه وزوز می کردند. در دمای 32 درجه، دستگاه ها عمدتاً به طور دائمی شنیده می شدند. زیمنس KG49EAICA ارزان قیمت یکی از بی صداترین مدل های آزمایشی است. از طرف دیگر Liebherr CNkw 4313-22 بیشتر مورد توجه است.

ایستاده در مقابل توکار

چیزی که انتظارش را ندارید: مدل بزرگ بسیار بی صدا کار می کند. علاوه بر این، در طول ذخیره سازی در برابر دما پایدار است. متأسفانه، یخچال Ikea از نظر انرژی کارآمدی خاصی ندارد و آزمایش‌کنندگان نیز نقص‌هایی در هندلینگ پیدا کردند.

ترکیبات یخچال فریزر: این مبلغی است که با پول خود دریافت می کنید

مدل‌های گران‌قیمت مانند برنده آزمون به‌طور قابل توجهی بیشتر از سایر دستگاه‌های استاندارد هزینه دارند (منبع تصویر: سامسونگ)

اگر به دنبال یخچال و فریزر با درهای لولایی هستید، دفعه بعد که به Ikea می روید، باید چشمان خود را بپوشانید. مدل Ikea Vinterkall با امتیاز کلی خوب برنده این آزمون است. بسیار مهم است، یخچال تکالیف خود را به خوبی انجام می دهد، در مورد سرد کردن و یخ زدن چیزی برای شکایت وجود ندارد.

Ikea در مورد مدل های ساید بای ساید برتری دارد. (منبع تصویر: Ikea)

ترکیبات یخچال فریزر در آزمون: برنده در Stiftung Warentest

ترکیب یخچال فریزر برنده تست (استاندارد) قیمت ترکیبی یخچال فریزر (استاندارد) برنده آزمون (یخچال ساید بای ساید)
تولید – محصول سامسونگ RL41R7799SR بوش KGE36AWCA تماس زمستانی IKEA
قیمت تقریباً 1330 یورو حدود 650 یورو تقریباً 1000 یورو
رتبه بندی کلی در Stiftung Warentest (نسخه 12/2021) بسیار خوب (درجه 1.5) خوب (درجه 1.8) خوب (درجه 2.2)
مزایای
  • در خنک کردن بسیار خوب است
  • در انجماد بسیار خوب است
  • دمای بسیار پایدار در طول ذخیره سازی
  • انرژی کارآمد
  • اسان برای استفاده
  • صدای بلند
  • در خنک کردن بسیار خوب است
  • دمای بسیار پایدار در طول ذخیره سازی
  • بسیار بی سر و صدا کار می کند
  • کمترین مصرف انرژی در تست
  • در خنک کردن بسیار خوب است
  • در انجماد بسیار خوب است
  • دمای بسیار پایدار در طول ذخیره سازی
  • بسیار بی سر و صدا کار می کند
معایب
  • بخشش و انبار کردن بهینه نیست
  • نسبتا گران است
  • بهبود در انجماد
  • بخشش و انبار کردن بهینه نیست
  • حجم کم
  • به خصوص انرژی کارآمد نیست
  • مدیریت نیاز به بهبود دارد

برنده تست ترکیب یخچال فریزر استاندارد سامسونگ RL41R7799SR

Stiftung Warentest در این مقایسه مدل های یخچال ایستاده را انتخاب کرد. فقط باید بسته بندی شوند و برای راه اندازی به یک سوکت نیاز دارند، همین. با مدل های داخلی که در اپتیک آشپزخانه پوشانده شده اند و در نتیجه با بقیه واحد آشپزخانه ادغام می شوند، کمی پیچیده تر است. حتی انتخاب مکان مناسب در مدل‌های توکار می‌تواند مشکل باشد، زیرا به تهویه مناسب نیاز دارند و نباید مستقیماً در کنار اجاق گاز یا فر قرار گیرند.

دمای مطلوب برای یخچال

برای تنظیم دمای بهینه برای یخچال و فریزر می توانید از پانل های کنترل استفاده کنید (منبع تصویر: بوش)

به عنوان یک قاعده، یخچال ها همیشه خریداری نمی شوند، بنابراین بسیاری از مردم فقط برچسب های انرژی قدیمی را به یاد می آورند، جایی که برای کارآمدترین دستگاه ها باید به دنبال A+++ بود. اما طبقه بندی کاملاً دوباره طراحی شد و A +++ دیگر وجود ندارد. یخچال های استاندارد جدید در محدوده های C، D و E هستند که C بهتر از D است که به نوبه خود از E بهتر است. مدل های ساید بای ساید در محدوده E یا F قرار دارند.

محاسبه هزینه های برق

قیمت یخچال و فریزر تعیین شده توسط Stiftung Warentest در دسامبر 2021 بین 605 تا 1680 یورو بود. بنابراین فقط در انتخاب دستگاه ها حدود 1000 یورو اختلاف قیمت وجود دارد، این موضوع کوچکی نیست. به طور کلی می توان گفت که مدل های استاندارد معمولا ارزان تر از یخچال های ساید بای ساید هستند. شما می توانید نوک قیمت Bosch KGE36AWCA را با حدود 650 یورو دریافت کنید، که یک معامله واقعا خوب است. اگر کاملاً یک مدل بسیار خوب می خواهید، فقط برنده آزمون با بیش از دو برابر قیمت باقی می ماند. Ikea برای مدل های ساید بای ساید توصیه می شود، اما قیمت آنها نیز حدود 1000 یورو است. اما برای این نوع یخچال گزینه های کمی در محدوده سه رقمی وجود دارد.

انتخاب ترکیب مناسب یخچال فریزر

محفظه های مخصوص تازه برای ماهی، گوشت، میوه و سبزیجات کاربردی هستند (منبع تصویر: بوش)

مدل بوش در زمینه خنک‌کننده بسیار خوب عمل می‌کند، ثابت می‌کند که در هنگام ذخیره‌سازی در دما بسیار پایدار است و در حین کار نیز صدای بلندی ایجاد نمی‌کند. اما آنچه باید بدانید: در برنده تست می توانید تعداد بیشتری را در خود جای دهید، حجم بوش KGE36AWCA کمتر است. علاوه بر این، در مورد ذخیره سازی نیز نیاز به بهینه سازی با این مدل وجود دارد. و از همه مهمتر، هنگام انجماد، فقط رتبه “رضایت بخش” از Stiftung Warentest وجود دارد.

برنده تست یخچال ساید بای ساید Ikea Vinterkall

در آزمایش، بوش KGE39ALCA و زیمنس KG39EAICA یکسان، مدل‌هایی بودند که کمترین مصرف انرژی را داشتند.

چه زمانی ارزش خرید یک یخچال جدید را دارد؟

فقط یک یخچال بسیار خوب وجود دارد، اما تعداد زیادی مدل خوب در آزمایش وجود دارد. بنابراین شما انتخاب خوبی برای خرید دارید. اما با توجه به تعداد دستگاه های تست شده، نامزدهای آزمایشی نیز وجود داشتند که باید از آنها اجتناب کنید. به عنوان مثال، Koenic KFK 411 E هنگام سرمایش “ضعیف” است، زیمنس KG36VVIEA هنگام انجماد همان علامت را می گیرد.

از کوچک تا بزرگ: این مقدار فضایی است که یخچال ها نیاز دارند

شما باید دو بار در مورد هدیه دادن یک یخچال کار فکر کنید، زیرا دستگاه در طول تولید انرژی زیادی مصرف می کند و در زمان دفع فقط در هوا ناپدید نمی شود. در عین حال، در سال های اخیر اتفاقات زیادی از نظر مصرف انرژی رخ داده است و اگر یک یخچال قدیمی بسیار بیشتر از یک مدل مدرن برق می کشد، می توانید سوئیچ را در نظر بگیرید. اما، شما می توانید از یخچال برای 10 تا 15 سال استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید، بهتر است میزان مصرف را با آمپرمتر اندازه بگیرید و با مدل های فعلی مقایسه کنید.



منبع

اما نوع دیگری از یخچال وجود دارد که طرفداران بیشتری پیدا می کند. مدل های ساید بای ساید. کشتی های ضخیم به این دلیل نامیده می شوند که درهای بال آنها از دو طرف باز می شود. گاهی اوقات آنها را به عنوان “Multi Door” یا “French Door” نیز به بازار عرضه می کنند. Stiftung Warentest 9 مورد از این مدل ها را آزمایش کرد (نسخه 12/2021) و نقاط ضعفی را کشف کرد که قبل از خرید باید در مورد آنها بدانید.

هنگام انتخاب یخچال مناسب، اجازه ندهید موارد اضافی کوچک حواس شما را پرت کنند. عملکردهای اصلی مهم هستند، یعنی خنک کردن و انجماد. هر چه رتبه بندی در این مناطق بهتر باشد، یک دستگاه جالب تر است. برندگان آزمون برای مدل‌های استاندارد و یخچال‌های ساید بای ساید در همه جا نمرات برتر را کسب می‌کنند. عملکرد مهمتر بهترین عملکرد خنک کننده ممکن است.

هیچ مدل دیگری در سرمایش و انجماد خوب نیست. علاوه بر این، ثابت شد که استیشن واگن در طول نگهداری در آزمایشگاه در برابر دما بسیار پایدار است. همچنین مهم است که یخچال از نظر انرژی کارآمد و آسان برای استفاده است. تنها چیزی که باقی می ماند قیمت نسبتاً بالا است که باید به آن فکر کنید. و قبل از اینکه بپرسید – بله، همچنین خوب و ارزان است.

قیمت ترکیبی یخچال فریزر استاندارد بوش KGE36AWCA

همه به یک یخچال نیاز دارند و محبوب ترین آنها یخچال فریزرهای ایستاده با ارتفاع استاندارد حدود 1.80 متر است. آنها دو در دارند، درب بزرگتر در بالا قرار دارد و به محفظه های خنک کننده منتهی می شود، درب کوچکتر در زیر نصب شده است و می توانید از آن برای رسیدن به کالاهای یخ زده استفاده کنید. در این بخش اگر دارید درست می گویید یخچال فریزر جمع و جور می خواست داشته باشد.

مجموعه‌ای از یخچال‌های خوب وجود دارد، اما اگر یک یخچال بسیار خوب می‌خواهید، Stiftung Warentest بسیار تحت تأثیر Samsung RL41R7799SR قرار گرفت. هیچ نقطه ضعف واقعی وجود ندارد، اگرچه مدل هایی وجود دارند که اعتراف آسان تر است. اما این واقعاً بد نیست، بالاخره برنده آزمون یکی از مدل هایی است که بیشترین حجم را دارد.

برنده آزمون گران قیمت به درجه “خیلی خوب” می رسد. (منبع تصویر: سامسونگ)

با 30 درصد امتیاز، بهره وری انرژی مهمترین نکته در آزمایش است و پس از آن جابجایی (25 درصد) و سرمایش و انجماد هر کدام با 12.5 درصد قرار دارند. پایداری دما 10 درصد از رتبه بندی را به خود اختصاص داده است و توسعه نویز و رفتار در صورت بروز خطا هر کدام 5 درصد را به خود اختصاص داده است. برای اطمینان از شرایط یکسان، دستگاه های آزمایش در اتاقک های آب و هوا قرار می گیرند. آزمایش ها با غذای واقعی انجام نمی شود، بلکه با بسته های خنک کننده با پر کردن استاندارد انجام می شود. پکیج ها مجهز به سنسور دما هستند. خنک سازی زمان لازم برای خنک شدن بسته بندی ها را از 25 تا 8 درجه سانتیگراد اندازه گیری می کند. هنگام یخ زدن از 25 درجه به -16 درجه سانتیگراد می رسد.

ترکیبات یخچال فریزر: بازنده در آزمون

کونیک KFK 411 E برای خنک کردن بارهای جدید بسیار طولانی است. (منبع تصویر: کوئنیک)

هر آشپزخانه ای فضای زیادی ندارد. هنگام خرید یخچال جدید باید حتما به این موضوع توجه کنید. بهتر است از قبل فضای موجود را اندازه گیری کنید. انطباق با مدل های استاندارد آسان تر است. عرض آنها حدود 60 سانتی متر است. اما در اینجا نیز مدل های کمی عریض تری وجود دارند که 70 سانتی متر عرض دارند.

اکثر مدل ها در دمای بسیار پایدار کار می کنند، بهتر است یکی از آنها را انتخاب کنید. از نظر بهره وری انرژی، حداقل باید درجه “خوب” اعطا شود. توسعه نویز نیز مهم است. اگرچه یخچال‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده‌اند، اما هرکسی که در این زمینه حساس است باید مدلی به‌خصوص ساکت را انتخاب کند.

Stiftung Warentest اینگونه یخچال ها را آزمایش می کند

همه مدل ها امکان تنظیمات جداگانه دمای یخچال و فریزر را دارند. می توانید این مقدار را نیز کمی تغییر دهید، اما ما دمای 5 تا 7 درجه سانتیگراد را برای خنک شدن توصیه می کنیم. برای فریزر، دمای مطلوب 18- درجه سانتیگراد است.

سوالات متداول یخچال ها: همه چیزهایی که باید به طور خلاصه بدانید

بهترین یخچال چیست؟

وقتی نوبت به یخچال و فریزر می رسد، اکثر مردم به سراغ یک ترکیب یخچال فریزر استاندارد با ارتفاع حدود 1.80 متر می روند. علاوه بر سامسونگ و بوش، Ikea نیز به طور شگفت انگیزی توصیه می شود.

تاریخ های فعلی برای خرید یخچال و فریزر:

  • روز مجردها در 11 نوامبر 2022، سیگنال شروع کسب و کار کریسمس.
  • جمعه سیاه در تاریخ 2022/11/25 و دوشنبه سایبری در 2022/11/28.
یخچال های خوب از حدود 600 یورو در دسترس هستند، قیمت Bosch KGE36AWCA حدود 650 یورو توصیه می شود. از آنجایی که از نظر مصرف انرژی نیز بسیار کارآمد است، باید آن را در فهرست نهایی قرار دهید.

کدام یخچال کمترین برق مصرف می کند؟

مدل های ساید بای ساید ضخیم تر هستند: دستگاه های باریک تر در حدود 90 سانتی متر و کشتی های ضخیم واقعی تا 163 سانتی متر وجود دارد. در ارتفاع نیز تفاوت هایی وجود دارد: مدل های مورد آزمایش از 1.78 متر تا 2.01 متر ارتفاع دارند. مهم: فقط به این دلیل که یخچال از بیرون حجیم به نظر می رسد به این معنی نیست که باید حجم داخلی زیادی داشته باشد. وسایل اضافی مانند تکه‌های یخ در درب، فضای ذخیره‌سازی را اشغال می‌کنند.

A+++ دیگر وجود ندارد: شما باید این را در مورد برچسب انرژی بدانید

امیدواریم زمانی فرا برسد که قیمت برق دوباره ارزان تر شود، اما هنوز هم ارزش دارد که به مصرف انرژی نگاهی بیندازیم. Stiftung Warentest محاسبه کرده است که هزینه برق دستگاه ها در 15 سال کارکرد چقدر بالا خواهد بود. با بسیاری از مدل ها، دوباره قیمت خرید را روی هزینه برق سرمایه گذاری کرده اید. با نوک قیمت، مدلی را نیز دریافت می کنید که کمترین هزینه برق را در طول زمان استفاده فرضی ایجاد می کند.

یخچال های آرام و پر سر و صدا

زیمنس KG49EAICA یک مدل بی صدا است. (منبع تصویر: زیمنس)

قیمت برنده آزمون بسیار بالا است. اگر به دنبال یک یخچال خوب و ارزان هستید، با Bosch KGE36AWCA دست خوبی دارید. نمره کلی آن چندان دور از برنده آزمون نیست، اما دستگاه حتی نیمی از آن قیمت ندارد.

نکته قیمت کاملاً به خوبی برنده آزمایش سامسونگ نیست، اما قیمت آن کمتر از نصف است. (منبع تصویر: بوش)