برنامه خطرناک در ویندوز 11: مایکروسافت بالاخره همه چیز را روشن می کند

یک نکته ساده برای اینکه در وهله اول خود را آسیب پذیر نکنید: اسکرین شات برش خورده را مستقیماً از طریق میانبر صفحه کلید Windows Key + Shift + S در ویندوز 10 یا ویندوز 11 ایجاد می کند. همچنین، می‌توانید از برنامه دیگری برای رد کردن شکاف امنیتی استفاده کنید.

کاربرانی که به‌روزرسانی خودکار را برای هر دو برنامه فعال کرده‌اند، ممکن است نسخه جدید را قبلاً نصب کرده باشند. اگر می‌خواهید در امنیت باشید – یا به‌روزرسانی‌های خودکار را غیرفعال کنید – می‌توانید روی «دریافت به‌روزرسانی‌ها» در زیر «کتابخانه» در فروشگاه مایکروسافت کلیک کنید و بنابراین به‌روزرسانی را به‌صورت دستی شروع کنید.

یادداشت مهم: اسکرین شات های گرفته شده با نسخه های قدیمی دو ابزار ویندوز هنوز در برابر این آسیب پذیری آسیب پذیر هستند. فقط ضبط‌های صفحه‌ای که با نسخه‌های جدید انجام شده‌اند تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند.

ابزار Snipping در ویندوز مشکل امنیتی دارد

مجوز:نسخه کامل

مایکروسافت از قبل از این باگ آگاه است. سخنگوی این شرکت بیانیه زیر را اعلام کرد:

به روز شده: مایکروسافت به‌روزرسانی‌هایی را برای Snipping Tool در ویندوز 11 و ابزار Snip and Sketch در ویندوز 10 منتشر کرده است. آسیب‌پذیری خطرناک aCropalypse را ببندید (منبع: مایکروسافت) و برنامه ها را به نسخه 10.2008.3001.0 (ابزار snipping در ویندوز 11) و 11.2302.20.0 (snip و sketch در ویندوز 10) به روز کرد.

به هر حال، نه تنها کاربران ویندوز 11 تحت تأثیر این مشکل قرار دارند. این خطا در ویندوز 10 نیز رخ می دهد، اما در اینجا در ابزار Snip and Sketch. از سوی دیگر، به نظر نمی رسد که ابزار snipping در ویندوز 10 تحت تأثیر قرار گیرد.

ویندوز 11 در حال حاضر مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می کند:

آسیب پذیری در ویندوز 10 نیز وجود دارد

به عبارت دیگر: بسیاری از کاربران ویندوز نباید در معرض این خطر قرار گیرند – حداقل اگر قبل از ذخیره کردن برای اولین بار تصویر را مستقیماً برش دهید یا تصویر برش خورده را با نام فایل دیگری ذخیره کنید.

ابزار محبوب حذف ویندوز 11 قربانی یک آسیب پذیری بزرگ شد. با این حال، مایکروسافت اکنون مشکل را جدی گرفته، راه حلی پیدا کرده و از طریق یک به روز رسانی آن را در اختیار همه کاربران قرار می دهد. در نهایت کاربران می توانند دوباره با خیال راحت از ابزار ویندوز استفاده کنند.

با استفاده از یک اسکریپت اکسپلویت که بازسازی را آغاز می کند، بنابراین هکرها می توانند به داده های شخصی دسترسی پیدا کنند. با این حال، بوکانان توضیح می‌دهد که تنها در صورتی می‌توان تصاویر را تا حدی بازیابی کرد که کاربران این بخش‌های تصویر را به صورت زیر ایجاد کنند: