دوسلدورف مقام اول را در ارزیابی کسب کرد. مرکز ایالت نوردراین وستفالن با 125 ایستگاه شارژ عمومی از مجموع 212 ایستگاه شارژ و هزینه های شارژ کم، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. ساوو امتیاز 7.23 را اعطا می کند. با متوسط قیمت پایین 38 سنت در هر کیلووات ساعت، رانندگان خودروهای الکترونیکی دوسلدورف فقط 19 یورو برای شارژ یک باتری 50 کیلووات ساعتی می پردازند.
رانندگان خودروهای الکترونیکی در حال حاضر کار آسانی ندارند. برق گران قیمت به تدریج مزیت هزینه قبلی را که خودروهای برقی نسبت به موتورهای احتراقی دارند، از بین می برد. علاوه بر این، هنوز جستجوی دشوار برای یک ایستگاه شارژ وجود دارد، در حالی که نزدیکترین پمپ بنزین برای موتورهای دیزلی و بنزینی معمولاً همین نزدیکی است. در حالی که تعداد ثبت نامهای خودروهای الکترونیکی در حال افزایش است، به نظر میرسد زیرساخت شارژ هنوز نمیتواند ادامه یابد.
سفر با خودروی الکترونیکی: اوضاع در دوسلدورف بد به نظر می رسد
اگر شما یک خودروی الکترونیکی رانندگی می کنید، به یک زیرساخت شارژ خوب نیاز دارید. جعبه دیواری خصوصی نیز مفید است، اما وقتی در حال حرکت هستید باید آن را شارژ کنید. اکنون با مقایسه مشخص میشود که رانندگان خودروهای الکترونیکی شهر آلمان بهترین سهم را در کدام شهرها داشتهاند.
برای مقایسه Savoo با این حال میانگین های خوش نیت بسیاری از ارائه دهندگان در حال حاضر قیمت برق خود را، هم برای خانوارهای خصوصی و هم برای ایستگاه های شارژی که می توانند برای عموم استفاده کنند، افزایش می دهند.
هرچه برق گران تر باشد، در نهایت مزیت هزینه ای خودرو الکترونیکی کمتر است:
دوئل راین شکست خورد: رانندگان خودروهای الکترونیکی بهتر است از کلن دوری کنند
جای تعجب نیست که بیشتر ایستگاه های شارژ در برلین هستند. با این حال، قیمت های بالاتر به طور متوسط 43 سنت در هر کیلووات ساعت، پایتخت را به جایگاه پانزدهم می رساند. جالب اینجاست که اولین و آخرین مکان در آلمان از نظر جغرافیایی به هم نزدیک هستند. به گزارش ساوو، بدترین شهر برای رانندگان خودروهای الکترونیکی، کلن است. همراه با فرانکفورت آم ماین، بالاترین قیمت برق باید در ایستگاه شارژ کلن پرداخت شود.
هامبورگ و هانوفر در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. در هر دو شهر بزرگ، گسترش ایستگاه های شارژ در حال حاضر بیشتر از دوسلدورف است. هامبورگ دارای بیشترین ایستگاه های شارژ عمومی است، در حالی که هانوفر بیشترین سهم را از ایستگاه های شارژ عمومی در تعداد کل دارد. با این حال، برق در هر دو مورد کمی گران تر است و 39 سنت است که منجر به کاهش ارزش می شود.
اما کجا به طور خاص خوب به نظر می رسد، کجا به خصوص بد؟ پورتال کوپن ساوو به این سوال پاسخ می دهد. وجود دارد مقایسه 24 شهر بزرگ آلمان: توجه به تعداد ایستگاههای شارژ محلی و نسبت آنهایی که برای عموم قابل دسترسی هستند، صورت گرفت. قیمت شارژ محلی نیز نقش مهمی در کل هزینه های شارژ باتری ایفا کرده است.