فولکسواگن با بخش نرمافزاری خودش، همچنان با مشکل مواجه میشود. مشکلات در توسعه، در تیم – پیشرفت به سادگی مدت زیادی است که در راه است. اکنون ولفسبورگ ظاهرا به دنبال شریکی است و می تواند با تایید هواوی روبرو شود.
هواوی باید نرم افزار ارائه دهد: آیا فولکس واگن به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد؟
الیور بلوم، رئیس فولکسواگن اخیراً مدیریت بخش نرمافزار Cariad را جایگزین کرده است. با این حال، او بر این شعار اصرار دارد که فولکسواگن میخواهد نرمافزار خود را برای خودروهای الکتریکی خود ارائه کند. این کاملا ممکن است که مذاکرات با تامین کنندگان چینی بنابراین راه حل موقت پیشنهاد باید.
فولکس واگن: بخش نرم افزاری مشکل ساز است و خواهد ماند
جدیدترین خودروی الکترونیکی ولفسبورگ در حال حاضر بیشتر به ویژگیهای نرمافزاری متکی است:
در بالای لیست احتمالا هواوی. گفته می شود فولکس واگن در این خصوص با شرکت چینی همکاری می کند تحویل قطعات نرم افزاری مذاکره، که در خودروهای الکترونیکی ولفسبورگ استفاده می شود (منبع: فایننشال تایمز از طریق winfuture).
علاوه بر هواوی، سایر شرکای نرم افزاری چینی را نیز باید در نظر گرفت. اما هدف در همه جا یکسان است: فولکس واگن در خاور دور ضعیف است و می خواهد دوباره روی پای خود بایستد. گروه فولکس واگن بیشتر فعالیت های بین المللی خود را در چین انجام می دهد. اما وقتی صحبت از خودروهای برقی می شود که برای آینده بسیار مهم هستند، تسلا و چینی شماره 1 BYD بیشتر و بیشتر دور می شوند. فولکسواگن در حال حاضر فقط میتواند 2 درصد از بازار خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص دهد.
با خود بخش نرم افزار بحران زده فولکس واگن واقعا نمی تواند در آنجا امتیاز بگیرد. مشکلات توسعه نرم افزار قبلاً منجر به تاخیر در تولید مدل های مهم پرچمدار این گروه مانند آئودی و پورشه شده است.