بسیاری از آلمانی ها از تحرک خود می ترسند

بسیاری از مصرف کنندگان در حال حاضر از خود می پرسند که چگونه می توانند این همه هزینه را بپردازند. چه در حال قدم زدن در سوپرمارکت باشید، چه به صورت آنلاین خرید کنید یا اگر ماشین شخصی شما نیاز به تعمیر اساسی یا حتی تعویض دارد. زیرا قیمت ها در بسیاری از مناطق در حال افزایش است. نیمی از آلمانی ها می ترسند ماشینشان در خطر باشد.

دیگر خبری از خودرو نیست: نیمی از آلمانی ها از اضافه بار مالی می ترسند

با این حال، بسیاری از آلمانی‌ها نمی‌خواهند یا نمی‌توانند بدون چرخ‌های خود این کار را انجام دهند: در زندگی روزمره متحرک باشند، ببینید 77 درصد از افراد مورد بررسی، خودرو را ضروری می‌دانستند در به منظور روشن کردن بیشتر مشکل، DAT برای اولین بار یک سوال جدید را در گزارش فعلی مطرح کرده است: بالاخره 13 درصد بیان کرد که در سال 2022 در واقع خرید خودرو برنامه ریزی شده بود شاید.

با این حال، دومی در سال 2022 با تقاضای بالا آمد، که حداقل تا حدی قیمت های گران خرید را توضیح می دهد. به گفته DAT، آنها اینگونه پرداخت کردند خریداران دست دوم در سال 2022 به طور متوسط ​​18800 یورو برای وسیله نقلیه جدید شما میانگین قیمت خودروهای جدید افزایش یافت 42790 یورو به گفته کارشناسان خودرو، هر دو ارزش بالاتر از همیشه هستند.

گزارش DAT سالانه منتشر می شود و به داده های سال قبل اشاره دارد. برای گزارش 2023، در مجموع 4617 نفر توسط موسسه تحقیقات بازار GfK به نمایندگی از DAT مصاحبه شدند.



منبع در اینجا نیز هزینه ها نقش مهمی ایفا می کنند: هزینه های عمومی هر کدام 36 درصد جلوتر هستند فشار برای نجات و قیمت بالا برای وسایل نقلیه دست دوم. خودروهای جدید گران قیمت با 31 درصد به دنبال دارند. مشتریان متأثر همچنین زمان‌های تحویل طولانی و انتخاب کم را به عنوان دلایلی نام می‌برند که در نهایت خودروی جدیدی در سال 2022 نخرند.

کارکرده یا نو: ماشین‌ها هرگز گران‌تر نبوده‌اند

قیمت هنگام مقایسه انواع درایو نقش تعیین کننده ای دارد:

گزارش DAT 2023 نیز دلایل این را نشان می دهد: قیمت خرید بالا در بازار خودرو با سال گذشته مطابقت دارد به شدت افزایش هزینه سوخت بار اضافی قابل توجهی برای رانندگان است. علاوه بر این، تورم در سایر زمینه های زندگی نیز رخ می دهد و ذخایر بیشتری را می خورد. اگر خودروی جدید دیگر گزینه ای برای بسیاری نیست، افراد بیشتری به هزینه های جاری خودرویی که در حال حاضر استفاده می کنند نیز فکر می کنند.

چون دقیقا همینه نیمی از آلمانی ها می ترسند با توجه به افزایش قیمت فعلی به زودی دیگر نمی توانند ماشین خود را بخرند تا بتوانم این یکی از نتایج گزارش فعلی DAT است. Deutsche Automobil-Treuhand در آن نگاهی گسترده به بازار خودرو دارد. در نتیجه، 50 درصد از پاسخ دهندگان به طور جدی نگران وضعیت مالی ماشین خود هستند.