به طور خاص، این یک پالس اکسیمتر بود. هنگامی که نام محصول Medisana PM 100 در گوگل وارد شد، تبلیغی از آمازون ظاهر شد که در آن کالا با قیمت پایین 22.99 یورو تبلیغ می شد. تنها پس از کلیک بر روی تبلیغ برای مشتریان مشخص شد که قیمت نشان داده شده فقط برای اعضای Amazon Prime است. بدون عضویت در Prime، آمازون بیشتر برای این مورد میخواست. مشتریان باید 29.99 یورو برای پالس اکسیمتر روی میز بگذارند.
آمازون هنوز به طور عمومی در مورد نتیجه این پرونده اظهار نظر نکرده است. در ستاد مسابقات شرایط متفاوت است. این موضوع روشن میکند: هر کسی که پیشنهادی را تبلیغ میکند باید به محدودیتهای قابل توجه «به وضوح و در مراحل اولیه» اشاره کند. تبلیغات باید شفاف باشد، این یک اصل قانون رقابت است.
آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.
منبع
با راهنمایی های ما می توانید هنگام خرید آنلاین در هزینه خود صرفه جویی کنید:
آمازون ضرر می کند: تبلیغات باید شفاف باشد
از آنجایی که آمازون از خود در برابر این شکایت دفاع نکرده است، این یک قضاوت پیش فرض است. هنوز از نظر قانونی الزام آور نیست (منبع: دفتر مرکزی رقابت).
طبق تصمیم دادگاه منطقه فرانکفورت، آمازون باید برخی از اطلاعات قیمت خود را در آلمان تغییر دهد. تبلیغ با قیمت هایی که در نهایت فقط برای گروه خاصی از مشتریان اعمال می شود گمراه کننده است. دفتر مرکزی مسابقات با استدلال خود پیروز شد.
حکم آمازون: قیمت ها باید برای همه اعمال شود
دادگاه منطقه ای فرانکفورت آن را یکی می داند تبلیغات قیمت گمراه کننده. آمازون اطلاعات مهمی را پنهان کرده است، یعنی اینکه قیمت اعلام شده فقط برای عضویت های موجود در Prime اعمال می شود.
قبل از دادگاه منطقه فرانکفورت است اختلاف حقوقی بین اتحادیه اروپا آمازون و دفتر مرکزی رقابت آلمان به پایان رسید. دادگاه نظر دفتر مرکزی رقابت را دنبال کرد و آمازون را از تبلیغات با قیمت هایی که برای همه مشتریان یکسان اعمال نمی شود منع کرد.