در سه ماهه چهارم سال 2022، سامسونگ توانست پیشتاز باشد. به گفته محققان بازار از Counterpoint Research، سهم بازار 20 درصد بود، در حالی که شیائومی باید به 18 درصد رضایت می داد. چیز دیگری باید برای شیائومی سوال برانگیزتر از رتبه دوم باشد: گرایش به سمت گوشی های هوشمند گران تر (از طریق رویترز).
در هند، شیائومی بر یک استراتژی قیمت گذاری سخت تکیه می کند و تعداد تقریبا غیرقابل مدیریت گوشی های هوشمند ارزان قیمت را ارائه می دهد. گوشی های هوشمند گران قیمت تر به سختی در دسترس هستند. مشکل شیائومی: به لطف افزایش درآمد هندی ها به طور فزاینده ای تمایل دارند کمی بیشتر برای گوشی های هوشمند خود هزینه کنند – و به جای شیائومی سراغ سامسونگ بروید.
اما شیائومی قادر به یادگیری است: با محدوده محصول ساده این گروه می خواهد خریداران ثروتمند هندی گوشی های هوشمند را جذب کند. به گفته یکی از مدیران ارشد شیائومی، عرضه شیائومی 13 پرو اولین گام است.
شیائومی 13 پرو در ویدیوی دستی:
گوشیهای پیکسل محبوبتر از گوشیهای هوشمند شیائومی هستند
پس از سامسونگ و اپل، شیائومی رتبه 3 را در بازار جهانی گوشی های هوشمند دارد. چینی ها مدال برنز را به ویژه مدیون موقعیت قدرتمند خود در هند هستند. اینجا از همه جا است که برتری شیائومی در حال فروپاشی است.
مشکل شیائومی: هندیها گوشیهای هوشمند گرانتری میخرند
دو رقم به ویژه این روند را نشان میدهد: در سال 2020، دستگاههای کمتر از 120 دلار آمریکا 41 درصد از بازار گوشیهای هوشمند هند را به خود اختصاص میدادند، اما امروز تنها 26 درصد است. در همان زمان، سهم دستگاه های گران تر بیش از 360 دلار دو برابر شد و به 11 درصد رسید.
نه تنها در این کشور 1.4 میلیاردی، شیائومی باید با رقابت قویتری دست و پنجه نرم کند. در آلمان، شیائومی نیز اخیراً مجبور شد با یک شکست قابل توجه کنار بیاید. در پورتال مقایسه قیمت Idealo، گوشیهای پیکسل گوگل اخیراً محبوبتر از مدلهای شیائومی بودند.