اینگونه است که ناممکن ممکن می شود

مجموعه ای با چهار سلول خورشیدی هر کدام 415 وات، اینورتر 1600 وات، دریچه گاز تا 600 یا 800 وات و کابل شوکو در eBay فروخته می شود. به قیمت 1399 یورو فروخته شد (به eBay نگاه کنید).

نیروگاه بالکن 1660W + VDE 2023 دریچه گاز + گواهی + 5M Schuko + Deye 1600

فقط اگر بتوانید نیروگاه بالکن را با هر چهار سلول خورشیدی در جهت جنوب بدون سایه راه اندازی کنید، سپس در هر صورت ارزشش را دارد، زیرا در این صورت سلول های خورشیدی می توانند در دراز مدت انرژی بیشتری تولید کنند. با این حال، قبل از انجام این کار، باید با ارائه دهنده شبکه خود بررسی کنید که آیا چنین گواهی برای یک اینورتر دریچه گاز نیز پذیرفته می شود یا خیر. نه اینکه پول زیادی خرج کنید و بعد نتوانید از آن استفاده کنید.



منبع

این چیزی است که نیروگاه های معمولی بالکن می توانند انجام دهند:

آیا چنین نیروگاه بالکن قوی اصلا ارزشش را دارد؟

نیروگاه بالکن 1660W + VDE 2023 دریچه گاز + گواهی + 5M Schuko + Deye 1600

در آلمان در حال حاضر محدودیت توان خروجی 600 وات برای نیروگاه های بالکن وجود دارد که احتمالاً به زودی کاهش می یابد. اما با یک ترفند حتی می توانید یک نیروگاه بالکن را با سلول های خورشیدی که حداکثر 1660 وات تولید می کنند راه اندازی کنید. اما یک خطر نیز وجود دارد.

نیروگاه بالکن دریچه گاز با توان 1660 وات امکان پذیر است

مزیت چنین نیروگاه بالکن قدرتمندی در چهار ردیاب MPPT قرار دارد. اینورتر می‌تواند هر یک از ماژول‌های خورشیدی را به‌صورت جداگانه مدیریت کند و مانند سیستم‌های خورشیدی متصل به صورت سری، تحت تأثیر سایه‌دهی ماژول خورشیدی دیگر قرار نمی‌گیرد. به عنوان مثال، اگر یک سوله باغ بزرگ با سقفی رو به شرق و غرب دارید، می توانید بازده خورشیدی را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

مهم: معلوم نیست اینورتر چگونه گاز می گیرد. بنابراین ممکن است عملکرد هر ورودی از نظر عملکرد محدود باشد و مزیت دیگر آنقدر قوی نباشد. بهتر است از فروشنده بپرسید که آیا می خواهید چنین نیروگاه بالکن قدرتمندی بخرید.

الزامات راه اندازی یک نیروگاه بالکن در واقع به وضوح در آلمان تنظیم شده است. اینورتر در حال حاضر مجاز به خروجی 600 وات است. به زودی احتمالا به 800 وات افزایش خواهد یافت. با این حال، سلول های خورشیدی ممکن است کمی قدرت بیشتری داشته باشند. مثلا در پیشنهاد نتتو به قیمت 500 یورو با 820 وات. اما چیزی بیشتر از این هم وجود دارد.

با گاز دادن به اینورتر، می‌توانید قدرت را محدود کنید و سلول‌های خورشیدی را که با هم 1660 وات تولید می‌کنند، وصل کنید. به دلیل دریچه گاز، تنها 600 یا بالاتر 800 وات خروجی دارد. اولین نمایندگی ها دقیقاً چنین مجموعه هایی را می فروشند، جایی که مثلاً الف اینورتر Deye از 1600 وات به 600 وات گاز رسید تبدیل می شود. گواهی مربوطه وجود دارد تا ثبت نام در اپراتور شبکه کار کند.

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 2023/06/12 21:09

باید عملکرد هر ردیاب MPPT برای مثال، اگر شما محدود به 150 وات (با دریچه گاز 600 وات) و 200 وات (با دریچه گاز 800 وات) نیستید، اما قدرت متغیر کامل در دسترس است، پس قطعا ارزشش را دارد. با این حال، اگر ردیاب‌های MPPT محدود باشند، ماژول‌های اضافی نیز نمی‌توانند چیزی برای شما به ارمغان بیاورند، زیرا در این صورت اگر به شرق و غرب تقسیم شوند، بازده حتی می‌تواند برای ترازنامه منفی باشد. سپس یک نیروگاه بالکن معمولی بدتر نیست و بسیار ارزانتر است.