این رقیب پس از 11 سال مستحق یک دنباله است


وقتی صحبت از بازی‌های جهان باز با محیط گانگستری به میان می‌آید، Grand Theft Auto شماره 1 است. بازی های زیادی سعی کرده اند پادشاه را برای این عنوان به چالش بکشند – اما همه آنها شکست خورده اند. این مایه شرمساری است، زیرا در سال 2011 یک رقیب با Sleeping Dogs ظاهر شد که خیلی بهتر عمل کرد.

سگهای خفته

Sleeping Dogs بهترین جایگزین GTA است

Saints Row، Mafia، True Crime، Driver، Watch Dogs، Scarface و بسیاری موارد دیگر. لیست جایگزین های GTA طولانی است، اما هیچ یک از مارک های ذکر شده نتوانستند در برابر سری جهان باز Rockstar برتری داشته باشند. جای تعجب نیست، پس از همه، GTA 5 مورد علاقه طولانی مدت بیش از 175 میلیون نسخه فروخت (منبع: Statista).

مایه تاسف است زیرا در بین همه کلون ها و جایگزین ها بازی هایی وجود داشت که واقعاً خوب بودند! این شامل، برای مثال، Sleeping Dogs است.

بازی جهان باز Square Enix در سال 2011 برای کنسول های نسل آن زمان منتشر شد و بازیکن را در نقش یک پلیس مخفی قرار داد، که قرار بود به دنیای اموات هنگ کنگ نفوذ کند.

با Sleeping Dogs، محیط از قبل از بین مردم متمایز بود، زیرا در حالی که تقریباً تمام نسخه‌های GTA در ایالات متحده نیز پخش می‌شوند، کلان شهر آسیا یک تغییر خوشایند بود.

و در حالی که Sleeping Dogs به شدت از GTA الهام گرفته شده بود، یک تفاوت اساسی وجود داشت: سیستم مبارزه. زیرا به جای تنظیم همه اختلافات مربوط به سلاح گرم، بازی جهان باز در درجه اول بر روی مبارزات غوغا متکی بود.

تریلر Sleeping Dog’s Definitive Edition

تمام کننده ها برای آلمان بسیار وحشیانه بودند

گیم پلی بازی تحت تاثیر بسیاری از فیلم های هنرهای رزمی قرار گرفته است، به همین دلیل دعواها بسیار پویا بودند. مثلاً هر لحظه امکان داشت محیط را وارد دعوا کرد.

با این حال، تمام کننده های بعدی بودند خیلی خونین و وحشیانهکه نسخه آلمانی برای انتشار باید به شدت بریده می شد

با مطبوعات بین المللی آمد “GTA آسیایی” در آن زمان بسیار خوب: 83 درصد در متاکریتیک برای نسخه PS3.

با این حال، فروش ظاهرا کمتر از انتظارات داخلی Square Enix بود. به همین دلیل است که قسمت دوم قبلاً در مرحله مفهوم حذف شده بود.

2014 سپس منتشر شد نسخه قطعی بهبود یافته برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه شخصی، اما بعد از آن تمام شد.

خرید Sleeping Dogs Definitive Edition (PS4).

این بازی هنوز هم تا به امروز بسیار محبوب است. در اینجا چند گزیده از بررسی Steam آورده شده است:

“اگر بازی های جعبه شنی را دوست دارید، باید Sleeping Dogs را بازی کنید. این در اصل GTA هنگ کنگ است، اما با سیستم مبارزه ای بهتر از بازی های GTA.”

مهم نیست که چقدر بازی را لمس نکرده باشید، همیشه روزی خواهد بود که بگویید: من باید این بازی را در عرض 3 روز تمام کنم. و دقیقاً به همین دلیل است که آن را دوست دارم!»

«Sleeping Dogs یک بازی کلاسیک دست کم گرفته شده است و برخی از بهترین مبارزات غوغا را در یک بازی جهان باز دارد. هندلینگ وسیله نقلیه، اگرچه ناخوشایند بود، الف) برای آن زمان عالی بود و ب) من را برای بازی هایی مانند GTA و Saints Row خراب کرد.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع