به همین دلیل است که نباید اجازه دهید فناوری قدیمی گرد و غبار جمع کند

Rebuy به خرید و فروش تلفن های همراه قدیمی می پردازد. در ویدیوی ما می توانید نحوه آزمایش دستگاه ها را بیابید:

آیا تلفن های همراه قدیمی می توانند دنیای ما را نجات دهند؟

در تلفن های همراه استفاده نشده خود پنهان شوید مواد به ارزش تقریبی 240 میلیون یوروتا 10 سال آینده تقاضا برای گوشی های هوشمند جدید تامین شود. با این حال، این است آرزوی بیشتر از واقعیت، “زیرا همه گوشی های کشو بازیافت نمی شوند و همچنین کاملا قابل بازیافت هستند”.

جانبازان هم همینطور تلفن های همراه به عنوان یک معدن شهری دیده شود – به عبارت دیگر: ذخایر مواد خام که توسط انسان ایجاد شده است (منبع: Süddeutsche Zeitung). خانه‌ها، پل‌ها، اتومبیل‌ها و غیره به عنوان نمونه‌های بعدی گنجانده شده‌اند. در حالی که به عنوان مثال می توان فولاد را از وسایل نقلیه و ساختمان ها استخراج کرد، تلفن های همراه قدیمی منتظر هستند فلزاتی مانند طلا، مس و نیکل دوباره استفاده شود اتفاقاً این فقط در مورد گوشی‌های هوشمند صدق نمی‌کند: به گفته Bitkom، در 49 میلیون لپ‌تاپ و 26 میلیون تبلت که در خانواده‌های آلمانی بدون استفاده باقی می‌مانند، اجزای مواد اولیه مهم متعددی نیز وجود دارد.

در کشوهای ما گنجینه های واقعی پنهان شده است: مواد خام موجود در تلفن های همراه کارکرده به معنای واقعی کلمه به طلا می ارزد و راهی برای کاهش ردپای زیست محیطی است.

از تلفن های همراه به عنوان گنجینه استفاده می کرد

با توجه به گنجینه عظیم مواد اولیه، مدیر عامل بیتکام، دکتر. برنهارد روهلدر: «تولید یک گوشی هوشمند به مواد خام، انرژی و منابع زیادی نیاز دارد. اگر آنها برای مدت زمان طولانی تری استفاده شوند، این تأثیر مثبتی بر ردپای اکولوژیکی آنها دارد.2انتشارات ناشی از زنجیره تامین طولانی را دست کم نگیرید: اقتصاد آلمان به واردات مواد خام – به ویژه فلزات – وابسته است. در سال در سال 2020 حدود 387 میلیون تن مواد اولیه وارد شده است – با هزینه های حدود 140 میلیارد یورو (منبع: BGR). به گفته آژانس محیط زیست فدرال، استخراج معادن شهری امکانی است «با توجه به افزایش رقابت بین المللی برای مواد خام کمیاب روی زمین. […]برای حفظ منابع طبیعی زمین و در نتیجه تضمین اساس زندگی برای نسل‌های موجود و آینده.»

البته زمانی که ما فوق العاده به نظر می رسد دستگاه های قدیمی راه حل همه مشکلات مواد اولیه ما هستند خواهد بود. اما آیا واقعا به همین سادگی است؟ بریتا بوهاگن از مؤسسه فدرال علوم زمین و منابع طبیعی (BGR) خاطرنشان می کند: “تخمین اینکه کدام مواد خام و چه زمانی به ما باز می گردند بسیار دشوار است.” (منبع: Süddeutsche Zeitung). با توجه به داده های نادرست که مواد اولیه در دستگاه ها، وسایل نقلیه و غیره قبلی استفاده می شد، دشوار است بهبود اجازه دادن.

وقتی ما به دنبال یک گوشی هوشمند جدید هستیم، تمایلی به جدا شدن از تلفن همراه قدیمی خود نداریم – هر چه باشد، هرگز نمی دانید. همانطور که Bitkom بیان می کند، گرد و غبار جمع آوری می شود حدود 210 میلیون تلفن همراه قدیمی فقط در خانواده های آلمانی (منبع: Bitkom). اما به جای اینکه دستگاه ها را بدون استفاده رها کنید، در واقع می توانید از تلفن های همراه سود زیادی ببرید.

نموداری از نتایج نظرسنجی در مورد تلفن های همراه قدیمی استفاده نشده در آلمان.
تعداد در حال افزایش است: همانطور که یک نظرسنجی Bitkom نشان می دهد، تلفن های همراه بدون استفاده بیشتر و بیشتر در خانواده های آلمانی وجود دارد. (منبع تصویر: بیتکام)

آیا می خواهید در مورد پایداری بیشتر بخوانید؟ سپس ما در اینجا مقالات مناسبی برای شما داریم:

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

استخراج معادن شهری این شانس را به آلمان می دهد در بخش واردات مستقل تر است تبدیل شدن و ردپای اکولوژیکی به طور قابل توجهی کاهش یافته است می تواند تبدیل شود. اما مدیریت فقط از این فرآیند بازیافت – به گفته بوهاگن، با تقاضای فعلی برای مواد خام غیرممکن است.

GIGA توصیه می کند

مقاله پایداری در GIGA