از سوی دیگر، سازندگان ممتاز رشد بسیار قویتری را در خودروهای الکترونیکی خود نسبت به فولکسواگن نشان میدهند: مونیخ و اشتوتگارت هر دو دارای تعداد بیشتری هستند. فروش خودروهای الکترونیکی بیش از دو برابر شد. از سوی دیگر، در فولکس واگن، افزایش 23.6 درصدی همچنان قابل توجه است، اما بسیار کمتر است. با این حال، نگاه به این ارقام مخدوش است و مقایسه تنها با رزرو امکان پذیر است.
یک سال موفق پشت سر فولکسواگن، مرسدس بنز و بیامو قرار دارد، حداقل اگر فقط به خودروهای الکتریکی نگاه کنید. به عنوان تولید کننده حجم فولکس واگن به وضوح در ارقام خالص جلوتر هستند: حدود 330000 استرومر Wolfsburgers در سال 2022 در سراسر جهان تحویل داده می شود (منبع: VW)، یک مورد جدید به زودی به مجموعه اضافه خواهد شد. بیامو و مرسدس نمیتوانند با این مقادیر کنار بیایند.
قیمت های بالا تغییر را برای خریداران خودروهای الکترونیکی آسان نمی کند:
بی ام و، فولکس واگن، مرسدس بنز: خودروسازان آلمانی نفس خود را از دست می دهند
خودروهای الکترونیکی به طور فزاینده ای برای خودروسازان بزرگ آلمان اهمیت پیدا می کنند. هیچ جای دیگری فولکس واگن، بی ام و و مرسدس نمی توانند به چنین موفقیت هایی اشاره کنند. این دو سازنده برتر در حال جشن گرفتن موفقیت های خود هستند، اما هنوز قادر به رقابت با فولکس واگن نیستند.
فروش خودروهای الکترونیکی: فولکسواگن با افزایش حجم، مرسدس بنز سریعترین رشد را دارد
در BMW، منهای تا حدودی کوچکتر است: باواریایی ها 4.8 درصد خودروهای کمتری در سراسر جهان در سال 2022 فروختند. مرسدس با افت 1 درصدی نسبت به سال قبل بهترین عملکرد را دارد. دلایل ارائه شده توسط شرکت اشتوتگارت، تنگناهای مداوم نیمه هادی و لجستیک است.