برچسب زیست محیطی برای تلفن های همراه: رتبه بندی باید شفافیت ایجاد کند

به لطف جستجوی دستگاه، رتبه‌بندی اکو در هر دو جهت کار می‌کند: نه تنها تولیدکنندگان می‌توانند به این ابتکار عمل کنند تا گوشی‌های هوشمند خود را رتبه‌بندی کنند و بنابراین از نظر پایداری رقابتی‌تر شوند. کاربران گوشی های هوشمند که دستگاه در انتها برای آنها می رسد نیز می توانند از سایت استفاده کنند. بنابراین شما احساس می کنید که کجاست گوشی هوشمند خود یا رویای شما در مقیاس پایداری قرار است طبقه بندی شود.

به عنوان یک برچسب پایداری، Eco Rating در درجه اول در نظر گرفته شده است تا به شما، به عنوان یک کاربر گوشی هوشمند، اطلاعات بیشتری در مورد تلفن هوشمند خود ارائه دهد. اگر صاحب دستگاهی از یک سازنده همکار هستید، می‌توانید به طور خاص دستگاه خود را در وب‌سایت Eco Rating در برگه Ratings جستجو کنید:

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

خودشه 17 امتیاز کمتر از Fairphone 4. 85 امتیاز کسب شده تقریباً به طور مساوی بین 5 فاکتور تقسیم می شود که سازگاری با آب و هوا “بدترین” و قابلیت تعمیر (به دلیل ساختار مدولار) بهترین (امتیاز کامل) است.

نتیجه گیری: آیا رتبه بندی اکو منطقی است؟

درک تولید گوشی های هوشمند برای خریداران دشوار است. ابتکار «رده‌بندی اقتصادی» می‌خواهد از شفافیت بیشتر اطمینان حاصل کند و عوامل محیطی گوشی‌های هوشمند مختلف را ارزیابی کند. ما دقیقاً به شما توضیح می دهیم که این دقیقاً در مورد چیست.

در مقاله ما به شما نکاتی را ارائه می دهیم که چگونه می توانید هنگام خرید تلفن همراه به پایداری بیشتر توجه کنید:

رتبه بندی اکو چگونه کار می کند؟

تطبیق تلفن‌های هوشمند و پایداری معمولاً دشوار است، زیرا زنجیره تولید و تامین جنبه‌های تاریک خود را دارند. مواد اولیه لازم برای گوشی های هوشمند در نقاط مختلف جهان استخراج می شود. با این حال، این نه تنها تضمین می کند مشکلات مختلف زیست محیطی، اما کار کودک نیز تشویق می شود و اقدامات حفاظتی و تجهیزات اولیه نیز همیشه در دسترس نیست (منبع: کوارکس).

شرکت‌های موسس با ابتکار خود به طور خاص به سوالاتی که در رابطه با پایداری تلفن‌های هوشمند مطرح می‌شود پاسخ می‌دهند تا شکاف‌هایی را که در رابطه با مسئله شفافیت بیشتر ایجاد می‌شود پر کنند. مهم است بدانید: رتبه بندی اکو (حداقل تا کنون) منحصرا برای گوشی های هوشمند طراحی شده، سایر فناوری های سرگرمی (هدفون، تبلت و غیره) در نظر گرفته نشده است.

آنچه ارائه دهندگان می خواهند با برچسب پایداری به دست آورند در وب سایت توضیح داده شده است 3 گل ضبط شده است که در اینجا می خواهیم نقل کنیم:

  1. برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده مشتریان برای اطلاعات در مورد اثرات زیست محیطی تلفن های همراه.
  2. افزایش آگاهی و شفافیت با ارائه راهی واحد برای مصرف کنندگان برای شناسایی و مقایسه پایدارترین تلفن های همراه.
  3. فروشندگان را تشویق و مشارکت دهید تا اثرات زیست محیطی دستگاه های خود را کاهش دهند.

با این وجود: ابتکار عمل خواستار و تشویق آموزش بیشتر است در بین تولید کنندگان و کاربران این همچنین آگاهی از پایداری را در بین هر دو طرف افزایش می دهد. در تست های خود، ما همچنین به میزان پایداری محصول مربوطه توجه می کنیم. می توانید در مقاله ای جداگانه در مورد این موضوع بیشتر بدانید:

به عنوان مثال، بر اساس OnePlus 10 Pro (به گزارش تست)، می توانید ببینید که عمدتاً حفاظت از منابع (استفاده از منابع طبیعی) امتیاز بالایی را نیز از نظر دوام، قابلیت تعمیر و بازیافت عملکرد خوبی دارد فقط در سازگاری با آب و هوا آن را خوب انجام نمی دهد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، این گوشی هوشمند در مجموع 68 امتیاز دریافت کرده است.

Eco Rating از عوامل مختلفی برای محاسبه ارزیابی چرخه عمر هر گوشی هوشمند استفاده می کند در مقیاس 0 تا 100، که در آن 0 بسیار بد و 100 بسیار خوب است. عوامل به تقسیم می شوند 13 شاخص زیست محیطی (از تغییرات آب و هوایی گرفته تا تاثیر بر لایه اوزون تا استفاده از منابع) و 6 در بازده مواد (دوام، قابلیت تعمیر، بازیافت، ضایعات بسته بندی، استفاده از مواد بازیافتی و مواد خطرناک).

“در واقع تلفن هوشمند من چقدر پایدار است؟” – برای پاسخ به این سوال، معمولاً باید وب سایت های متعدد و گزارش های پایداری تولیدکنندگان را زیر و رو کنید تا در نهایت با ناامیدی از تحقیقات خود دست بکشید. را ابتکار رتبه بندی زیست محیطی می خواهد چرخه عمر گوشی های هوشمند را شفاف تر کند و اطلاعات بیشتری در مورد پایداری ارائه دهد. ما نگاه دقیق تری به برچسب زیست محیطی انداختیم.

مشکل گوشی های هوشمند

مشکل: زنجیره تامین گوشی‌های هوشمند بسیار طولانی است و ردیابی آنها را برای خریداران دشوار می‌کند. نمونه ای از کوارک ها: “از معدنی در جمهوری دموکراتیک کنگو، ماده خام سنگ معدن قلع برای ذوب به آسیا و سپس برای فرآوری در صنعت الکترونیک به چین می رود تا زمانی که در بازار آلمان به شکل یک گوشی هوشمند.” تمایل به شفافیت بیشتر آنجاست و بلندتر می شود سازندگانی مانند Fairphone (گزارش آزمایش در Fairphone 4) و Shiftphone (گزارش آزمایش در Shift6mq) قبلاً وظیفه خود را بر این گذاشته اند که گوشی های هوشمند خود را تا حد امکان پایدار تولید کنند و با خریدار صادقانه و منصفانه رفتار کنند.

Fairphone برای تلفن های همراه خود به پایداری و عدالت متکی است (منبع تصویر: GIGA).
Fairphone بر پایداری و عدالت برای تلفن های همراه خود تمرکز دارد (منبع تصویر: GIGA)

رتبه بندی زیست محیطی به عنوان یک برچسب پایداری

چه کسی و چه چیزی پشت آن است؟

ابتکار اشاره می کند که ارزیابی بر اساس چرخه عمر کامل یک گوشی هوشمند جهت گیری، به طوری که مسیر از استخراج مواد خام تا حمل و نقل، بسته بندی و استفاده تا دفع و بازیافت در نظر گرفته شود (شما می توانید در مورد روش رتبه بندی زیست محیطی اطلاعات بیشتری کسب کنید). Eco Rating اطلاعات مورد استفاده برای طبقه بندی دستگاه های مربوطه را از خود سازندگان دریافت می کند.

چگونه از Eco Rating استفاده کنیم؟

نیاز به قابلیت ردیابی بیشتر در فرآیند تولید گوشی های هوشمند تبدیل شد ابتکار رتبه بندی زیست محیطی توسط اپراتورهای تلفن همراه اروپایی Telekom، Telefónica، Vodafone، Orange و Telia راه اندازی شد. بیشتر و بیشتر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند، دستگاه های خود را بر اساس رتبه بندی Eco طبقه بندی می کنند، از جمله Samsung، Honor، Nothing، Oppo، Fairphone، OnePlus و Xiaomi.

با این حال، Eco Rating می تواند فقط تا حدی برای شفافیت نگرانی ها. از آنجایی که ابتکار عمل به ورودی سازنده بستگی دارد، نمی توان آن را به طور کامل مستقل ارزیابی کرد.