به این ترتیب مایکروسافت با وقاحت کاربران ویندوز 10 را تحت فشار قرار می دهد

مجوز:نسخه کامل

تغییر به ویندوز 11: مایکروسافت پس از شروع سیستم به پیام تمام صفحه متکی است

نسخه:بتا

در نگاه اول، تقریباً به نظر می رسد که دیگر نمی توان از ارتقاء ویندوز 11 اجتناب کرد. در وسط صفحه نمایش را پیدا خواهید کرد فقط دو گزینه، که به کاربر این امکان را می دهد که فوراً آن را ارتقا دهد یا آن را برای تاریخ بعدی برنامه ریزی کند. تنها در نگاه دوم مشخص می شود که گزینه ادامه استفاده از ویندوز 10 نیز وجود دارد. دکمه مربوطه را می توان یافت پایین سمت چپ صفحه نمایش – تقریباً پنهان

این کلاهبرداری کثیف یک کلاهبرداری است و سعی می کند کاربران بی توجه ویندوز 10 را متقاعد کند که به ویندوز 11 سوئیچ کنند – حتی اگر آن را نخواهند. زیرا اگر آنها به آن علاقه داشتند، به احتمال زیاد قبلاً از یکی از بی‌شمار پیشنهادهای ارتقای دیگری که مایکروسافت مدام به سمت آنها می‌فرستد، استفاده می‌کردند.

کاربران ویندوز 10 که می خواهند به سیستم عامل خود وفادار بمانند، بنابراین باید از این به بعد احتیاط خاصی به خرج داد. از سوی دیگر، مایکروسافت باید فورا این استراتژی بازاریابی جدید را متوقف کند. زیرا حتی اگر این امر قطعاً گسترش ویندوز 11 را افزایش دهد، قربانیان ارتقاء آسیب دیده احتمالاً توسط مایکروسافت فریب خورده و حتی ممکن است به فکر تغییر به محصولات رقیب باشند.

این واقعیت که مایکروسافت همچنان به تلاش برای هیجان زده کردن کاربران ویندوز 10 در مورد ویندوز 11 و ایجاد انگیزه در آنها برای تغییر ادامه می دهد، اساساً قابل سرزنش نیست. با این حال، نحوه اجرا می کند. حتی پیام‌های موجود در مرکز اعلان‌ها برای بسیاری از کاربران آزاردهنده است، زیرا آن‌ها دوست دارند خود را به جلو بیاورند و گاهی اوقات حتی برنامه‌های تمام صفحه را روی صفحه نمایش قرار دهند. آزاردهنده است، اما پیام را می توان به سرعت بسته کرد.

با این حال، با پاپ آپ تمام صفحه جدید، مایکروسافت اکنون بیش از حد پیش می رود. پیام تهاجمی نه تنها توجه کامل کاربر را به خود جلب می کند و او را در حالت هشدار قرار می دهد، بلکه به لطف قرارگیری دکمه ها حتی پیشنهاد می شود که حداکثر اکنون چاره ای ندارد و نیاز به ارتقا به ویندوز 11 دارد. این واقعیت که گزینه حفظ ویندوز 10 در گوشه سمت چپ پایین لنگر انداخته است – و بنابراین در کانون توجه نیست – محاسبات خالص مایکروسافت است.

ویندوز 10 برای مایکروسافت چیزی از گذشته است. این نیز در این مرحله منعکس شده است:

با وجود این تبلیغات ویندوز 11، بسیاری از کاربران رایانه شخصی همچنان به ویندوز 10 و یادداشت های ارتقاء مایکروسافت را نادیده بگیرید. به نظر می رسد این مورد نیز از توجه گروه دور نبوده است، بنابراین به نظر می رسد یک استراتژی جدید برای چند هفته وجود دارد تا افراد را به ارتقاء سوق دهد – و بس. یک پاپ آپ غول پیکر تمام صفحه که درست پس از راه اندازی رایانه شخصی باز می شود:

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

مایکروسافت ماه‌هاست که تلاش می‌کند همه کاربران ویندوز 10 را با رایانه‌های شخصی مدرن ترغیب کند تا به ویندوز 11 روی بیاورند – اما بسیاری ترجیح می‌دهند به ویندوز 10 وفادار بمانند. اکنون به نظر می رسد که مایکروسافت به اندازه کافی بوده است و به یک تاکتیک جدید تکیه می کند – اما به نظر من قطعاً خیلی زیاده روی می کند.