آنچه قابل توجه است: در این میان، تولیدکنندگان اروپایی در دسته بندی ها عملکرد خوبی دارند. تسلا هنوز هم در بسیاری از جنبه های فناوری خودروهای الکترونیکی پیشرو محسوب می شود. با این حال، در رتبه بندی ADAC، سازنده آمریکایی آن را ایجاد می کند در یک رده در بالا نیست.
نسبت قیمت به عملکرد هنوز برای خودروهای الکترونیکی و موتورهای احتراقی تعیین کننده است:
تسلا بازداشت است: خودروهای الکترونیکی نمی توانند ADAC را در هیچ کلاسی متقاعد کنند
سطح متوسط به بالا
- BMW iX xDrive50: برنده کلاس با امتیاز کلی 1.6
- سیتروئن e-Spacetourer: به وضوح با امتیاز کلی 2.7 عقب است
انتخاب مناسب برای خودروی الکترونیکی مناسب اغلب یک سوال از نوع است: آیا مشتریان بیشتر به محدوده، نرم افزار، عملکرد یا قیمت اهمیت می دهند؟ خریداران خودروهای برقی هنگام تصمیم گیری در مورد مدل باید به این موضوع و بسیاری از جنبه های دیگر توجه کنند. به عنوان بخشی از تست خودرو، ADAC به طور گسترده ای خودروهای الکترونیکی فعلی را مقایسه کرد. ما … را داریم رتبه های برتر و خودروهای الکترونیکی که شکست خوردند با توجه به کلاس ها برای شما گردآوری شده است.
ADAC: اینها برندگان کلاس خودروهای الکتریکی هستند
طبقه متوسط پایین / طبقه جمع و جور
- کیا نیرو EV: پیروزی جزئی با امتیاز کلی 1.9
- مرسدس EQA 250: پیروزی جزئی با امتیاز کلی 1.9
- Opel Combo e-Life: آخرین رتبه مشترک با امتیاز کلی 2.4
- نیسان لیف: آخرین رتبه را با امتیاز کلی 2.4 به اشتراک گذاشت
طبقه متوسط
- اشکودا انیاق کوپه: پیروزی جزئی با امتیاز کلی 1.7
- BMW iX3: پیروزی جزئی با امتیاز کلی 1.7
- Aiways U5: عقب نیست، اما به وضوح عقب است با نمره کلی 2.5
طبقه بالا
- مرسدس EQS 450+: برنده کلاس با امتیاز کلی 1.6
- آئودی e-tron GT quattro: آخرین جایگاه با اختلاف کمی و درجه کلی 2.0
لیست ADAC بر اساس مدل های آزمایش شده در Autotest فعلی است. همه مدل های موجود در بازار لزوما پوشش داده نمی شوند.