اینورترهای Deye برای نیروگاه های بالکن: VDE به زبان ساده صحبت می کند

اینورترهای Deye خطرناک نیستند و طبق مقررات خاموش می شوند. با این وجود، VDE همچنین می‌گوید که تولیدکننده نمی‌تواند خودش تصمیم بگیرد که کدام مؤلفه‌ها را نصب کند و کدام‌ها را نه، کدام‌ها در واقع تجویز شده‌اند، و سپس گواهی‌ای دریافت کنند که اجازه عملکرد را می‌دهد. در واقع همه اینورترهای Deye مجوز کار در آلمان ندارند.



منبع

پاسخ VDE روشن است. باید همه اش معیوب باشد اینورتر Deye بلافاصله خاموش شد و دوباره فراخوانده شوند. به گفته انجمن، راه حل مقاوم سازی که Deye توسعه داده است و می توانید آن را رایگان سفارش دهید، استانداردهای تعیین شده را برآورده نمی کند. پس راه حل خوبی نیست.

این چیزی است که باید در مورد نیروگاه های بالکن بدانید:

حالا تکلیف اینورترهای Deye چه خواهد شد؟

علاوه بر این، VDE می گوید که همانطور که سازنده می گوید این مشکل تنها آلمان و اتریش را تحت تأثیر قرار نمی دهد. همچنین در سایر کشورهای اروپایی رله اجباری است. حتی در سطح بین المللی، رله توصیه می شود. بنابراین موضوع می تواند بسیار بزرگتر از آن چیزی باشد که در حال حاضر به نظر می رسد.

فعلاً چیزی نیست، زیرا در مورد آن آژانس شبکه فدرال باید اقدام کند، که تا کنون عقب نشینی کرده است. بنابراین یک علامت سوال بزرگ در کل وضعیت وجود دارد که با بیش از 400000 اینورتر Deye فروخته شده در آلمان چه اتفاقی می افتد.

اینورترهای محبوب Deye برای نیروگاه های بالکن فاقد رله مربوط به ایمنی هستند که طبق استاندارد VDE برای تأیید در آلمان کاملاً ضروری است. انجمن فناوری‌های برق، الکترونیک و اطلاعات (VDE) اکنون صحبت کرده است و تصویری تاریک برای همه مشتریان Deye در آلمان ترسیم کرده است.

VDE: اینورتر Deye را از کار بیاندازید

همکاران از heise دارند در VDE پرس و جو کردچگونه انجمن فناوری‌های برق، الکترونیک و اطلاعات وضعیت فعلی اینورترهای Deye را می‌بیند. آنها فاقد رله مربوط به ایمنی و اجباری هستند. این تنها راه رسیدن به استاندارد “VDE-AR-N 4105” است که در آلمان تاییدیه می دهد.

با توجه به VDE هستند ایالت های فدرال مسئول کنترل اینورترها هستند. خود انجمن فقط دستگاه هایی را که گواهی VDE برای آنها صادر شده است در فواصل نامنظم بررسی می کند.