در این مرحله شما می توانید کاپوت را باز کنیدبرای بررسی باتری آیا هنوز هم اجرا می کند و در جای خود محکم است؟ آیا متوجه ساییدگی و پارگی کابل های برق می شوید؟ این مرحله مخصوصاً اگر چراغهای جلو سوسو میزنند یا کمی تاریک هستند بسیار مهم است. اینها نشانه هایی از قدیمی بودن خطوط یا باتری ضعیف است.
شاسی و موتور – آیا همه چیز هنوز بسته است؟
دمپایی شما نباید هیچ گونه فرورفتگی، پارگی یا حتی بریدگی را نشان دهد – همچنین رینگ ها باید سالم باشند. در نهایت یک نکته که قبل از خرید لاستیک باید به آن توجه کنید: اندازه و نامگذاری صحیح لاستیک بسیار مهم است.
ماشین بدون ترمز؟ تله مرگ!
در آخر موتور را روشن کنید و با دقت گوش کنید اگر صدای ماشین خیلی زیاد باشد، ممکن است اگزوز یا کاملا آب بندی نشده باشد یا حتی کمی شل شده باشد. خارج شوید و ببینید آیا مقدار قابل توجهی دوده یا دود آبی از اگزوز خارج می شود یا خیر. مورد دوم می تواند نشان دهد که روغن موتور سوخته در گاز اگزوز وجود دارد. سپس مدار روغن ممکن است نشتی داشته باشد. اگر چراغ های اخطار یا نشانگر چشمک بزنند، ممکن است خطاهای جدی نیز وجود داشته باشد.
اولین و ساده ترین کاری که می توانید قبل از قرار ملاقات TÜV انجام دهید این است که قرار ملاقات خود را بگیرید اوراق کامل به دنبال. شناسنامه و گواهینامه رانندگی و گواهی ثبت نام قسمت اول یعنی سند ثبت وسیله نقلیه خود را آماده داشته باشید. البته، VIN (شماره شناسایی خودرو) باید با خودرو مطابقت داشته باشد.
آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.
ابتدا به صندوق عقب نگاه کنید. مال شما است جعبه کمکهای اولیه موجود است و هنوز منقضی نشده است؟ آیا کیت اورژانس کامل است؟ به یاد داشته باشید که از ابتدای سال 2023، دو ماسک دهان و بینی نیز اجباری شده است. اگر درب عقب از قبل باز است، باید از این فرصت استفاده کنید و به دنبال درب خود بگردید مثلث هشدار دهنده ببینید، زیرا آن نیز باید وجود داشته باشد.
چک لیست TÜV: چه چیزی بررسی می شود؟
لاستیک – تنها تماس شما با جاده
اگر می خواهید قبل از رفتن به کارگاه به سرعت لاستیک های تابستانی را روی ماشین سوار کنید، باید از این فرصت استفاده کنید و نگاهی به اجزای سیستم ترمز پرتاب کردن این شامل خطوط، شیلنگ ها، لنت های ترمز و همچنین دیسک ها و درام ها می شود. اگر متوجه شدید که ترمزها آزادانه حرکت نمی کنند، اما به طور قابل توجهی ترمز می شوند، به هر حال باید بررسی کنید. روغن ترمز را نیز بررسی کنید. اگر سطح مایع خیلی کم باشد حتی اگر اخیراً تعویض شده باشد، سیستم ترمز ممکن است ضد نشت نباشد.
اگر تا به حال کاپوت را باز کرده باشید، می توانید مستقیماً ببینید که آیا موتور و گیربکس همراه با خطوط سوخت و روغن و شیلنگ ها سفت هستند. این موضوع در مورد کمک فنرها نیز صدق می کند. اگر بعد از دور شدن وسیله نقلیه خود متوجه لکه ها یا حتی گودال هایی روی زمین در پارکینگ شدید، باید نگران باشید.
خودرو را از بیرون بررسی کنید. هست شیشه جلو باشه یا تراشه سنگ داری؟ آینه های دید عقب نیز باید بدون آسیب باشند. آیا سیستم برف پاک کن شیشه جلو کار می کند و آیا لاستیک هنوز سالم است؟ سپس به نورپردازی نگاه کنید. آیا محفظه ها آسیب دیده اند یا بازتابنده ها اکسید شده اند؟ آیا همه چراغ ها به درستی کار می کنند، به طور یکنواخت روشن هستند یا سوسو می زنند؟
قبل از اینکه به سمت TÜV رانندگی کنید، باید نگاهی به خودروی خود بیندازید لاستیک پرت كردن. اینها هنوز نباید فرسوده شوند، حداقل عمق آج 1.6 میلی متر اجباری است. TÜV حتی 4 تا 6 میلی متر را توصیه می کند. شما می توانید نحوه اندازه گیری عمق آج و نحوه تعویض لاستیک های خود را در راهنمای ما در مورد این موضوع پیدا کنید. لاستیک ها باید به طور یکنواخت فرسوده شوند و جهت حرکت مشخص شده باید صحیح باشد.
GIGA توصیه می کند
مقالات جالب تر