بازگشت بدون بسته بندی اصلی – چه کاربردی دارد؟

اگر اکنون می‌خواهید کالایی را به آمازون برگردانید، می‌توانید آن را به سادگی به DHL یا یک مرکز خدمات UPS در بسته‌بندی محصول آن تحویل دهید. در آنجا یک کد QR را در تلفن خود نشان می دهید که آمازون برای شما ارسال کرده است و تمام. شما مجبور نیستید یک برچسب چاپ کنید و به طور جداگانه آن را بسته بندی کنید – خدمات بسته مراقبت از آن را انجام می دهد.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر

بنابراین اگر با یک خرده فروش مشکل دارید، احتمالاً باید با حمایت از مصرف کننده تماس بگیرید.

بدون بسته بندی باز می گرداند – سرویس ویژه آمازون

اگر یک خرده فروش در شرایط و ضوابط عمومی خود قید کرده است که بازگشت بدون بسته بندی اصلی امکان پذیر نیست، می توانید این موضوع را نادیده بگیرید. به استثنای گروه‌های محصول خاص، همچنان می‌توانید همه چیزهایی را که قبلاً بسته‌بندی را دور ریخته‌اید، برگردانید.

شکایات و بازگرداندن بدون بسته بندی اصلی – حقوق مصرف کننده

اما در مورد ادعای خسارت، قوانین واضح است:

  • شما می توانید اقلام معیوب را در مدت گارانتی بدون بسته بندی اصلی برگردانید.
  • البته این امر در مورد اقلامی که فروشنده قبل از خرید به ضرر آن اشاره کرده باشد صدق نمی کند.
  • با این حال، برای گروه‌های محصول خاصی، حذف بسته‌بندی اصلی می‌تواند حق انصراف را باطل کند: این امر برای مثال در مورد مواردی که به دلایل بهداشتی مهر و موم شده‌اند صدق می‌کند. با این حال، بسته بندی باید به عنوان مهر و موم قابل تشخیص باشد. صرف کوچک کردن و بسته بندی کالا در فویل کافی نیست.

همانطور که توسط مرکز مصرف گزارش شده است، این عمل قبلاً با موفقیت در اپل هشدار داده شده است.

پیشنهاد “بازگشت بدون بسته بندی” مدتی است در آمازون در دسترس بوده است، اما هنوز نسبتا ناشناخته بود. این ممکن است به این دلیل باشد که این سرویس قبلاً فقط از سرویس بسته UPS در دسترس بود.

تصویری از بازگشت آمازون که بازگشتی بدون بسته بندی ارائه می دهد.
منبع تصویر: GIGA

اگر شرایط و ضوابط عمومی یک خرده‌فروش به گونه‌ای دیگر، مانند سیاست بازگشت Galaxus در اینجا، بیان می‌کند، این الزام از نظر قانونی بی‌اثر است.

اسکرین شات از سیاست بازگشت Galaxus
منبع تصویر: GIGA

در این بین، این گزینه به حمل و نقل با DHL نیز تعمیم داده شده است. اما “بدون بسته بندی” در این مورد به معنای “بازگشت بدون بسته بندی اصلی” نیست. در این مورد، “بدون بسته بندی” فقط به بسته بندی حمل و نقل (جعبه های مقوایی / پاکت) اشاره دارد.

اگر این امکان وجود دارد، به عنوان گزینه حمل و نقل به شما نشان داده می شود. با این حال، شما باید یک فروشگاه بسته بندی نیز در نزدیکی داشته باشید که اپراتور آن با آن آشنا باشد. در صفحه برگشت می توانید بفهمید کدام یک است.

یک افسانه رایج این است که شکایت و بازگشت بدون بسته بندی اصلی غیرممکن است. با این حال، این درست نیست. با چند استثنا، حقوق مصرف کننده قوی است. ما به شما می گوییم چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.

مشاور

بنابراین حتی اگر دور انداختن فوراً بسته بندی تلفن همراه چندان دوراندیشانه نباشد، لغو خرید بدون بسته بندی اصلی از نظر قانونی مجاز است. با این حال، این در مورد تجارت آنلاین صدق می کند. در یک تجارت، فروشنده قوانین را تعیین می کند. اینکه آیا می‌توانید چیزی را صرفاً به دلیل اینکه آن را دوست ندارید به آنجا برگردانید یا خیر، به تمایل فروشنده بستگی دارد و حداقل باید بسته‌بندی اصلی را داشته باشید.

با هر سفارش آنلاین شما حق انصراف دارید. 14 روز پس از دریافت کالا می توانید خرید را لغو کنید. در صورت شکایت، این حق تا مدت زمان طولانی تری گسترش می یابد: می توانید تا 24 ماه از نقص شکایت کنید. در هر صورت، کالاها باید به نحوی به خرده فروش برگردند و سپس جستجو برای بسته بندی اصلی اغلب آغاز می شود – اما این ضروری نیست.