بدون قراضه چین: استکبار اتومبیل آلمانی انتقام می گیرد

این را جدیدترین محصولات اضافه شده به بازار آلمان نشان می دهد که با قیمت های خود ظاهری مطمئن دارند. برای مثال، نیو مجموعه خودروهای الکتریکی خود را با باتری‌های قابل جابجایی با قیمت‌هایی به آلمان می‌آورد که مشتریان می‌توانند در مرسدس بنز یا بی‌ام‌و نیز پیدا کنند. که شاسی بلندهای الکتریکی EL7 فقط با قیمت بالای 90000 یورو در دسترس هستند، اگر مشتریان نیز مایل به خرید باتری هستند. با گزینه اجاره باتری Nio-typical، قیمت خرید به کمتر از 74000 یورو کاهش می یابد، اما پس از آن اجاره ماهانه بالاتر می رود. همه اینها در نسخه اصلی، به شما توجه کنید.

اعتماد به نفس وجود دارد که بتوان نسبت قیمت به عملکرد انعطاف پذیری ارائه داد. این نما در تست های تصادف پشتیبانی می شود. اخیراً، Ora Funky Cat و SUV Wey Coffee 01، هر دو از Great Wall Motor، رتبه های برتر را از NCAP دریافت کردند. از نظر کیفیت، تولید کنندگان چینی مجبور نیستند پنهان شوند.

آیا به همین دلیل است که برندها و سازندگان آلمانی مانند BMW، VW یا مرسدس در خطر بیرون راندن توسط چینی ها هستند؟ بر اساس یک نظرسنجی اخیر، تنها 16 درصد از آلمانی ها می توانند تصور کنند که یک برند چینی را برای خودروی بعدی خود انتخاب کنند. از سوی دیگر، در بخش پریمیوم، علاقه به طور قابل توجهی در یک چهارم بیشتر است.

هر کالایی که از چین به ما می رسد، بسیاری از مردم هنوز آنها را پست تر، به سرعت و به طور ناپاک در کنار هم، کالاهای تولید انبوه ارزان می دانند – ساخت چین متوقف کردن. برای آلمانی‌ها که شهرت چند دهه‌ای خود را به خاطر دقت و روحیه خلاقانه ارزش می‌گذارند، سیم کلاه ضرب المثلی می‌تواند به محض اینکه کالاها دقیقاً برای چیزی که برای آن در نظر گرفته شده استفاده شوند، از بین می‌رود.

از BYD تا Smart: خودروهای الکترونیکی از چین در حال تسخیر آلمان هستند

ADAC برندهای چینی را نیز در این فهرست دارد: باشگاه خودروسازی خاطرنشان می‌کند که در سال 2022، تولیدکنندگان چینی با مدل‌های خود به تعداد کافی در جاده‌های آلمان برای اولین بار حضور خواهند داشت تا در آمار ثبت نام درج شوند. نباید با این یک اجرا بماند، کاملا برعکس. برای ADAC، ممکن است “شاید der شروع یک انقلاب فرهنگی” بودن.

اگر با این نمونه ها و برندهای دیگر نمی توانید تعصب قراضه چین را کنار بگذارید، اشتباه می کنید. خودروهای برقی که از چین می آیند نباید ارزان یا با کیفیت پایین باشند. از یک طرف یک مزیت، شما همچنین چیزی برای پول دریافت می کنید. از طرفی مشتریان قطعاً باید پول خرج کنند، حتی برای یک خودروی چینی. منظره هر آنچه از چین می آید باید ارزان باشد، به آرامی اما مطمئناً منسوخ شده است.

بدون محدودیت: خودروهای برقی چینی نیازی به پنهان شدن ندارند

ساخت چین سال‌ها مهر و مومی است که مشتریان ترجیح می‌دهند از نزدیک به آن نگاه کنند – به خصوص ما آلمانی‌ها. بالاخره کار باکیفیت و نوآوری از وطن می آید، بی جهت نیست که «ساخت آلمان» نشانه کیفیت است. این احمقانه است که تولیدکنندگان چینی ناگهان در قلب صنعت آلمان در همه جا شکار غیرقانونی می کنند – و آنها کار خود را به این بدی انجام نمی دهند. وقتی صحبت از خودرو به میان می‌آید، واقعیت مدت‌هاست که ما را فراگرفته است.

با این حال، قیمت های بالا و مدل های گران قیمت به این معنی نیست که هیچ کدام وجود ندارد معامله از تولید کنندگان چینی هستند. اما تا به حال آنها اغلب می مانند برای بازار داخلی رزرو شده است. خودروهای به اصطلاح کلیدی مانند Wuling Hongguang Mini EV معمولا فقط در چین و برخی از کشورهای آسیایی وارد بازار می شوند. با این حال، گفته می شود که مزیت قیمتی مارک های چینی به ویژه برای خودروهای الکترونیکی کوچکتر بالاست: قیمت خودروهای برقی چینی تا 10000 یورو کمتر از مدل های مشابه غرب است.

چرا مشتریان آلمانی در China-Stromer ترمز می کنند – در حال حاضر

تعصبی که متأسفانه اغلب آن را انکار می کند دیدگاه تحریف شده از واقعیت – زیرا اتفاقات زیادی در آنجا افتاده است، به خصوص در بخش خودرو. برخی از مارک های چینی در حال حاضر در آلمان در دسترس هستند، برخی دیگر در حال آماده شدن برای راه اندازی هستند – و برخی دیگر برای مدت طولانی در آنجا بوده اند، فقط با نام هایی که ما قبلاً می شناسیم:

  • هوشمندانه: اکنون به‌عنوان سرمایه‌گذاری مشترک بین مرسدس و گروه چینی جیلی، کاملاً در دست چین است. فقط طرح هنوز از آلمان می آید.
  • ولوو: این خودروساز سوئدی حتی برای مدت طولانی برنامه هایی برای ادغام با جیلی داشت. ادغام از آن زمان لغو شده است، اما همکاری ادامه دارد.
  • ستاره قطبی: در میان چیزهای دیگر، با ستاره قطبی در آسمان خودروهای الکترونیکی، Polestar، که پشت آن ولوو و جیلی همچنان در کنار هم ایستاده اند.
  • ام جی روو: در این کشور تنها با نام MG شناخته می شود. این برند سابق بریتانیایی سالهاست که متعلق به خودروساز SAIC از شانگهای بوده است.
  • BYD: این حرفه ای با سابقه قدیمی باتری و باتری مجهز به تخصص مناسب برای آینده خودروهای الکترونیکی است و در حال حاضر در آلمان شروع به کار کرده است.
  • نه: استارت آپ خودروهای الکترونیکی نسبتا جوان است و می خواهد مشتریان آلمانی را با باتری های قابل تعویض خودکار متقاعد کند.
  • GWM: گریت وال موتور یکی از خودروسازان بزرگ در چین محسوب می شود. در آلمان، این گروه اکنون چندین مدل و برند را عرضه می کند.

بنابراین آئودی، بی‌ام‌و و مرسدس به احتمال زیاد رقابت چین را زودتر از فولکس‌واگن و برندهای تولیدی آن در خانه احساس می‌کنند. چیزی که هنوز به تولیدکنندگان آلمانی زمان می دهد همین است بدبینی آلمانی ها بر اساس این نظرسنجی، ارزش مناسب برای پول به ویژه برای مصرف کنندگان آلمانی هنگام خرید خودرو اهمیت دارد. و این دقیقاً همان چیزی است که شما از مارک های قدیمی می دانید، در حالی که خودروسازانی مانند جیلی، بی وای دی و شرکت هنوز این شهرت را به دست نیاورده اند.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

BYD اکنون سه مدل را در آلمان ارائه می دهد و بسیار پایین تر شروع می شود. برای از 38000 یورو نیز ارزان ترین Stromer از کنگلومرا چین است دقیقاً یک معامله معمولی چین نیست. مثال‌ها نشان می‌دهند: برندهای چینی نیازی به باز کردن بازار اروپا و آلمان با قیمت‌های دامپینگ ندارند.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

بر این اساس، MG تا کنون با سهم 0.3 درصدی ثبت نام های جدید تا ژوئن 2022، شماره 1 چین در آلمان بوده است. به نظر ناچیز است، اما همین ام جی نام های شناخته شده ای مانند آلفارومئو، سوبارو و حتی هوندا پشت سر گذاشت.

نظری از فلیکس گرابر

را پیامدهای ذهنیت ساخت آلمان دید برخی از مردم را نسبت به محصولات رقابتی که مدتهاست از شرق، به ویژه از چین در دسترس بوده اند، مبهم می کند. در صنعت گوشی‌های هوشمند، تولیدکنندگان مدت‌هاست که در بازار آلمان حضور دارند، قبلاً با هواوی و در حال حاضر عمدتاً با شیائومی، که نیازی به پنهان شدن در پشت رقبا ندارند. دنیای فناوری می‌داند که برندهای چینی به این موضوع رسیده‌اند. اما صنعت پرچمدار آلمان و مشتریانش هنوز این را تجربه نکرده اند.