این چیزی است که هواداران واقعاً منتظر آن هستند

مارک گورمن، کارشناس اپل و گزارشگر بلومبرگ، اپل در حال حاضر روی نسخه ارزان‌تر کار می‌کند. چنین عینکی می تواند با نام شناخته شود “Apple Vision One” یا فقط “Apple Vision” به بازار بیاید پایان سال 2025 اگر آن موقع باشد – هنوز 2.5 سال خوب تا آن زمان باقی مانده است (منبع: بلومبرگ).

اما چنین “Apple Vision” یا “Apple Vision One” چقدر می تواند ارزان تر باشد؟ به گفته گورمان احتمالا حداقل چند صد دلار داخل. بنابراین می توان فرض کرد که قیمت می تواند به زیر 3000 دلار در ایالات متحده برسد.

در واقع، اولین “کامپیوتر فضایی” اپل شما را به عینک های داده آشکار می خواهد. اما هیچ کس انتظار قیمت هنگفت را نداشت. چیزی که طرفداران اکنون می خواهند نسخه ارزان تر اپل ویژن پرو است. باید دریافت کنند

سیب
ما همچنین به یک نسخه ارزان‌تر از Apple Vision Pro فکر می‌کردیم:

چگونه باید پرداخت کنید؟

اپل می تواند در هزینه های جنبه های مختلف تجهیزات صرفه جویی کند. به عنوان مثال، گورمن در نمایشگرهای 4K MicroLED و تراشه M2 اپل، پتانسیل بسیار خوبی را می بیند. در اینجا سازنده می تواند ذخیره و نصب اجزای جایگزین. همچنین با استفاده از دوربین های کمتر امکان صرفه جویی وجود دارد.

بلندگوهای تعبیه شده در هدبند نیز کاملا ضروری نیستند. در عوض، کاربران می توانستند فقط به AirPods متوسل شوید.

آنچه در حال حاضر باید در مورد Apple Vision Pro بدانید:

اپل ویژن پرو با قیمتی کمتر از 3500 دلار عرضه می شود ارزان نیست. در این کشور، اگر عینک های داده در نقطه ای در سال 2024 باز شوند، احتمالاً باید بیش از 4000 یورو بپردازیم، بالاخره مالیات، عوارض و حاشیه ایمنی اپل در کنار آن وجود دارد.

ارزان تر می شود: اپل ویژن وان برای سال 2025 در راه است

بر این اساس، یک مدل ارزان‌تر عینک داده نیز این ویژگی‌ها را خواهد داشت.

اما همه اینها در حال حاضر هنوز حدس و گمان است. اول از همه، اپل ویژن پرو باید زندگی خود را به دست آورد و سال آینده بازاری درخشان داشته باشد.



منبع

یافته های گورمن از بسیاری جهات با پیش بینی ما سازگار است، اما مفروضات از یک جهت متفاوت است. به گفته این کارشناس، اپل نباید در این زمینه سازش کند بینایی (صفحه نمایش OLED خارجی) و سیستم ردیابی چشم و دست. هر دو ویژگی که برای سازنده آیفون ضروری است. آنها «به اندازه یک صفحه نمایش لمسی برای آیفون مهم هستند».