این بزرگترین چالش برای خودروهای الکترونیکی است

این در مورد ارقام تجاری نیز صدق می کند: 21.5 میلیارد دلار فروش چیزی است که این خودروساز در سه ماهه سوم سال 2022 که اخیراً به پایان رسیده است تولید کرد (منبع: تسلا). این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 56 درصد افزایش یافته است. تسلا حتی سود خالص خود را در مقایسه با سال 2021 دو برابر کرد و به حدود 3.3 میلیارد دلار رساند – و با این حال، سازنده خودرو نیز در گزارش سالانه خود درباره مشکلات می نویسد.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

آنها در حال کار بر روی افزایش تولید در کارخانه های گیگ و همچنین استفاده از ظرفیت های برنامه ریزی شده در مکان های جدیدتر در تگزاس و آلمان هستند. اما رمپ آپ با چالش هایی مواجه است. “ما همچنان به این باور داریم تنگناها در زنجیره تامین باتری عامل اصلی محدود کننده رشد بازار خودروهای برقی در میان مدت و بلند مدت است. به بیان ساده: این باتری ها و تولید آنها یا مواد اولیه مورد نیاز آنها هستند که می توانند برای خودروهای برقی تسلا نیز مشکل ساز شوند.

اگر این حقایق جالب را می دانید، می توانید در مورد موضوع تسلا نظری داشته باشید:

تویوتا با کمبود باتری متفاوت برخورد می کند

تسلا در این ارزیابی تنها نیست: رئیس تویوتا آکیو تویودا اخیراً گفت که صنعت انتظار “کمبود بسیار زیادی” دارد. فقط نتیجه گیری ها متفاوت است. تویوتا این را فرصتی برای ادامه تکیه بر محرکه های دیگر مانند هیبریدهای مدرن یا هیدروژن، از جمله آن می داند شما هنوز نمی خواهید موتورهای احتراقی را کنار بگذارید.

تسلا چیزی برای شکایت ندارد. تنها در چند سال، پیشگام خودروهای الکترونیکی صعودی بی نظیر داشته است. خودروهای الکتریکی تسلا از محبوب ترین مدل های جهان هستند. اما این خودروساز مشکلاتی را برای استرومر می بیند.

تسلا

تسلا نمی تواند شکایت کند. تولیدکننده خودروهای الکتریکی از ایالات متحده آمریکا در حال افزایش است از یک بالا به بعد اگرچه همیشه یک پسرفت وجود دارد – مانند شروع اغلب و طولانی مدت سیستم‌های کمکی مستقل واقعی – اما در نهایت کسانی که حسادت می‌کنند باید اعتراف کنند: موفقیت ثابت می‌کند که تسلا درست می‌گوید، هم از نظر ارقام فروش و هم از نظر گسترش تدریجی آن. شبکه شارژ خود

تسلا: مشکلات باتری خودروهای الکتریکی برای مدت طولانی باقی خواهند ماند

از سوی دیگر، تسلا تمهیداتی را در نظر گرفته است. شرکت ایلان ماسک دارد اوایل تولید باتری به عهده گرفته شد و تعداد زیادی از مواد لازم را از تامین کنندگان برای سالهای آینده تامین کرد. این باید نتیجه دهد: خودروساز انتظار دارد در آینده سالانه حدود 50 درصد خودروهای برقی بیشتری بفروشد و تحویل دهد. در مقایسه با برنامه های آلمان، این تقریباً کم به نظر می رسد.



منبع