بازرسی اصلی چیست؟ HU و AU توضیح دادند

در اینجا می توانید بدانید که HU برای شما چقدر هزینه دارد:

بنابراین چه چیزی در HU بررسی می شود؟

مخفف “HU” به معنی بازرسی اصلی در TÜV and Co. به طور محاوره ای، مؤسسه آزمایش اغلب با HU برابر می شود، اما شما همچنین می توانید وسیله نقلیه خود را توسط سازمان های دیگر و کارگاه های شریک تأیید کنید. به عنوان مثال می توان به Dekra، GTÜ و KÜS اشاره کرد. همچنین می توانید بازرسی کلی را در کارگاه زنجیره ای ATU انجام دهید.

هدف از بازرسی اصلی

هدف HU این است کهایمنی ترافیک، انطباق و سازگاری با محیط زیستبرای اینکه ماشین خود را ایمن کنید. به این ترتیب قانونگذار می‌خواهد شما را از شرکت در ترافیک جاده‌ای با وسیله نقلیه موتوری غیرقابل رانندگی و عدم رعایت مقررات و در نتیجه به خطر انداختن احتمالی سایر کاربران جاده بازدارد.

اگر وسیله نقلیه سالم باشد، یک برچسب بازرسی روی پلاک عقب دریافت خواهید کرد. با این حال، اگر نقص های جدی پیدا شد، باید آنها را اصلاح کرد – پس از آن باید وسیله نقلیه را برانید در عرض یک ماه حضور دوباره در TÜV and Co. می‌توانید دقیقاً چگونگی این موضوع را در متن قانونی در § 29 StVZO، مقررات صدور مجوز ترافیک جاده‌ای بخوانید.

بعدی در چک لیست با بیش از 150 امتیاز سیستم اگزوز، روشنایی، ترمز، برق، شاسی و همچنین درایو، فرمان، شیشه ها و شیشه ها هستند. لاستیک های شما از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند – بالاخره این تنها تماس شما با جاده است. زنگ زدگی، آسیب و نشانه های ساییدگی در نواحی ذکر شده می تواند به عیوب جدی تبدیل شود که شما و دیگران را در موقعیت های خطرناک به خطر می اندازد.

برای اطمینان از اینکه وسیله نقلیه شما برای جاده های عمومی مناسب است، باید آن را هر دو سال یک بار به بازرسی اصلی (HU) ببرید – خودروهای جدید فقط بعد از سه سال نوبت خود را دارند. نقاط تماس محبوب برای این TÜV، Dekra، KÜS یا GTÜ هستند. بسیاری از کارگاه های خودرو نیز می توانند HU از جمله آنالیز گازهای خروجی (AU) را انجام دهند. اما چرا این همه هیاهو و در واقع چه کاری انجام می شود؟ آنچه در HU و AU مورد بررسی قرار می گیرد را برای شما توضیح می دهیم.

TÜV، GTÜ، KÜS و Dekra: HU چیست؟

اراده اول عمومی چک شده، یعنی شناسه وسیله نقلیه باید با مدارک مطابقت داشته باشد، قفل فرمان و سرعت سنج باید کار کند و مشکلی در پلاک خودرو وجود نداشته باشد. جعبه کمک های اولیه نیز باید کامل و مثلث هشدار دهنده موجود باشد.

نگران نباشید که کسی ماشین شما را جدا کند تا هر جوشکاری را بررسی کند. بازرسی اصلی نام داردتست بصری، عملکردی و اثربخشی اجزای خاص بدون جداسازی قطعاتتعریف شده (منبع: ADAC).

موظف هستند (تقریبا) تمام وسایل نقلیه با موتورهای دیزلی و بنزینی – فواصل آزمون با فواصل HU مطابقت دارد (منبع: Auto Bild). خودروهای زیر معاف هستند:

دیزل با یکی اولین ثبت نام قبل از سال 1977. دیزل با حداکثر سرعت حداکثر 25 کیلومتر در ساعت. بنزین با یکی اولین ثبت نام تا تاریخ 69/07/01. بنزین با حداکثر سرعت 50 کیلومتر در ساعت.
دوچرخه ها با اولین ثبت نام قبل از 1 ژانویه 1989 یا با موتور کوچکتر از 50 سانتی متر مکعب.



منبع

همانطور که از نام “تست آلاینده ها” پیداست، آلاینده های وسیله نقلیه شما برای مقادیر حد تعیین شده بررسی می شود. از ژانویه 2010، تست انتشار گازهای گلخانه ای یکنواخت است بخش جدایی ناپذیر HU، اما لازم نیست همزمان انجام شود و شما مجبور نیستید آن را توسط همان شرکت انجام دهید. شرایط عمومی AU در § 47 StVZO آمده است.

زمانی که باید به HU بروید و چگونه دیگر هرگز ضرب الاجل را از دست نخواهید داد، ما این راهنما را برای شما خلاصه کرده ایم:

در واقع همیشه وجود دارد: AU چیست؟