ترفند مخفی برای تصاویر بهتر تلویزیون

اگر می‌خواهید محتوای نتفلیکس را با HDR و Dolby Vision تماشا کنید، یعنی با محدوده دینامیکی بالا، نه تنها به اتصال اینترنت سریع (از 25 مگابیت بر ثانیه) و تلویزیون با قابلیت 4K نیاز دارید، بلکه به گران‌ترین اشتراک نیز نیاز دارید. زیرا فقط اشتراک ممتاز نتفلیکس کیفیت Ultra HD و بنابراین محتوای HDR و Dolby Vision را ارائه می دهد. بنابراین: به طور معمول شما در حال حاضر فقط کمتر از 18 یورو در ماه برای این کار روی میز قرار می دهید. اشتراک های اولیه و استاندارد ارزان تر باید بدون آن کار کنند.

هدف ما: دم تلویزیون یک سیگنال HDR را جعل می کند، جایی که در واقع هیچ وجود ندارد. برای انجام این کار، به تنظیمات Fire TV بروید و “صداها و صفحه” را انتخاب کنید. در منوی زیر به «صفحه نمایش» بروید. اکنون به آخرین مورد «تنظیمات دامنه پویا» بروید و به جای «تطبیقی» گزینه «همیشه تصاویر با کنتراست بالا (HDR)» را انتخاب کنید – انجام شد.

تنظیمات لازم روی Fire TV Stick. (منبع تصویر: GIGA)

نتیجه: شما می توانید در هر صورت ترفند مخفی ما را امتحان کنید، اما باید از چنین عملکرد مداوم تلویزیون خودداری کنید. به نظر ما نه تنها مصرف برق افزایش می یابد، بلکه روشنایی بسیار زیاد نیز در درازمدت اثری خسته کننده دارد. اما هر از چند گاهی این شبه HDR بسیار مفید است. به هر حال، این ترفند با سایر بازیکنانی که می‌توانند HDR را به این روش مجبور کنند، به عنوان مثال با تلویزیون اپل و غیره و همچنین با سایر محتوای غیر بهینه‌شده HDR، کار می‌کند.



منبع

اصلاً این همه چیست؟ توضیحات:

سپس فقط تغییرات را تأیید کنید و Fire TV دائماً چنین سیگنال HDR را به تلویزیون ارسال می کند. الان فقط رانندگی میکنه روشنایی به حداکثر بالا (که در غیر این صورت در عملکرد استاندارد از آن جلوگیری می شود) و سپس در محدوده حد بالایی عمل می کند. چگونه مقایسه می شود؟ خودت ببین:

در بالا تصویر معمولی در Netflix، در زیر با “شبه-HDR” اجباری است – هر کدام در یک تلویزیون OLED LG CS. (منبع تصویر: GIGA، عکس های برنامه نتفلیکس در Fire TV Stick)
اما با ترفند ما می توانید تصاویر ثابت تقریباً با کیفیت HDR ببینید، حتی اگر به طور دقیق بگوییم، این فقط نوعی شبه HDR است. برای این به چه چیزی نیاز دارید؟

  • تلویزیون 4K که با HDR یا Dolby Vision سازگار است
  • یک Fire TV Stick از آمازون (مدل 4K یا بهتر، به آمازون مراجعه کنید)
در هر صورت روشن تر، تقریباً کمی بیش از حد روشن. دیدن جزئیات آسان‌تر است، اما رنگ‌ها کمی تغییر می‌کنند. یک عارضه جانبی مثبت: به دلیل روشنایی قوی، هر گونه انعکاس روی صفحه نمایش در صحنه های تاریک ناپدید می شود. را مزایا و معایب ترفند ما به طور خلاصه:

  • حرفه ای: بسیار روشن است، بازتاب ها کاهش یا حذف می شوند، تا حدی جزئیات بیشتری دارند.
  • معایب: مصرف انرژی بیشتر، عدم وجود HDR واقعی یا Dolby Vision، بنابراین عدم ثبات رنگ، تلویزیون همیشه در حداکثر کارکرد می تواند تأثیر منفی بر دوام داشته باشد.

امروزه، تلویزیون ها بهترین تصویر را با محتوای بهینه پخش می کنند – کلیدواژه HDR و Dolby Vision. با این حال، همه ارائه دهندگان پخش جریانی چنین فیلم‌ها و سریال‌هایی را در دسترس قرار نمی‌دهند یا این امر را به اشتراک مربوطه وابسته نمی‌کنند. این شامل نتفلیکس می شود. اما با یک ترفند می توانیم تصاویر حتی بهتری از آن بدست آوریم.

نتفلیکس