“بازی را متوقف کنید!”: 9 عبارتی که گیمرها دیگر نمی توانند بشنوند



متأسفانه، به‌عنوان یک گیمر، هنوز هم مجبور هستید خیلی وقت‌ها در مقابل خانواده و دوستان از سرگرمی خود دفاع کنید. این 9 جمله اغلب به سمت شما پرتاب می شود که واقعاً دیگر نمی توانید آنها را بشنوید.

گیمرها در زندگی خود حرف های مزخرف زیادی می شنوند، مخصوصاً از زبان افرادی که هرگز کنترلر را به دست نگرفته اند. فرقی نمی‌کند از طرف والدین، دوستان نادان یا کارمندانی باشد که اشتیاق ما را درک نمی‌کنند. جملات زیر را هرگز نباید به سر یک گیمر انداخت.

این جمله بیشتر در شرایطی می آید که هرگز ساعت ها بازی نکردید. بیشتر اوقات 15 دقیقه، 30 دقیقه یا حداکثر 45 دقیقه است که شما در بازی بوده اید، اما نه برای ساعت ها! یا از طرف والدین، شریک زندگی یا خواهر و برادر کوچکتر است که می خواهند کنترلر را در دست بگیرند.

این جمله نه تنها در معنای خود مزخرف کامل است، بلکه غالباً حاوی یک لحن قضاوتی منفی است. بالاتر از همه اغلب افرادی این جمله را می گویند که هرگز به طور جدی با رسانه برخورد نکرده اند. این یک رسانه تعاملی برای تجربه داستان های عالی، ایجاد انگیزه برای حل مسئله، شبیه سازی های واقع گرایانه و موارد دیگر است.

یک دقیقه صبر کن، نه! به عنوان مثال، یک مطالعه نشان می دهد که انجام یک عمل غیر اخلاقی در بازی باعث ایجاد احساس گناه و شرم در بازیکن می شود. مطالعه دیگری پاسخ مشابهی را نشان می دهد و حتی یک قدم فراتر می رود. مطالعه همچنین نشان می دهد که بازیکنانی که غیراخلاقی عمل می کنند نه تنها احساس گناه می کنند، بلکه نسبت به مسائل اخلاقی مشابه در زندگی واقعی نیز حساس تر می شوند.

و اینها فقط دو مثال هستند که نشان می‌دهند مهارت‌های کسب‌شده از بازی‌های ویدیویی می‌توانند در موقعیت‌های دیگر زندگی نیز «ثمر دهند». یا یک مثال موفق حالت تور اکتشافی از Assassin’s Creed Origins است که در آن می توان جهان مصر را آزادانه کاوش کرد تا درباره تاریخچه و زندگی روزمره آن اطلاعات بیشتری کسب کرد.

باز هم، این جمله واقعی نیست که بدترین است، اما این مفهوم پنهانی این است که گیمرها هیچ چیز ارزشمندتری در زندگی ندارند. عجیب است که این افراد فکر می کنند گیمرها دوست، خانواده، شغل یا حتی زندگی ندارند. خطاب به همه افرادی که واقعاً باید آن را باور کنند: لطفاً این خرافات را دفن کنید!

این عبارت بیشتر زمانی که بازیکنان با صدای بلند شکایت یا شادی می کنند از زبان همنوعان شنیده می شود. با این حال، عمدتاً زمانی که یک تهاجمی خاص در حال حاضر در گیمر وجود دارد. سپس نفرت نسبت به بازی به سمت شخصی که این عبارت غیرضروری را گفته است منتقل می شود و بسیاری از گیمرها مطمئناً به این فکر می کنند که “چی گفتی؟!” زیرا این چیزی بیش از یک بازی است! ما اشک، عرق و ساعت های بی شماری را وارد بازی کردیم، این برای ما معنی دارد.

افراد زیادی در زندگی یک گیمر این را می گویند. چه والدین، چه همکاران کاری یا دوستان. ظاهراً بازی‌های ویدیویی برای بزرگسالان نیستند و کارهایی که در دوران کودکی سرگرم‌کننده بوده‌اند، پس از رسیدن به سن خاصی، ناگهان دیگر اجازه انجام آن‌ها را نمی‌دهند. منطق کاملاً منطقی است – اینطور نیست!

خوب، جمله را می توان مثبت یا منفی تفسیر کرد. اگر دوستی با مهارت و تجربه بازی این عبارت را بگوید، کاملاً خوب است. در اینجا یک نفر پیشنهاد کمک می دهد. اما وقتی دوستی که تا به حال به کنترلر دست نزده این را بگوید بی احترامی محض است! و بدترین چیز این است که اولین چیزی که شخص می پرسد این است: “این دکمه چه کار می کند؟”

این جمله این روزها به دلیل دانلود دیجیتالی کمتر گفته می شود، اما هنوز هم بسیاری از گیمرها دیسک های فیزیکی بازی دارند. و برخی از افراد خانواده فکر می کنند که این دیسک ها از کاغذ سنباده جان سالم به در می برند و پس از آن به درستی کار می کنند. نه، “سی دی” فقط یک دیسک نیست، بلکه بسیار بیشتر را نشان می دهد!

چرا نباید بازی کسی را تماشا کنید؟ مردم همچنین ورزش دیگران را تماشا می کنند. اینجا چه فرقی دارد؟ به خصوص هنگام تماشای بازیکنان حرفه ای، هیچ تفاوتی نمی کند. ما مردم را تماشا می کنیم که یک فعالیت را انجام می دهند زیرا آنها تمایل دارند در آن فعالیت بهتر از ما باشند و از کاری که می توانند انجام دهند لذت می برند.



منبع