با تصمیم نهایی برای حذف تدریجی موتورهای احتراقی در اتحادیه اروپا کشورهای عضو اکنون مسیر را تعیین کرده اند. 2035 باید به فروش موتورهای احتراقی پایان دهد. اما سوخت های الکترونیکی هنوز نباید از روی میز حذف شوند. تصمیم اتحادیه اروپا حتی می تواند تا سال 2026 تا حدودی تغییر کند، زیرا در آن زمان است که مردم آن را می خواهند بله را دوباره تا آخر ارزیابی کنید بسیاری از تولیدکنندگان در حال حاضر اهداف بلندپروازانه تری را برای سال 2035 تعیین کرده اند و بیشتر بر BEV ها تمرکز کرده اند.
آشکار می شود که سال های آینده برای پیشرفت پایدار خودروهای الکترونیکی تعیین کننده خواهد بود. امروز، استرومر بر سر دوراهی قرار دارد: از یک طرف به نظر می رسد در مورد رکود اقتصادی به سمت بازگشت به موتورهای احتراق داخلی برای رفتن، اگرچه ناپدید شدن کامل خودروهای الکتریکی به سختی امکان پذیر یا مطلوب است.
نظرات در مورد خودروهای برقی بسته به اینکه با چه کسی در مورد موضوع بحث می کنید، اغلب از ناجی تحرک گرفته تا اتلاف وقت و پول متفاوت است. باید دید در نهایت چه چیزی درست است و مهمتر از همه، آیا موفقیت نهایی موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر. در حال حاضر نشانه های فزاینده ای وجود دارد که زمان تعیین کننده برای خودروهای الکترونیکی تازه شروع شده است.
فولکسواگن، فورد، تسلا و شرکت: خودروسازان بهطور فزایندهای به سمت الکتریکی روی میآورند
ADAC از سازندگان میخواهد که به قیمت خودروهای الکترونیکی توجه کنند: باید مدلهای برقی مقرونبهصرفهتر بهجای به دست آوردن دماغه طلایی با خودروهای الکتریکی در کلاس لوکس ساخته شوند. این می تواند گام مهمی در جهت عدم عقب افتادن بیش از حد خودروهای الکتریکی در مقایسه با موتورهای احتراقی باشد. تردید وجود دارد که دو مدل ارزان قیمت از ده نسخه جدید، مانند مدل های VW، این نیاز را برآورده کنند.
این موضوع در مورد فولکسواگن نیز صدق میکند: تا زمانی که اتحادیه اروپا مجدداً تصمیم به حذف تدریجی موتورهای احتراقی را بررسی کند، فولکس واگن در حال برنامهریزی برای عرضه ده خودروی الکتریکی جدید به بازار است. رئیس برند توماس شافر همچنین می خواهد قیمت مقرون به صرفه ای را برای دو مدل به طور همزمان تضمین کند. به گفته ایلان ماسک، تسلا باید دوباره روی یک خودروی الکتریکی ارزان کار کند. در همین حال، تویوتا حتی می تواند راه اندازی مجدد کامل استراتژی الکتریکی ضعیف قبلی را داشته باشد.
موانع بر سر راه: روزهای سختی برای خودروهای الکترونیکی در راه است
اما در حالی که تولیدکنندگان خوشبین هستند، منابع دیگر درباره تأثیرات نزدیک هشدار می دهند. با Bosch و ZF Friedrichshafen، دو شرکت سنگین وزن در میان تامین کنندگان خودرو نگرانی خود را به اشتراک گذاشته اند: در سراسر جهان، اما به ویژه در آلمان، بازار خودروهای الکترونیکی از سال 2023 به شدت سرد خواهد شد. تورم و قیمت بالای انرژی باعث گران شدن خودروها می شود و مردم دیگر به این راحتی پول ندارند.
پایان خود موتور احتراقی به مراتب کمتر از پایان برخی مدلها قطعی است: فورد اخیراً اعلام کرده است که فیستا در سال 2023 متوقف خواهد شد. ظرفیت های رایگان برای خودروهای برقی استفاده می شود. در حالی که برخی از مقررات نامشخص هستند یا هنوز به طور محکم در جای خود قرار ندارند، این صنعت در حال ایجاد حقایق است.
در انتهای مسیر دیگر، زمان پس از سال 2035 در انتظار است که در آن تمام موتورهای احتراقی قدیمی به تدریج ناپدید می شوند و در صورت امکان از بین می روند. ماشین های برقی تمیز جایگزین شود، که مدتهاست محکم روی زین نشسته اند. ما احتمالاً فقط در نگاهی به گذشته خواهیم دید که به کدام نوبت خواهد رسید.
علاوه بر این، جزئیات پیش نویس استاندارد آلایندگی یورو 7 به بیرون درز کرده است. در اینجا مسئولین از وضعیت اقتصادی متشنج به این نتیجه می رسند که موتورهای احتراقی نباید به شدت آسیب ببینند. در نتیجه تقریبا هیچ تغییری برای خودروهای سواری نسبت به یورو 6 ایجاد نمی شود. برای خودروهای الکترونیکی، این می تواند ضربه سختی باشد به هر حال موتورهای احتراقی تا این حد غیرجذاب ساخته نشده اند مطابق انتظار خواهد بود.
خودروهای الکترونیکی بالاخره باید جایگزین موتورهای احتراقی شوند. تحرک بدون انتشار، این رویای آینده است. اما استرومر بسیار تحسین شده با چالش های جدی روبرو است. خودی ها و کارشناسان صنعت انتظار روزهای سختی را برای صنعت خودرو دارند، زیرا تولیدکنندگان به طور همزمان با مشکلات زیادی روبرو هستند. با این حال، هیچ نشانه ای از تسلیم شدن وجود ندارد.
تحرک – چیزی در حال وقوع است: اتومبیل های الکترونیکی، دوچرخه های برقی، اسکوترهای الکترونیکی، جانشین بلیط 9 یورویی در اتوبوس ها و قطارها – همه اینها ما را از دو جهت به حرکت در می آورد. و از نظر تحرک چه اتفاقی افتاده است؟